Pereiti prie pagrindinio puslapio turinio
PrivatiemsVerslui
Tapkite klientu

Saugios elektroninės paslaugos

Kaip saugiai naudotis elektroninėmis paslaugomis?

  • Sužinokite, kokie yra pagrindiniai 6 sukčių veikimo scenarijai.
  • Išmokite atpažinti sukčių naudojamas apgavystės technikas.
  • Niekam niekada neatskleiskite jokių savo prisijungimo prie e. bankininkystės duomenų.
  • Sekite mūsų rekomendacijas, kaip apsaugoti savo pinigus nuo sukčių.

6 pagrindiniai sukčiavimo scenarijai

Sukčiai įvairiais būdais ir kanalais bando iš Jūsų išvilioti pinigus. Atkreipiame Jūsų dėmesį į 6 dažniausiai pasitaikančius sukčiavimo atvejus ir kaip galite apsaugoti savo pinigus.

1. Sukčiavimas prisidengiant „Swedbank“ vardu

Plačiau

2. Sukčiavimas siūlant investuoti

Plačiau

3. Netikros paskolos

Plačiau

4. Netikras laimėjimas, paveldėjimas

Plačiau

5. Romantinis sukčiavimas

Plačiau

6. Sukčiavimas versle

Plačiau

1. Sukčiavimas prisidengiant „Swedbank“ vardu

Kaip tai vyksta?

  • Atrodo lyg su Jumis telefonu, el. paštu, pokalbių programėle arba SMS žinute susisiekė „Swedbank“.
  • Susisiekimo priežastis dažniausiai yra kažkas skubaus, susijusio su Jūsų sąskaita., Pavyzdžiui, siūloma užblokuoti neteisingą pervedimą, užkardyti neteisėtus veiksmus, patvirtinti kokių nors duomenų teisingumą, pranešama apie Jums skirtą pinigų pervedimą.
  • El. paštu ar SMS žinute esate nukreipiami į svetainę, kuri atrodo kaip interneto banko prisijungimo langas. Skambučio metu Jūsų gali būti prašoma nurodyti naudotojo ID, asmens kodą, kortelių PIN kodus ar jų numerius. Po kurio laiko telefone galite išvysti savo turimos prisijungimo priemonės atsiųstą prašymą suvesti slaptažodžius.
  • Paradoksalu, bet sukčius siekia, kad būtent Jūs patys duotumėte sutikimą bankui įvykdyti mokėjimo operaciją. Taip yra todėl, kad tokiu atveju Jums būtų kur kad sunkiau susigrąžinti operacijos sumą.

Kaip to išvengti?

  • Situacijas, susijusias su Jūsų pinigais, visuomet vertinkite budriai ir kritiškai. Pagalvokite, ar tikrai bankui reikia gauti Jūsų prisijungimo duomenis tam, kad būtų sustabdytos neteisėtos operacijos interneto banke? Ar tikrai Jūs turite suteikti leidimą kitam asmeniui prisijungti prie Jūsų interneto banko, kai ne Jūs, o jis su Jums turi atsiskaityti? Ar tikrai pasiūlymą dėl labai sėkmingų investicijų reikia priimti čia ir dabar, jei neturite pakankamai patirties?
  • Niekada niekur ir niekam neatskleiskite savo banko duomenų (naudotojo ID, kortelės informacijos ar PIN kodų). Jei ne Jūs patys skambinate bankui, o bankas Jums – tokių duomenų niekuomet neprašysime.
  • Neatsisiųskite jokių priedų iš el. laiškų, ypač, jei juos gavote nelauktai, be jokių išankstinių susitarimų. Patikrinkite, ar el. laiškų iš banko adresai baigiasi @swedbank.lt – jei ne, veikiausiai tai sukčiai ir tokio laiško geriau net neatidarinėkite!

Perklausykite sukčių skambučio įrašą. Jame sužinosite pagrindinius bruožus, pagal kuriuos galima atskirti sukčiavimo atvejus.

Peržiūrėkite pavyzdžius, kai sukčiai apsimeta „Swedbank“ ir kaip tai atpažinti.

2. Sukčiavimas siūlant investuoti

Kaip tai vyksta?

