Pereiti prie pagrindinio puslapio turinio
PrivatiemsVerslui

Saugus pirkimas internetu

Norėdami pirkti kortele internetu, įjunkite saugaus pirkimo internetu funkcionalumą!

Pirkimą internetu reikia įjungti kiekvienai kortelei atskirai.

Kaip pirkti internetu su kortele

  1. Kortelės numerį
  2. Kortelės naudotojo vardą, pavardę
  3. Kortelės galiojimo data
  4. Kortelės CVC2 kodas (trys skaitmenys kitoje kortelės pusėje)
    Anksčiau išduotose kortelėse gali būti CVV/CVC
* Kortelės žymėjimas Jums padės suprasti, kokią kortelę turite: “Debit” žymėjimas reiškia, jog naudojatės debeto kortele, o “Credit” – kredito kortele.

Prieš patvirtindami mokėjimą, patikrinkite, ar mokėjimo informacija teisinga

Rekomenduojame apsipirkti interneto parduotuvėse, kurios pažymėtos Mastercard SecureCode arba Verified by Visa logotipais – jie rodo, jog interneto parduotuvė naudoja saugaus pirkimo internetu programą.

Jei interneto parduotuvė yra prisijungusi prie Mastercard SecureCode arba Verified by Visa sistemos, tuomet mokėjimą turėsite patvirtinti tapatybę patvirtinančiomis priemonėmis (elektroninis parašas, Smart ID, kodų generatorius ar kt.).

Jei interneto parduotuvė neturi Mastercard SecureCode ar Verified by Visa logotipo, tuomet reikalingas papildomas patvirtinimas interneto banke. Kai kuriose interneto parduotuvėse gali nepavykti atsiskaityti kortele. Jei taip nutiko, apie kitus atsiskaitymo būdus ir alternatyvas informaciją Jums turėtų suteikti tik prekybininkas.

  1. Jei buvote sukūrę asmeninį pasisveikinimą, būtinai patikrinkite, ar jis teisingas ir spauskite „Tęsti”.
  2. Kitame lange suveskite savo interneto banko prisijungimo duomenis ir patvirtinkite „Smart ID“, biometrika, PIN generatoriumi, M. parašu arba ID kortele.
  3. Patvirtinus mokėjimą, būsite nukreipti atgal į interneto parduotuvės tinklalapį.

Nuo 2021 m. sausio mėn. remiantis ES direktyva ir kitais teisės aktais įsigalioja didesni saugumo reikalavimai. Kai kuriose interneto parduotuvėse gali nepavykti atsiskaityti kortele. Jei taip nutiko, apie kitus atsiskaitymo būdus ir alternatyvas informaciją Jums turėtų suteikti tik prekybininkas.

  • Kortelei neįjungtas saugaus pirkimo internetu funkcionalumas
  • Sąskaitoje nepakankamas pinigų likutis pirkiniui
  • Kortelės atsiskaitymų operacijų limitas gali būti viršijamas
  • Baigėsi kortelės galiojimas
  • Dėl interneto parduotuvėje taikomų apribojimų (gali būti priimamos tik tam tikro tipo kortelės – pvz. tik kredito kortelės ar tik iš tam tikrų šalių)

Dažniausiai užduodami klausimai

  • kredito korteles;
  • debeto korteles bekontaktę „Debit Mastercard“, „Maestro“;
  • Jaunimo programos korteles bekontaktę „Mastercard WEB“;
  • verslo mokėjimo korteles „Maestro Business“, „Mastercard Business“, „VISA Business“ ir „Visa Business Gold“.
  • Įsitikinkite, kad mokėjimo kortelė yra aktyvi – kortelės būseną pasitikrinkite skiltyje “Mano kortelės”. Įjungti saugaus pirkimo internetu programą galima tik aktyvioms kortelėms.
  • Jeigu Jūsų kortelė yra susieta su kito fizinio ar juridinio asmens sąskaita, Jums reikėtų kreiptis į sąskaitos savininką dėl pirkimo internetu įjungimo.
  • Jeigu kortelė yra susieta su Jūsų sąskaita, bet yra išduota kito asmens vardu (kaip papildoma kortelė) ir jos naudotojas neturi „Swedbank“ interneto banko naudotojo ID, įjungti saugaus pirkimo internetu programos negalėsite. Kortelės naudotojui reikėtų susisiekti su mumis tel. 1884.
Patvirtindami mokėjimą, turite įrašyti savo „Swedbank“ interneto banko prisijungimo duomenis. Jeigu duomenis įrašysite neteisingai 4 kartus iš eilės, Jūsų interneto banko paskyra bus užblokuota. Tokiu atveju susisiekite su mumis tel. 1884.

Interneto parduotuvės, kurios dalyvauja šiose programose, išsiskiria tokiais matomais ženklais:

Jeigu pageidaujate, pirkimą internetu galite bet kada išjungti paspaudę mygtuką „Išjungti“.

Jei kortelę pametėte, rekomenduojame iškart kortelę laikinai užblokuoti internetu banku arba mobiliojoje programėlėje skiltyje “Kortelės”. Suradę kortelę per 10 dienų, ją galėsite atblokuoti patys. Vėliau kortelės atblokuoti nebus galimybės ir turėsite užsisakyti naują kortelę.

Jei kortelė buvo pavogta ar galėjo patekti į kitų rankas, kortelę blokuokite skambindami tel. 1884 (iš užsienio tel. + 370 5 268 4444).

