Susidūrus su paskolos grąžinimo sunkumais

Mums svarbus ilgalaikis ir tvarus bendradarbiavimas su mūsų klientais.

Esame kartu ir sėkmingu laikotarpiu, ir tuomet, kai reikia įveikti iškilusius iššūkius ar sunkumus. Žinome, kad norint įveikti laikinus sunkumus svarbiausia yra abipusis pasitikėjimas, atvirumas ir noras veikti kartu.

Net ir sudėtingiausiose situacijose bendradarbiavimas ir išeities ieškojimas su banko specialistu padeda išvengti paskolų negrąžinimo pasekmių. Kiekviena kredito įstaiga suinteresuota išlaikyti kliento mokumą, o pagrindinis tikslas – užtikrinti ilgalaikį finansinį kliento stabilumą ir išlaikyti gerą skolinimosi istoriją. Atkreipiame dėmesį, jog kliento kredito istorija turi tiesioginę įtaką kredito sąlygoms ir tam tikrais atvejai gali apriboti galimybę gauti kreditą ateityje.

Pildyti prašymą
Prašymas dėl lengvatinio laikotarpio su sutarties termino pratęsimu

Atkreipiame dėmesį, kad pasirinkus lengvatinį laikotarpį su sutarties termino pratęsimu, bendras būsto paskolos laikotarpis negali būti ilgesnis kaip 30 metų.

Atsakingai įvertinti susidariusią padėtį. Būtina atidžiai įvertinti asmeninę ar šeimos finansinę situaciją, t. y. pajamas, išlaidas ir finansinius įsipareigojimus bei lėšų likutį, liekantį pragyvenimui.

Įvertinti savo galimybes sumažinti išlaidas, t. y. nusistatyti veiksmų planą. Neretai tokio plano sudarymas gali pareikalauti bent minimalių gyvenimo būdo pokyčių, tačiau laiku įvesta finansinė disciplina ilgainiui gali pagelbėti išvengti sudėtingesnių problemų. Patarimų apie asmeninių finansų valdymą visuomet galite rasti „Swedbank“ asmeninių finansų instituto puslapyje.

Tais atvejais, kai finansinę įtampą asmeniniame biudžete kelia reikšmingai pablogėjusi finansinė padėtis (sumažėjusios pajamos, nedarbas) rekomenduojama ne tik susidaryti veiksmų planą, bet ir kreiptis į banko specialistą bei aptarti esamą situaciją ir numatomus veiksmus. Banko specialistas, pradėdamas aiškintis situaciją, gali paprašyti Jūsų pateikti įvairius tokiu atveju svarbius dokumentus. Pavyzdžiui, banko specialistas gali paprašyti pateikti pajamas patvirtinančius dokumentus ir pan. Šie dokumentai reikalingi tam, kad kuo objektyviau būtų įvertinta susidariusi situacija ir parinktas tinkamiausias sprendimas. Sutarus dėl paskolos sąlygų pertvarkymo, bus pasirašomi paskolos sutarties pakeitimai.

Prisiminkite – kuo anksčiau aptarsite iškilusias ar numatomas problemas su banko specialistu, tuo paprasčiau bus jas spręsti. Galite kreiptis prisijungus prie savo internetinės bankininkystės rašant interneto banko žinutę, skambinant trumpuoju banko numeriu 1884.

Darbo netekę klientai, sudarę paskolos draudimo sutartį „Ligos ir nedarbo apsauga“ dėl draudimo gali kreiptis el. paštu zalos@swedbank.lt arba asmeninėje internetinėje bankininkystėje užpildę specialią formą.

Jeigu pasibaigus paskolos įmokų atidėjimo laikotarpiui, Jūs vis dar susiduriate su paskolos grąžinimo sunkumais, galime pasiūlyti įvairių sprendimų, kaip šiuos sunkumus įveikti. Peržiūrėkite žemiau pateiktas nuorodas, užpildykite atitinkamą prašymą ir kartu raskime tinkamą sprendimą.