  • Pamatysite ypač mažos rizikos investavimo reklamą su galimybe greitai uždirbti didelę grąžą. Ypač populiarūs su kriptovaliutomis susiję pasiūlymai.
  • Šis skelbimas nukreips Jus į svetainę, kuri atrodys gan patikimai, arba į profesionaliai parašytą straipsnį apie investicijas, kur galite rasti daugiau informacijos arba užsiprenumeruoti naujienas. Dažnai tokiose reklamose arba straipsniuose būna panaudota žinomo žmogaus nuotrauka.
  • Tuomet bus pateikiama informacija kaip prisijungti prie investavimo svetainės arba platformos, kur siūloma įnešti nedidelę sumą (100, 250 arba 500 eurų). Įnešę šią sumą, pamatysite labai gerus, bet netikrus, pajamingumo augimo rodiklius, kurie Jus vilioja įnešti dar daugiau pinigų.
  • Taip pat galite sulaukti pardavėjo skambučio, kuris Jums pasiūlys investuoti dar didesnes sumas. Pardavėjas gali Jums pranešti naujausias žinias apie atsiradusią puikią galimybę uždirbti dar didesnę investicinę grąžą.
  • Ši sukčiavimo schema išaiškėja, kai norite atsiimti investuotą sumą ir uždarbį. Už lėšų grąžinimui taikomi papildomi mokesčiai, ir, net juos sumokėję, pinigų sugrąžinti negalėsite.
  • Turėkite omenyje, kad po vieno tokio atvejo sukčiai nesiliaus mėginti su jumis susisiekti ir vis siūlys įvairius būdus, kaip susigrąžinti pinigus su palūkanomis, jei sumokėsite dar daugiau mokesčių. Prarasite dar daugiau lėšų sumokėję tokius „mokesčius“, taip pat atlygį už „teisines“ konsultacijas dėl skundo surašymo.

Kaip to išvengti?

  • Neperveskite ir neįneškite pinigų į jokių fizinių ar juridinių asmenų sąskaitas, jei Jums kyla bent menkiausias įtarimas!
  • Tikėtina, kad investavimo galimybės bus netikros, jeigu pasiūlymai žada „greitą praturtėjimą“ ir „jokios rizikos“, „didelę grąžą“ su sąlyga, kad mokėsite pinigus iš karto.
  • Informacijos tikrinimas tikriausiai nebus veiksmingas, nes sukčiai imituoja tikras įmones. Tačiau internete galite rasti ir jau nukentėjusių asmenų neigiamos patirties, taigi verta patikrinti atsiliepimus apie įmonę.
  • Niekam nesuteikite prieigos prie savo kompiuterio ir nediekite į savo įrenginį jokių programų („AnyDesk“ ar „TeamViewer“), kurios leistų kitiems asmenims valdyti jūsų kompiuterį nuotoliniu būdu.

Susipažinkite su Lietuvos bankų asociacijos rekomendacijomis, kaip atpažinti ir išvengti sukčiavimo siūlant investuoti.

3. Netikros paskolos

Kaip tai vyksta?

  • Naršydami internete ar socialiniuose tinkluose pamatysite paskolos pasiūlymą su neįtikėtinai gera palūkanų norma.
  • Norint gauti tokią paskolą, Jūsų bus prašoma sumokėti įvairius mokesčius, susijusius su paskolos gavimu: notarų mokesčius, sutarties mokesčius, paskolos draudimo mokestį, paskolos taisyklių rinkinio (angl. „loan code“) mokestį ir kt.
  • Jūsų prašoma pervesti pinigus į kitos šalies banko sąskaitą. Dažnai fiziniam asmeniui, o ne įmonei.

Kaip to išvengti?

  • Jei prieš gaudami paskolą turite sumokėti kokius nors mokesčius, tai yra apgaulė! Neatlikite jokių pervedimų! Teisėtai ir pagal visus įstatymų reikalavimus paskolas išduodantys kredito davėjai mokesčius už paslaugą nurodo privalomai pagal teisės aktus rengiamoje standartinės informacijos apie kreditą formoje, kuri skirta susipažinti su esminėmis vartojimo kredito ar būsto kredito sąlygomis ir palyginti iš kitų kredito davėjų gautus pasiūlymus. O sumokėti juos turite tik sudarius paskolos sutartį, o ne prieš tai.

Susipažinkite su realiu sukčiavimo pavyzdžiu: Netikros paskolos reklamos pavyzdys

4. Netikras laimėjimas, paveldėjimas

Kaip tai vyksta?

  • Gaunate el. laišką iš nežinomo adreso, kuriame teigiama, kad laimėjote loterijoje, gavote dovaną arba paveldėjote didelę pinigų sumą.
  • Siūlytojai ketina Jums pervesti didelę pinigų sumą (pavyzdžiui, 1 000 000 EUR ar daugiau), įteikti dovaną arba laimėtą prizą
  • Norėdami gauti tuos pinigus, turite sumokėti tam tikrus mokesčius: notaro mokestį, sąskaitos atidarymo užsienio banke mokestį, banko kortelės mokestį, kortelės siuntimo išlaidas, už siuntų tarnybos paslaugas ir kt.

Kaip to išvengti?