Atnaujintą ar pakeistą kortelę pasirinkus gauti paštu ir aktyvinant ją interneto banke, jos nebereikia iš naujo registruoti saugaus pirkimo internetu programoje – ji bus registruota automatiškai bei galios ankstesnei kortelei Jūsų pasirinktas asmeninis pasisveikinimas.

Norėdami jį pasikeisti, prisijunkite prie interneto banko, eikite į skiltyje "Kortelės" spauskite "Saugus pirkimas internetu". Atsidarius puslapyje pasirinkite norimą mokėjimo kortelę, išjunkite jai pirkimą internetu ir iš naujo jį įjunkite - kitame žingsnyje galėsite nurodyti naują asmeninio pasisveikinimo tekstą.

Pirkimus internetu galite patvirtinti Smart ID, PIN generatoriumi ar e-parašu.

Kokiais atvejais mokėjimai kortele internetu gali būti atmesti?

Nuo sausio 1 d. prekybininkai privalo užtikrinti saugų pirkimą internetu. Priešingu atveju operacija gali būti atmesta. Reikalavimai taikomi visiems Europos prekybininkams ir kortelių išleidėjams. Šių reikalavimų tikslas – internetinę prekybą padaryti dar saugesnę klientams, sumažinti sukčiavimo riziką, apsaugoti vartotojų duomenų konfidencialumą.

Kadangi dalis elektroninių parduotuvių galimai nespės tinkamai pasirengti, siekiant išvengti nepatogumų pirkėjams, atsiskaitantiems mokėjimo kortele internetu, Lietuvoje numatytas pereinamasis 3 mėn. laikotarpis. Tai reiškia, kad sausio mėnesį klientų kortelių operacijos interneto parduotuvėse nebus atmetamos, jei neviršys 500 Eur, vasario – 250 Eur, kovo – 100 Eur. Viršijus šias ribas, o nuo balandžio mėn. – nepriklausomai nuo sumos, atsiskaitymas mokėjimo kortele internetu gali nepavykti, jeigu internetinė parduotuvė nebus pasirengusi prašyti atsiskaitymo su saugesniu autentiškumo patvirtinimu.

Ką turėčiau daryti, jei mano mokėjimas atmetamas?

Jei operacija kortele buvo atmesta dėl to, kad prekybininkas neatitinka antrosios Mokėjimo paslaugų direktyvos (PSD2) ir kitų teisės aktų keliamų reikalavimų, tik pats pardavėjas gali suteikti klientams informacijos apie kitus atsiskaitymo būdus. Labai rekomenduojame visada įsitikinti internetinės parduotuvės ir pardavėjo saugumu!

Kuriose šalyse galioja PSD2 reikalavimai?

PSD2 reikalavimai taikomi visoms Europos ekonominės erdvės (EEE) šalims.

Ar šis reikalavimas bus taikomas JAV, Kinijoje ar Jungtinėje Karalystėje registruotoms internetinėms parduotuvėms?

Ne, PSD2 reikalavimai yra privalomi tik Europos Sąjungos ir Europos ekonominės erdvės šalyse registruotiems prekybininkams. Tačiau atkreipkite dėmesį, kad daugybė didelių parduotuvių ir prekybos platformų turi dukterinių įmonių ar filialų, registruotų Europos Sąjungoje.

Kaip galima patikrinti, ar operacija konkrečioje internetinėje parduotuvėje bus sėkminga?

Vienas iš variantų – prekybininko svetainėje ieškoti saugaus pirkimo internetu logotipo.

Tačiau turėkite omenyje, kad operacija gali būti sėkminga ir tais atvejais, kai prekybininko svetainė nepažymėta tokiu logotipu. Taip pat galite patikrinti, ar prekybininkas siūlo kitų atsiskaitymo būdų. Labai rekomenduojame visada įsitikinti internetinės parduotuvės ir pardavėjo saugumu!

Ką konkrečiai nurodo naujieji reikalavimai?

Naujieji reikalavimai nurodo, kad atsiskaitant kortele internetinėse parduotuvėse yra privaloma nustatyti kortelės savininko tapatybę, pasitelkiant saugią autentifikavimo priemonę, t.y. naudojant vieną iš šių prisijungimų: „Smart-ID”, biometrinius duomenis, PIN generatorių, mobilų parašą ar ID kortelę.

Ar šie pakeitimai taikomi tik privačių klientų kortelėms, ar taip pat ir įmonių kortelėms?

Jie taikomi visoms kortelėms: ir privačių, ir verslo klientų.

Ačiū, kad naudojatės „Swedbank“ interneto banku!

Turite idėjų, kaip interneto banką padaryti dar patogesnį? Pasidalinkite jomis adresu info@swedbank.lt

Siekdami užtikrinti jūsų saugumą, prašome uždaryti naršyklės langą!

E. taupyklė – lengvas būdas pradėti taupyti!

  • Kaskart atsiskaičius kortele, suma už Jūsų pirkinius bus automatiškai suapvalinta, o likutis pervestas tiesiai į E. taupyklę.
  • Kasdien, kas savaitę ar kas mėnesį santaupos pasipildys Jūsų pasirinkta suma.
  • Bet kuriuo metu atsiimkite sutaupytą sumą be jokių mokesčių.
Sužinokite daugiau