Išeitys, kurias paprastai siūlo bankas klientams, negalintiems mokėti paskolos įmokų:

Paskolų, užtikrintų nekilnojamojo turto įkeitimu, atveju, įvertinę kliento situaciją, galime pasiūlyti tokias išeitis ar jų derinius:


  • Paskolos įmokos mokėjimo dienos pakeitimas - tokia išeitis siūloma tada, kai pasikeičia darbo užmokesčio, išmokų arba kitų pajamų gavimo data. Paskolos įmokos mokėjimo dieną nemokamai pakeisti galima prisijungus prie savo internetinės bankininkystės, pasirinkus nuorodą „Mano Sutartys“.;
  • Paskolos grąžinimo grafiko koregavimas ir/arba paskolos grąžinimo termino pratęsimas - siekiant sumažinti mėnesio įmokas. Galima kreiptis prisijungus prie savo internetinės bankininkystės rašant interneto banko žinutę, skambinant trumpuoju banko numeriu 1884.;
  • Paskolos grąžinimo įmokų atidėjimo laikotarpis -sutariama, kad klientas tam tikrą laiką mokės tik paskolos palūkanas. Paskolos grąžinimo įmokų atidėjimas galimas esant bent vienai iš nurodytų aplinkybių: nutrūksta kredito gavėjo santuoka; miršta kredito gavėjo sutuoktinis; kredito gavėjas ar jo sutuoktinis tampa bedarbiu; kredito gavėjas pripažįstamas nedarbingu arba iš dalies darbingu Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme nustatyta tvarka; ir esant kitoms aplinkybėms. Galima kreiptis prisijungus prie savo internetinės bankininkystės rašant interneto banko žinutę, skambinant trumpuoju banko numeriu 1884.;

Vartojimo kreditų (vartojimo paskola, kredito kortelė ir pan.) atveju, įvertinę kliento situaciją, galime pasiūlyti tokias išeitis ar jų derinius:


  • Paskolos įmokos mokėjimo dienos pakeitimas - tokia išeitis siūloma tada, kai pasikeičia darbo užmokesčio, išmokų arba kitų pajamų gavimo data. Paskolos įmokos mokėjimo dieną nemokamai pakeisti galima prisijungus prie savo internetinės bankininkystės, pasirinkus nuorodą „Mano Sutartys“.;
  • Paskolos termino pratęsimas - kliento paskolos grąžinimo terminas pratęsiamas siekiant sumažinti mėnesio įmokas. Galima kreiptis prisijungus prie savo internetinės bankininkystės rašant interneto banko žinutę, skambinant trumpuoju banko numeriu 1884.
  • Paskolos grąžinimo įmokų atidėjimo laikotarpis -sutariama, kad klientas tam tikrą laiką mokės tik paskolos palūkanas. Galima kreiptis prisijungus prie savo internetinės bankininkystės rašant interneto banko žinutę, skambinant trumpuoju banko numeriu 1884.

Lizingo atveju, įvertinę kliento situaciją, galime pasiūlyti tokias išeitis ar jų derinius:


  • Lizingo įmokų mokėjimo dienos pakeitimas - tokia išeitis siūloma tada, kai pasikeičia darbo užmokesčio, išmokų arba kitų pajamų gavimo data. Lizingo įmokos mokėjimo dieną nemokamai pakeisti galima prisijungus prie savo internetinės bankininkystės, pasirinkus nuorodą „Mano Sutartys“.;
  • Įmokų grafiko koregavimas ir/arba lizingo sutarties termino pratęsimas -siekiant sumažinti mėnesio įmokas. Galima kreiptis prisijungus prie savo internetinės bankininkystės rašant interneto banko žinutę, skambinant trumpuoju banko numeriu 1884.