  • Jei nedalyvavote loterijoje arba nepažįstate asmens, kurio palikimą tariamai gaunate, tuomet tai greičiausiai yra sukčiai.
  • Jei, prieš gaunant paveldėjimo ar loterijos laimėjimą, Jūsų prašoma sumokėti mokesčius, tai yra apgaulė. Neperveskite pinigų!

Susipažinkite su realiu sukčiavimo pavyzdžiu: Netikro paveldėjimo gavimo pavyzdys

5. Romantinis sukčiavimas

Kaip tai vyksta?

  • Internete susipažįstate su užsieniečiu. Itin dažnai tokie asmenys prisistato kaip JAV kariškiai ar laivo kapitonai, tačiau gali prisistatyti ir kitos profesijos atstovu.
  • Pradedate intensyviai susirašinėti. Tam tikru metu jis paprašo atsiųsti šiek tiek pinigų dėl ekstremalios situacijos arba lėktuvo bilietui, nes nori su Jumis susitikti arba atsiųsti Jums siuntinį ir pan.

Kaip to išvengti?

  • Neperveskite pinigų jokiais tikslais, pvz., lėktuvo bilieto įsigijimui, dovanų Jums atsiuntimui, investicijoms ar dėl ekstremalių situacijų.

Ignoruokite bet kokius įtartinus pinigų prašymus. Jei lėšų prašantis asmuo ignoruoja Jūsų atsisakymą pervesti pinigų, vengia atsakyti į klausimus dėl pinigų arba susierzina, tai tikriausiai yra sukčiavimas.

Susipažinkite su realiu sukčiavimo pavyzdžiu: Internetinio flirto su sukčiumi

6. Sukčiavimas versle

Kaip tai vyksta?

  • Verslo el. pašto atakų sukčiavimas (BEC – angl. Business Email Compromise fraud) yra toks sukčiavimo atvejis, kuomet iš savo įmonės el. pašto adreso gaunate el. laišką, kuriame prašoma pervesti pinigų į tam tikrą sąskaitą. Tokiu atveju labiausiai tikėtina, jog buvo įsilaužta į Jūsų įmonės el. pašto serverį, o el. laišką iš tikrųjų siunčia sukčiai.
  • Jūsų įmonė gauna verslo partnerio el. laišką, kuriame pranešama apie sąskaitos, į kurią Jūsų įmonė vykdo atsiskaitymus su šiuo partneriu, pasikeitimą.
  • Sukčiavimas, prisidengus vadovo vardu (angl. CEO fraud) yra toks sukčiavimo atvejis, kuomet Jūsų vadovu apsimetę sukčiai prašo apmokėti sąskaitas arba pervesti įmonės pinigus į kokią nors sąskaitą. Šio sukčiavimo taikiniais paprastai yra įmonių apskaitą valdantys darbuotojai.

Kaip to išvengti?

  • Paskambinkite vadovui ar kolegai arba išsiaiškinkite tiesiogiai, ar jie tikrai prašė Jūsų atliki pavedimą.
  • Su verslo partneriu susisiekite jo sutartyje nurodytais oficialiais kontaktais, taip pat peržiūrėkite sutaryje nurodytas sąlygas dėl sąskaitos numerio pakeitimo. Tai svarbu, nes galite patirti nuostolius, jei į verslo partnerio el. pašto dežutę įsilauš sukčiai, o Jūsų įmonė perves lėšas pažeisdama sudarytos sutarties sąlygas.

Susipažinkite su realiu sukčiavimo pavyzdžiu: Netikro laiško apie sąskaitos pakeitimą pavyzdys

Sukčių naudojamos technikos

Apgavystėms sukčiai pasitelkia tam tikras technikas. Susipažinkite su esminėmis:

Bendraudami su Jumis, sukčiai pasitelkia įvairias manipuliavimo technikas: jie jus giria, bara, skubina, spaudžia priimti sprendimą. T. y., stengiasi Jus išmušti iš vėžių ir supainioti, kad atliktumėte sau nenaudingus veiksmus arba skubiai veikti nekreipiant dėmesio į saugumo rekomendacijas.

Nesutrikite dėl to, kad sukčiai žino Jūsų vardą, pavardę, asmens kodą ar kitą asmeninę informaciją. Atsiminkite, kad tokia informacija neretai yra viešai prieinama internete – socialiniuose tinkluose, forumuose, skelbimų portaluose, nesaugiose programėlėse ar nutekintų asmens duomenų bazėse.

Sukčiai meistriškai moka įtraukti aukas į savo vykdomas apgaulės schemas. Jie gali mėginti „užkalbėti dantį“, užversti Jus dideliu kiekiu informacijos, gąsdinti pasekmėmis ar pabrėžti Jūsų žinių trūkumą. Tokiu atveju svarbiausia yra nepasiduoti emocijoms ir reaguoti šaltai.

