Saugaus naudojimo atmintinė

„Swedbank“ interneto banke naudojamos moderniausios apsaugos technologijos. Vis dėl to, jei prarastumėte plastikinę kodų kortelę arba pasitikėjimu pasinaudotų pašaliniai žmonės, pavojus gali iškilti.

Siekiant to išvengti, kviečiame jus susipažinti ir laikytis toliau pateikiamų pagrindinių saugaus naudojimosi el. bankininkystės paslaugomis taisyklių.

Norite saugiai naudotis interneto bankininkyste? 

Rekomenduojame patikrinti savo kompiuterio saugumą. Tai galite nemokamai padaryti šiame puslapyje.

m-parasas.png

Pagrindinės saugumo rekomendacijos

  • Patikimai saugokite savo slaptus kodus – atminkite, kad visi prisijungimo rekvizitai (vartotojo ID, slaptažodžiai ir kt.) yra raktas nuo jūsų sąskaitų banke.
  • Tik 1 atveju ir tik 1 slaptažodį galite nurodyti telefonu – tik tuo atveju, jei pats(-i) skambinate mums tel. 1884 arba 1633 (skambinant iš užsienio: tel. +370 5 268 4444 bei +370 5 268 4422).
  • Visais kitais atvejais niekas ir jokiomis aplinkybėmis neturi teisės reikalauti iš jūsų pateikti slaptų „Swedbank“ interneto banko kodų – nei telefonu, nei el. paštu ar kitais būdais. Būkite budrūs ir nepasiduokite galimam psichologiniam spaudimui.
  • Naudodamiesi „Swedbank“ interneto banku, visuomet įsitikinkite ar jungiatės tinkamu adresu, o pabaigę darbą būtinai atsijunkite.
  • Apsaugokite savo kompiuterinę įrangą.

Ką daryti netikėtu atveju?

Jei pametėte „Swedbank“ interneto banko kodų kortelę, slaptažodžius sužinojo kitas žmogus - negaiškite. Bet kuriuo paros metu skambinkite tel. 1884 arba (8 5) 268 4820.
Bankas nedelsiant užblokuos prisijungimą prie jūsų „Swedbank“ interneto banko, ir svetimi žmonės negalės pasinaudoti jūsų sąskaitoje esančiais pinigais.

Patikimai saugokite slaptus „Swedbank“ interneto banko kodus

  1. Tik 1 atveju ir tik 1 slaptažodį galite nurodyti telefonu – tik tuo atveju, jei pats(-i) skambinate mums tel. 1884 arba 1633 (skambinant iš užsienio: tel. +370 5 268 4444 bei +370 5 268 4422).
  2. Visais kitais atvejais jokiomis aplinkybėmis neatskleiskite savo slaptų kodų niekam – net šeimos nariams, pažįstamiems, asmenims, prisistatantiems banko, valstybinių institucijų ar teisėsaugos atstovais. Jei norite, kad jūsų šeimos nariai galėtų valdyti jūsų lėšas, kreipkitės į banką, kur jūsų pageidaujamiems asmenims bus išduoti atskiri prisijungimo rekvizitai.
  3. Slaptažodžių kortelę laikykite pašaliniams sunkiai pasiekiamoje vietoje. Niekuomet nesiųskite šių duomenų el. paštu. Nerašykite savo naudotojo ID ant kodų kortelės. Nuolatinį slaptažodį tiesiog įsiminkite ir niekur jo nerašykite.
  4. Nuolatinis jūsų „Swedbank“ interneto banko slaptažodis turėtų būti sunkiai atspėjamas, nelogiškas skaičių, raidžių ir skyrybos ženklų kratinys. Telefonų numeriai, žmonių vardai ar kitokia su jumis susijusi informacija slaptažodžiui netinka. Patarimų, kaip susikurti patikimą slaptažodį, galite rasite „Microsoft“ svetainėje.
  5. Tuoj pat pakeiskite nuolatinį slaptažodį, jei tik įtariate, kad kažkas jį galėjo sužinoti. Tai daroma „Swedbank“ interneto banko meniu pasirinkus Mano pasirinkimai > slaptažodžio keitimas.

Būkite budrūs

Jūs galite gauti laišką ar skambutį, kurio metu piktavaliai, apsimesdami banko ar kitais oficialiais pareigūnais prašytų nurodyti jūsų slaptus kodus. Būkite budrūs – tokius laiškus gali siuntinėti tiktai sukčiai, norintys išgauti jūsų slaptą informaciją.

  1. Atminkite – „Swedbank“ niekuomet nesiunčia el. laiškų, prašydamas klientų pateikti savo slaptus „Swedbank“ interneto banko kodus.
  2. Slaptų „Swedbank“ interneto banko kodų negalima atskleisti niekam, net jei jus mėgintų bauginti ar žadėtų dosnų atlygį už slaptų jūsų kodų atskleidimą.
  3. Apie įtartinus skambučius ar laiškus, kuriuose būtų prašoma atskleisti ar patvirtinti savo prisijungimo prie „Swedbank“ interneto banko kodus, nedelsdami informuokite banką tel. 1884.
  4. Nespauskite įtartiname el. laiške jame esančių nuorodų, neatidarinėkite prisegtų bylų ir neatsakinėkite į jį.