Klientų, kurie yra šaukiami atlikti nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atveju, įvertinę kliento situaciją, galime pasiūlyti tokias išeitis ar jų derinius:


  • Paskolos įmokos mokėjimo dienos pakeitimas -tokia išeitis siūloma tada, kai pasikeičia darbo užmokesčio, išmokų arba kitų pajamų gavimo data. Paskolos įmokos mokėjimo dieną nemokamai pakeisti galima prisijungus prie savo internetinės bankininkystės, pasirinkus nuorodą „Mano Sutartys“.;
  • Paskolos grąžinimo įmokų atidėjimo laikotarpis ir/arba paskolos termino pratęsimas -sutariama, kad klientas tam tikrą laiką mokės tik paskolos palūkanas ir/arba termino pratęsimas siekiant sumažinti mėnesio įmokas. Būsto paskolų/Paskolų užtikrintų nekilnojamojo turto įkeitimu atveju galimas ir palūkanų atidėjimas, kurios būtų sumokamos iš karto pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui arba atidėtos palūkanos sumokamos pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui pagal iš naujo sudarytą palūkanų mokėjimo grafiką. Privalomąją pradinę karo tarnybą atliksiantys šauktiniai, kurie pageidaus keisti turimos sutarties sąlygas, pirmiausia bankui turi pateikti iš juos šaukiančių regionų pažymas, patvirtinančias, kad yra faktiškai paskirti į karinius vienetus ir turės vykti atlikti 9 mėn. trukmės karo tarnybos. Pateikti prašymą bei pažymas reikia atvykus į banko padalinį prieš išvykstant atlikti karo tarnybos.

2020 m. balandžio 17 d. „Swedbank“, AB kartu su kitais Lietuvos bankų asociacijos nariais pasirašė moratoriumą dėl laikino kredito įsipareigojimų atidėjimo privatiems klientams. Moratoriume numatoma galimybė laikinų finansinių sunkumų dėl COVID-19 turintiems banko klientams būsto kredito įmokas atidėti iki 12 mėnesių, o lizingo ir vartojimo paskolų kredito sumos įmokų grąžinimą – iki šešių mėnesių, tačiau klientai ir toliau turi mokėti palūkanas ir/ar kitus periodinius mokėjimus (pvz. draudimo įmokas). Šis moratoriumas atitinka „Swedbank“, AB jau iki moratoriumo paskelbimo taikytą praktiką — užtikrinama galimybė kreiptis dėl lengvatinio kredito laikotarpio nustatymo netaikant už tokį atidėjimą komisinio mokesčio.

Atkreipiame dėmesį, kad pavyzdžiui planuojant išvykti į užsienį ar esant kitoms aplinkybėms, yra tikimybė susidurti su sunkumais tiesiogiai bendrauti su Banku dėl turimos sutarties sąlygų keitimo, todėl rekomenduojama:

  • Pasirūpinti įgaliojimu patikimam asmeniui, kad įgaliotas asmuo, atsiradus nenumatytoms aplinkybėms, galėtų pasirūpinti paskolos pertvarkymu. Taip pat reikia banko specialistui pateikti įgaliojimą ir įgaliotųjų asmenų kontaktus.
  • Paskolos įmokos mokėjimo dieną, iš anksto pasirūpinti, kad banko sąskaitoje būtų pakankama mokėjimams vykdyti lėšų suma. Taip pat sąskaitoje turėti šiek tiek didesnį likutį nei reikia paskolos sumai apmokėti, kad pvz., atėjus laikui mokėti už debetinę kortelę, nurašomas mokestis nelemtų skolos susidarymo.

Lietuvos banko patvirtintos „Įsiskolinimų, susidariusių klientams nesilaikant finansinių įsipareigojimų pagal kredito sutartis, valdymo gairės“ (galioja būsto paskoloms ir paskoloms įkeičiant nekilnojamąjį turtą) PDF formatu.

Suprantame, kad kiekvieno kliento situacija bei poreikiai yra individualūs, tad ir sprendimai yra siūlomi individualūs. Todėl kviečiame visus, kuriems reikalinga pagalba, finansinė konsultacija ar sprendimas ilgai nedelsiant kreiptis į banko specialistus.

Daugiau informacijos teiraukitės tel. 1884 arba parašykite žinutę interneto banke.