Sukčiai gali itin įtikinamai apsimesti bet kokiu asmeniu, įmone arba institucija, jie gali labai profesionaliai bendrauti su Jumis telefonu, žinutėmis, laiškais ir kitais būdais – klastojami elektroniniai laiškai, dokumentai, naudojamos fiktyvios įmonės, melagingos reklamos, sukuriamos patikimų interneto svetainių fiktyvios kopijos, į asmeninį kompiuterį įdiegiami virusai ir kitos kenksmingos programos. Todėl visuomet patariame būti šiek tiek skeptikais, ypač kai kalba eina apie neįtikėtinai viliojančius pasiūlymus.

Sukčiavimo principai gali būti panašūs, tačiau scenarijai, priemonės, turinys ir forma gali skirtis.

Kaip nuo viso to apsisaugoti?

  • Visuomet veikite tik pagal savo banko, Lietuvos bankų asociacijos ir Lietuvos banko saugumo rekomendacijas.
  • Visas su Jūsų pinigais susijusias situacijas vertinkite kritiškai.
  • Domėkitės su sukčiavimu susijusiomis naujienomis, sekite Lietuvos policijos svetainėje ar socialinių tinklų paskyroje skelbiamas naujienas.
  • Aptarkite šias temas su savo šeimos nariais, kolegomis ar draugais.
  • Niekada niekam neatskleiskite savo naudotojo ID, PIN kodų ar mokėjimo kortelės informacijos. Ypač budrūs bukite tuomet, jei banko darbuotoju prisistatantis asmuo prašo šių duomenų, nors Jūs patys bankui neskambinote ir neketinote vykdyti jokių operacijų – nei prisijungimo, nei pervedimų tvirtinimo.
  • Nespauskite jokių e. paštu, pokalbių programėlėse ar SMS žinutėse gautų nuorodų, nevykdykite prašymų suvesti arba padiktuoti prisijungimo prie interneto banko ar kortelės duomenis; atidžiai įvertinkite savo telefono ekrane matomą prašymą įvesti turimos prisijungimo priemonės slaptažodį, jei neturite su kuo sulyginti kontrolinio kodo ar jis nesutampa.
  • Jei kyla nors mažiausia abejonė, neskubėkite ir nedelsiant nutraukite veiksmus.
  • Neskubėkite vesti slaptažodžių išsamiai nesusipažinę su turimos priemonės ekrane matoma informacija. Slaptažodžio įvedimui turite pakankamai laiko – daugiau nei 15 sekundžių, tad neskubėkite ir būkite budrūs.

Susisiekite su mumis visą parą telefonais 1884 arba +370 5 268 4444, jeigu:

  • savo sąskaitoje pastebėjote įtartinų operacijų;
  • įtariate, kad tretieji asmenys gavo prieigą prie Jūsų e. bankininkystės;
  • susidūrėte su sukčiavimo veiksmais, kuriais siekiama išgauti prisijungimo prie e. bankininkystės ir/ar kortelės duomenis arba pasisavinti Jūsų pinigus.

Mes nedelsdami užblokuosime Jūsų kortelę ar prieigą prie Jūsų e. bankininkystės bei banko sąskaitų, kad niekas negalėtų pasinaudoti joje esančiais pinigais.

Ką nedelsiant galite padaryti patys, jei nukentėjote nuo sukčių:

  • Užblokuokite kortelę – tai atliksite „Swedbank“ programėlėje arba interneto banke. Prisijungę prie programėlės, pasirinkite skiltį „Kortelės“, spustelėkite kortelę, kurią norite užblokuoti, o tuomet – brūkštelėkite slankiklį „Užblokuoti kortelę“. Prisijungę prie interneto banko, pasirinkite skiltį „Kortelės“, po to „Kortelių valdymas“ ir „Mano kortelės“. Pasirinkite norimą blokuoti kortelę ir brūkštelėkite slankiklį „Blokuoti kortelę“.
  • Praneškite apie saugumo spragas – jei naudodamiesi e. bankininkyste pastebėjote kažką įtartino ir įtariate, jog tai gali būti saugumo spraga, praneškite mums.
  • Jei į telefoną gavote savo prisijungimo priemonės pranešimą įvesti slaptažodį, bet tuo metu nesijungiate nei prie interneto banko, nei prie programėlės, ignoruokite. Taip pat elkitės, jeigu gaunate prašymą patvirtinti pinigų pervedimą, nors tuo metu jokio pervedimo neatliekate.
  • Atidžiai perskaityti, kam duodate sutikimą kas kart, kai tik gaunate savo prisijungimo priemonės pranešimą įvesti slaptažodį.
  • Niekada neatskleiskite savo asmens duomenų ir neperduokite prisijungimo prie interneto banko ar „Swedbank“ programėlės duomenų kitiems asmenims, įskaitant šeimos narius, draugus ar banko darbuotojus (išskyrus atvejus, kai patys skambinate į banką). Taip pat niekam kitam neperduokite savo mokėjimo kortelės ir PIN kodų generatoriaus. Šios priemonės yra skirtos tik Jums asmeniškai. Jei norite priskirti joms papildomus naudotojus, tai galite padaryti kreipęsi į mus.
  • Neužsirašinėkite, nesiųskite el. paštu, SMS žinute ar kitaip nesidalinkite ir neišsaugokite kodų ir slaptažodžių, naudojamų Jūsų kompiuterio ar telefono ekrano atrakinimui. Susikurkite sudėtingus slaptažodžius, kuriuos sunku atspėti, juos įsiminkite bei reguliariai keiskite. Kurdami PIN kodus, būtinai rinkitės atsitiktinių skaičių derinius. Nenaudokite tokių derinių kaip 1111, 1234, savo gimimo metų, adreso skaičių, kitos asmeninės ar lengvai atspėjamos informacijos.
  • Atminkite, kad Jūsų naudotojo ID numeris yra toks pat svarbus kaip ir jūsų asmens kodas, todėl jo saugumui skirkite atitinkamą dėmesį.
  • Turėkite omenyje, kad prisijungę prie interneto banko arba programėlės turėsite prieigą prie daugybės paslaugų, įskaitant ir trečiųjų šalių – kitų įmonių ir valstybės institucijų – teikiamas elektronines paslaugas, prie kurių nebereikės pakartotinai jungtis.

Automatiškai blokuosime Jūsų prieigą prie interneto banko, jei 5 kartus iš eilės bus įvesti neteisingi prisijungimo duomenys (naudotojo ID kodas arba prisijungimo priemonės kodas).

Tokiu atveju, dėl prieigos prie interneto banko atblokavimo skambinkite mums telefonu +370 5 268 4444 arba 1884 (darbo dienomis nuo 8:00 iki 20:00 val. ir šeštadieniais nuo 9:00 iki 16:00 val.). Jei vėliau dar kartą užsiblokuosite interneto banko prieigą, Jums jau reikės atvykti į banko padalinį. Registruotis atvykti į banką reikia iš anksto.

Ar savo sąskaitoje pastebėjote neautorizuotų operacijų, atliktų prieš prieigos prie interneto banko blokavimą? Peržiūrėkite savo sąskaitos išrašą ir informuokite mus arba pildykite prašymą atšaukti pervedimą ar pretenzijos formą. Formas rasite čia. Atminkite, kad dėl saugumo užblokuotos e. bankininkystės neatblokuosime Jums paskambinus telefonu, todėl teks pas mus atvykti.

Prisijungimo sesija nutraukiama, jei 5 minutes interneto banke neatliekate jokių veiksmų. Tokiu atveju Jūsų bus paprašyta prisijungti iš naujo. Šį laiko apribojimą naudojame siekdami užkirsti kelią kitiems asmenims pasinaudoti Jūsų interneto banku, jeigu Jūs pamirštumėte nuo jo atsijungti.

Baigę naudotis interneto banku, atsijunkite (spustelėdami „Atsijungti“) ir uždarykite naršyklę.

Kompiuteryje:

Naršyklės laukelyje, kuriame matote interneto banko adresą, spustelėkite spynelės ikoną. Tuomet išvysite svetainės sertifikatą. Teisingas „Swedbank“ sertifikatas atrodo štai taip:

Telefone arba planšetėje:

Prieš įvesdami prisijungimo duomenis, įsitikinkite, ar svetainės adresas (domenas) yra „swedbank.lt“.

Naudodamiesi interneto banku nešiojamame ar stacionariame kompiuteryje, būtinai laikykitės šių saugos priemonių:

  • Įdiekite antivirusinę programinę įrangą ir sukonfigūruokite automatinį virusų aprašymų duomenų bazės atnaujinimą (bent vieną automatinį atnaujinimą per dieną).
  • Įdiekite vietinę ugniasienę. Ji turėtų būti sukonfigūruota taip, kad neleistų prisijungti prie Jūsų kompiuterio iš interneto.
  • Visada naudokite naujausią naršyklės ir operacinės sistemos versiją.
  • Įjunkite visos programinės įrangos automatinius atnaujinimus. Jei atnaujinti automatiškai negalima, reguliariai tikrinkite, ar nėra išleisti Jūsų naudojamos programinės įrangos atnaujinimai (naujos versijos ir pan.).
  • Nustatykite naršyklę taip, kad būtų blokuojami iškylantieji langai (angl. „pop-ups“).