Daugiau informacijos apie galimus bandymus išvilioti slaptažodžius ar kitą asmeninę informaciją rasite čia: http://www.esaugumas.lt/index.php?-989621120

Kaip taisyklingai naudotis „Swedbank“ interneto banku

  1. Prieš pradėdami naudotis „Swedbank“ interneto banku įsitikinkite, ar tikrai jungiatės tinkamu adresu. Sąsaja turi būti koduota: tai galite suprasti iš adreso, prasidedančio raidėmis https://... Naršyklės lango apačioje turite matyti spynelės piktogramą
    Saugaus naudojimo atmintinė. Tai yra "Verisign" sertifikato ženklas.
  2. Naudodamiesi „Swedbank“ interneto banku nenaudokite naršyklės lango viršuje esančio mygtuko „back“. Jei norite grįžti į ankstesnį programos langą, spauskite programos mygtuką „grįžti“, o jei tokio nėra, pereikite į reikalingą langą pasirinkdami reikiamus meniu punktus.
  3. Baigę darbą „Swedbank“ interneto banke, BŪTINAI ATSIJUNKITE (spauskite "išeiti" IR UŽDARYKITE INTERNETO NARŠYKLĘ. Tai būtina net tada, kai kompiuterį paliekate tik akimirkai. Taip apsidrausite nuo pašalinių asmenų priėjimo prie jūsų sąskaitų.
  4. Pasinaudoję „Swedbank“ interneto banku interneto kavinėje, bibliotekoje ar kitoje vietoje, kur viešai naudojamasi internetu, kuo skubiau pasikeiskite prisijungimo slaptažodį.

Pasirūpinkite savo kompiuterio saugumu

  1. Atnaujinkite operacinę sistemą ir naršyklę, kad turėtumėte nuolat aptinkamų saugumo klaidų pataisas.
  2. Naudokite antivirusines programas ir kitokias sunkiai pašaliniams asmenims įveikiamas apsaugos priemones.
  3. Po to, kai pasinaudojote „Swedbank“ interneto banku, ištrinkite visus naršyklės laikinuosius failus, kuriuose gali būti jūsų asmeninė arba finansinė informacija.

Daugiau informacijos apie kompiuterio saugumo priemones rasite čia:

  1. Informacija Windows operacinių sistemų vartotojams
  2. Projektas „Apsaugok savo kompiuterį“

Papildomos saugumo priemonės

Jei jūsų sąskaitoje yra daugiau pinigų, negu jums reikia kasdienėms išlaidoms, nustatykite operacijų apribojimus. Standartiniai apribojimai, nustatomi sudarant elektroninių paslaugų teikimo sutartį, yra 4 000 Lt per dieną ir 15 000 Lt per mėnesį.

Dienos limitai gali būti padidinti arba sumažinti pateikus prašymą bet kuriame „Swedbank“ klientų aptarnavimo padalinyje.

Standartiniai dienos apribojimai didinami tik įsigijus identifikavimo kodų generatorių.

„Swedbank“ interneto banko skaitmeninio sertifikato patikrinimas

Patikrinę „Verisign“ sertifikatą, nustatysite, ar tikrai dirbate „Swedbank“ interneto banko sistemoje. Tai apsaugo nuo kartais tinkle pasitaikančių apsimetėlių, kurie mėgina įsiterpti tarp naudotojo ir tikrojo elektroninio banko.

Sertifikato galiojimas tikrinamas keliais pelės bakstelėjimais:

  1. Naršyklės lango apačioje yra spynelę vaizduojanti piktograma - Saugaus naudojimo atmintinė.
  2. Ja simboliškai vaizduojamas „Swedbank“ interneto bankui suteiktas „Verisign“ sertifikatas. Dukart pele bakstelėkite spynelės piktogramą Saugaus naudojimo atmintinė. „MS Internet Explorer“ vartotojams ekrane turi pasirodyti tokia informacija:
ss1.png

Papildomai įsitikinkite, ar sertifikatas tikras - bakstelėkite pele sertifikato skirtuką Certification path. Ekrane turi pasirodyti tokia informacija:

ss2.png
Jei nematote spynelės piktogramos Saugaus naudojimo atmintinė arba sertifikate nurodytas kitoks tekstas, nei ką tik parodytuose paveikslėliuose, gali būti, kad puslapis nėra saugus. Nutraukite darbą ir nedelsiant skambinkite mums tel. 1884 arba (8 5) 268 4820.

 

Daugiau informacijos teiraukitės tel. 1884 arba parašykite mums.

Infografikas

Interneto bankas privatiems

Dalintis
15 s
Kasdienius finansus tvarkykite greitai ir patogiai tiesiog atsisiuntę išmaniąją „Swedbank“ programėlę.

Programėlė „Android“ telefonui Programėlė „iPhone“ telefonui