Patikrinkite kompiuterio saugumą:

Daugiau informacijos apie prietaiso apsaugos ir kitų interneto paslaugų saugaus naudojimo būdus rasite šioje svetainėje: https://www.esaugumas.lt/lt

Naudodamiesi interneto banku ar „Swedbank“ programėle mobiliuose prietaisuose, būtinai laikykitės šių saugos priemonių:

  • Atsisiųskite išmaniąsias programėles tik iš patikimų šaltinių: „App Store“, „Google Play“ ar „Windows Phone Apps“ („Microsoft“ parduotuvės) , o prieš įsidiegdami perskaitykite kitų vartotojų atsiliepimus.
  • Nenaudokite „jailbreak“ procedūros savo iPhonetelefone, siekdami išvengti mobiliųjų telefonų apribojimų, kuriuos nustatė mobilaus tinklo operatorius arba prietaiso gamintojas. Tai pašalintų įrenginyje įmontuotas apsaugas nuo mobiliųjų grėsmių.
  • Užrakinkite savo išmanųjį telefoną ar planšetinį kompiuterį visuomet, kai juo nesinaudojate. Jei yra siūlomi keli ekrano užrakto saugumo lygiai, visada naudokite aukščiausią saugumo lygį.
  • Neleiskite kitiems asmenims, įskaitant ir Jūsų šeimos narius, naudotis Jūsų telefonu ar planšetiniu kompiuteriu, kuriame įdiegta Jūsų „Swedbank“ programėlė.
  • Neatskleiskite ekrano užrakto kodų kitiems asmenims ir neišsaugokite kitų asmenų biometrinių duomenų savo telefone ar planšetiniame kompiuteryje.
  • Naudokite antivirusinę programinę įrangą, gautą iš patikimų šaltinių, tokių kaip „App Store“, „Google Play“ ar „Windows Phone Apps“ .
  • Visuomet laikykitės telefono gamintojo pateiktų naudojimo reikalavimų ir saugumo įspėjimų.

Rekomenduojame atnaujinti savo naršyklę ir operacinės sistemos versiją iš karto, kai tik išleidžiami atnaujinimai. Jei norite mūsų e. bankininkystės įrankiais naudotis maksimaliai saugiai ir patogiai, rekomenduojame pasirinkti automatinį naudojamų naršyklių atnaujinimą. Mūsų sistemos oficialiai palaiko šias naršyklių versijas:

  • Google Chrome 85 ir vėlesnes;
  • Microsoft Edge 85 ir vėlesnes;
  • Mozilla Firefox 80 ir vėlesnes;
  • Safari 14 ir vėlesnes.

Pirkdami internetu būkite budrūs naudodami savo asmeninius ir su pinigais susijusius duomenis. Tinkamai įvertinkite grėsmes, su kuriomis galite susidurti internete. Rekomenduojame užtikrinti asmeninių prietaisų apsaugą ir visada laikytis šių saugumo patarimų:

  • Apsipirkite tik patikimose parduotuvėse. Apsipirkti visuomet saugiau gerai žinomose ir gerą reputaciją turinčiose Lietuvos ir užsienio elektroninėse parduotuvėse. Atidžiai įvertinkite nežinomus pardavėjus, pabandydami sužinoti daugiau informacijos apie jų veiklą. Paieškokite viešų atsiliepimų apie konkrečią e. parduotuvę internete. Išsiaiškinkite, ar svetainėje pateikta išsami e. parduotuvės administratoriaus kontaktinė informacija (adresas, telefonas, el. paštas ir kt.). Įsitikinkite, ar nėra įvairių klaidų jų nuorodose (papildomų žodžių ar raidžių, keistų simbolių), ir ar iškylančiuose languose, reklamose nėra pateikta daugybė nuorodų, o ne informacinio pobūdžio turinys. Papildomas saugiklis – naršyklės nuoroda, kurią paspaudus galima patikrinti svetainės sertifikatą ir sužinoti, kas jį išdavė. Lietuvoje toks patikimas sertifikato suteikėjas yra Valstybės įmonė Registrų centras. Patikimos ir laiku atnaujintos interneto naršyklės taip pat reaguoja į nepatikimas svetaines, apie jas įspėja interneto vartotojus, todėl šių įspėjimų neignoruokite.
  • Būkite atsargūs dėl siūlomų nuolaidų. Radote aukštos kokybės produktą, siūlomą už ypač žemą kainą? Prieš atlikdami mokėjimą įsitikinkite, kad įmonė, siūlanti produktą, tikrai egzistuoja ir yra patikima. Būkite atsargūs dėl reklamos socialiniuose tinkluose – ji jus gali nukreipti į netikrą e. parduotuvę.
  • Itin atidžiai vertinkite gautus pasiūlymus atskirai apmokėti kortele siuntų tarnybos paslaugas, ypač, kai Jūs pats parduodate prekę.
  • Saugus apsipirkimas, mokant kortele. Atsiskaityti internetinėse parduotuvėse galite „Swedbank“ debeto kortelėmis ir kredito kortelėmis. Kortelės duomenis galite prarasti ne tik dėl nesaugiose interneto svetainėse atliktų atsiskaitymų, bet ir tuomet, kai tretieji asmenys neteisėtai pasisavinta mokėjimo kortelių duomenis iš e. parduotuvės, kurioje neįdiegta pakankama klientų duomenų apsauga. Prieš įvesdami kortelės duomenis e. parduotuvėje, įsitikinkite ar matote joje saugaus atsiskaitymo internetu programos ženkliuką. Jei e. parduotuvė dalyvauja tarptautinėse saugumo programose, joje bus patalpinti specialūs logotipai, pavyzdžiui, „MasterCard SecureCode“ ir „Verified by Visa“.
  • Jei interneto parduotuvė neturi „Mastercard SecureCode“ ar „Verified by Visa“ logotipo, tuomet reikalingas papildomas patvirtinimas interneto banke. Kai kuriose interneto parduotuvėse gali nepavykti atsiskaityti kortele. Jei taip nutiko, apie kitus atsiskaitymo būdus ir alternatyvas informaciją Jums turėtų suteikti tik prekybininkas. Daugiau informacija rasite čia.

Kad patvirtintumėte mokėjimo operaciją, galite būti nukreipti prisijungti prie interneto banko, kur mokėjimą patvirtinsite savo naudojama prisijungimo priemone(e. parašu, „Smart ID“, PIN kodų generatoriumi, Mobile-ID ar kt.). Atidžiai perskaitykite e. parduotuvės ekrane pateikiamą „Saugus apsipirkimas internetu“ ekrano informaciją. Įsitikinkite, ar jame rodomas pasisveikinimo tekstas, susikurtas Jums registruojant kortelę. Daugiau apie Saugaus apsipirkimo internete programą

  • Saugus atsiskaitymas per elektroninės bankininkystės sistemą. Apsipirkdami Lietuvos e. parduotuvėse, atsiskaitymui dažniausiai būsite nukreipti į „Swedbank“ interneto banką. Jį atpažinsite iš „Swedbank“ logotipo ir interneto banko adreso: https://www.swedbank.lt/banklink. Tai patvirtina, kad mokėjimas atliekamas tiesiogiai per „Swedbank“ sistemą. Įvedus prisijungimo duomenis, svetainė automatiškai parodys užpildytą mokėjimo formą, kurią Jums tereikės patvirtinti.
  • Trečiųjų šalių paslaugų teikėjai. Nuo 2019 m. rugsėjo 14 d. e.parduotuvėse ar paslaugų portaluose Jums gali būti pasiūlyta duoti sutikimą pardavėjo ar paslaugos teikėjo pasitelktam mokėjimo paslaugų teikėjui prieigą prie Jūsų sąskaitų (sąskaitos informavimo paslauga) ir suteikti mokėjimo inicijavimo paslaugą. Šį sutikimą patvirtinsite įvedę savo prisijungimo prie interneto banko duomenis. Toks atsiskaitymo būdas yra teisėtas, nes bankas perduoda prekybininko pasitelktam sąskaitos informavimo ir mokėjimo inicijavimo paslaugos teikėjui tik tą informaciją, kuri nurodyta Jūsų duodamame sutikime. Jei sąskaitos išraše pastebėjote kokią nors operaciją, kuriai nesate davęs sutikimo, nedelsdami praneškite mums telefonu +370 5 268 4444 arba 1884 (privatiems klientams) arba 1633 (verslo klientams). Plačiau apie tai Lietuvos banko pateiktoje informacijoje.

Pastebėjote kažką įtartino ir įtariate, jog tai gali būti saugumo spraga? Praneškite mums!

Mums yra svarbu, kad mūsų klientai jaustųsi saugūs tvarkydami savo piniginius reikalus internete, todėl siekiame užtikrinti aukščiausią IT sistemų saugumo lygį. Nepaisant to, klaidų galimybė išlieka. Jei pastebėjote potencialią saugumo spragą, būtinai informuokite mus apie ją, kad galėtume kuo greičiau ją pašalinti.

Kaip pranešti?

Atsiųskite el. laišką savo gimtąja kalba šiuo adresu: responsible-disclosure@swedbank.com. Jei norite apsaugoti savo siunčiamą pranešimą, galite naudoti mūsų viešąjį PGP raktą. Įsitikinkite, kad pranešime įtraukėte šią informaciją:

  • Išsamų saugumo spragos aprašymą, kuriame pateikiama tokia informacija kaip URL ir saugumo spragos tipas.
  • Būtiną informaciją, kuri reikalinga problemai išspręsti.
  • Jei reikalinga, Jūsų nustatytos saugumo spragos momentinę ekrano kopiją.
  • Savo kontaktinę informaciją, vardą ir pavardę, el. pašto adresą, telefono numerį ir jūsų viešąjį PGP raktą (jei turite).

Jūsų pateiktus asmens duomenis „Swedbank“ panaudos teikiant jums informaciją apie pastebėtų IT saugumo spragų analizę ir jų pašalinimą bei, jeigu bus reikalinga, susisiekiant su Jumis dėl pateiktos informacijos patikslinimo. Daugiau informacijos apie „Swedbank“ duomenų tvarkymo procedūras bei principus rasite mūsų tinklapyje.

Apie ką galite pranešti?

Galite pranešti apie saugumo spragas, kurias pastebėjote bet kurioje iš mūsų paslaugų procedūrų. Tai gali būti IT sistemų pažeidžiamumas, kuris leidžia įterpti papildomą programinį kodą į vartotojų peržiūrimą puslapį (angl. „cross-site scripting“), šifravimo spragos arba logikos valdikliuose esantys saugumo trūkumai. Turėkite omenyje, kad pranešimus apie saugumo spragas gaunanti tarnyba neužsiima kitomis loginėmis klaidomis, tekstų klaidomis, neatsakinėja į klausimus apie mūsų paslaugas, jų saugumą, nenagrinėja Jūsų skundų dėl mūsų paslaugų ir pan. Plačiau apie klientų skundų nagrinėjimą.

Koks gali būti „Swedbank“ atsakymas?

Patvirtinsime, kad gavome Jūsų pranešimą, nuolat teiksime Jums naujausią informaciją apie problemos sprendimą, ir pranešime, kai ji bus išspręsta. Prašymų dėl kompensacijos, susijusios su informavimu apie saugumo spragas, nenagrinėjame.

Ko prašome ir tikimės iš Jūsų?

Tiek mums, tiek mūsų klientams yra svarbu vadovautis pažangiąja patirtimi, t. y.:

  • Pastebėję saugumo spragas, nepasinaudosite arba nebandysite pasinaudoti informacija, kuri jums nepriklauso.
  • Pastebėję saugumo spragas, nepašalinsite ir nekeisite informacijos.
  • Nedarysite poveikio mūsų paslaugų prieinamumui.
  • Suteiksite mums galimybę pašalinti saugumo spragą, apie kurią pranešta, prieš paskelbdami ją viešai.

Ar galima pateikti pranešimą anonimiškai?

Taip, tačiau mes negalėsime Jums atsakyti ir teikti informacijos apie spragos šalinimą.

Jeigu norite mums atsiųsti šifruotą el. laišką, naudokite šį PGP raktą.

Rakto ID: 0x0AD6CCAF

Kontrolės kodas: 2D14 4030 6D4B 68C3 F286 3AC6 333B E8E4 0AD6 CCAF

Swedbank logo

Jūsų Internet Explorer naršyklė nebepalaikoma.

Prašome naudoti Google Chrome, Mozilla Firefox ar Microsoft Edge naršykles.

Nuo 2021 03 23 nebebus galima jungtis prie „Swedbank“ interneto banko naudojantis naršykle „Internet Explorer“.

Taip pat nebebus galima tvirtinti ar vykdyti mokėjimų iš „Swedbank“ kituose tinklalapiuose naudojantis „Internet Explorer“.

Siūlome Jums naudotis naršyklėmis „Google Chrome“, „Mozilla Firefox“ ar naujausia „Microsoft Edge“ versija. Norėdami sužinoti, kaip įdiegti naršykles spauskite čia.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Swedbank
  • Jūsų įrenginio operacinė sistema ir interneto naršyklė yra pasenusi ir nėra palaikoma Swedbank interneto banke. Prašome atnaujinti operacinę sistemą bei interneto naršyklę arba kreiptis į IT specialistus techninės pagalbos.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Jūsų sesija interneto banke nutraukta

Siekiant užtikrinti Jūsų saugumą, uždarykite naršyklės langą. Jei norite toliau naudotis internetu banku, prašome prisijungti iš naujo.


Šiandienos investuotojas – Tu!

  • Pradėti paprasta – galima investuoti vos nuo 1 Eur.
  • Nereikia turėti ekspertinių žinių ar investavimo patirties.
  • Svarbiausia – nebijoti pabandyti!