Saugaus el. paslaugų
naudojimo atmintinė

Vystydami savo el. bankininkystės sistemas siekiame užtikrinti maksimalų saugumą. Tačiau saugumas elektroninėje erdvėje priklauso ne tik nuo banko įdiegtų sprendimų, bet ir nuo vartotojo sąmoningumo. Labai svarbu tinkamai apsaugoti savo kompiuterį ir telefoną bei naudotis el. paslaugomis apdairiai.

Kilo abejonių dėl saugumo? Praneškite mums!

Skambinkite mums 24/7 tel. 1884 (privatiems klientams) arba 1633 (verslo klientams), jeigu:

  • pastebėjote įtartinas operacijas savo sąskaitoje;
  • įtariate, kad Jūsų interneto bankas tapo prieinamas pašaliniams asmenims;
  • susidūrėte su sukčiais, bandančiais išvilioti prisijungimo duomenis ar pasisavinti Jūsų pinigus.

Įspėjimus dėl suaktyvėjusių sukčiavimo atvejų skelbiame www.swedbank.lt naujienose ir interneto banko prisijungimo lange. Pastebėję įtartinas operacijas Jūsų sąskaitoje, mes galime su Jumis susisiekti asmeniškai. Tačiau atminkite, kad banko darbuotojai niekuomet neprašo atskleisti prisijungimo duomenų, slaptažodžių, PIN kodų ar kitos slaptos informacijos.

Ką daryti praradus prisijungimo duomenis?

Jeigu pametėte savo internetinės bankininkystės prisijungimo kodus arba įtariate, kad prisijungimo duomenis galėjo sužinoti pašaliniai asmenys, nedelsiant skambinkite mums bet kuriuo metu. Bankas iškart užblokuos prieigą prie Jūsų interneto banko paskyros ir niekas negalės pasinaudoti Jūsų sąskaitoje esančiomis lėšomis. Jūsų skambučių dėl interneto banko blokavimo laukiame visą parą:

  • Privatiems klientams: telefonu 1884 (arba +370 5 268 4444)
  • Verslo klientams: telefonu 1633 (arba +370 5 268 4422)

Vartotojo teisės

Įmonė gali priskirti skirtingas vartotojo teises savo darbuotojams ir pasirinkti, kurias sąskaitas leisti valdyti interneto banke bei priskirti profilius pagal leidžiamas atlikti sąskaitose operacijas: informacija, mokėjimų parengimas, mokėjimų atlikimas ar visos paslaugos (informacija, mokėjimai ir sutarties sudarymas).

Mokėjimų patvirtinimas dviem parašais - papildoma parinktis mokėjimams, kuomet mokėjimai, viršijantys įmonės nustatytą limitą, turi būti papildomai patvirtinami kito vartotojo, turinčio atitinkamas teises.

Operacijų limitai

Jūs galite nustatyti dienos ir mėnesio limitus kiekvienai sąskaitai. Pasirinkite dienos ir mėnesio limitus, kurie atitinka Jūsų arba Jūsų bendrovės poreikius. Įmonės, priskirdamos vartotojus tam tikriems profiliams, gali nustatyti limitus kiekvienam vartotojui atskirai.Limitus galima pakeisti bet kuriame „Swedbank“ padalinyje (įsitikinkite, kad turite tapatybės dokumentą, kai lankotės padalinyje).

Atkreipiame dėmesį, kad kodų kortelės limitai vienai banko sąskaitai negali viršyti 1 160 Eur per dieną ir 4 000 Eur per mėnesį. Kodų kortelėms taip pat taikomi limitai, kuriuos viršijus operacijas reikia patvirtinti papildomais SMS saugumo kodais. Plačiau.

Papildomi SMS saugumo kodai

Kodų kortelių naudotojai kai kuriuos veiksmus interneto banke ir išmaniojoje programėlėje turi papildomai patvirtinti saugumo kodu, gautu SMS žinute.

Daugiau informacijos čia.

Pranešimai apie operacijas SMS žinutėmis

Užsisakę „Pranešimų centro“ paslaugą galėsite gauti SMS žinutes tais atvejais, kai iš Jūsų įmonės sąskaitos atliekamas pervedimas, viršijantis Jūsų nurodytą sumą. Tai puikus įrankis kontroliuoti išeinančius įmonės pinigų srautus. Užsakyti paslaugą galite ir įmonės darbuotojams, suteikdami jiems teisę gauti informacinius SMS pranešimus:

  • apie sąskaitos likutį, jo pasikeitimą ar lėšų sumažėjimą iki tam tikros sumos;
  • sąskaitoje įvykdytas operacijas, lėšų įskaitymą arba nurašymą;
  • įvykusius ar neįvykusius paskolos ir E. sąskaitos automatinio mokėjimus, kortelės galiojimo pabaigą.

Naršymo sesijos pabaiga

Jeigu prisijungus prie interneto banko 15 minučių nėra vykdomi jokie veiksmai, prisijungimo sesija nutraukiama. Tuomet būsite paprašyti vėl suvesti prisijungimo duomenis. Laiko limitai apsaugo tuo atveju, jeigu naudotojas pamiršta atsijungti nuo savo paskyros baigęs darbą interneto banke.

Vartotojo blokavimas įvedus neteisingus duomenis

Jeigu bandant prisijungti prie interneto banko penkis kartus bus įvestas neteisingas slaptažodis, prieiga prie vartotojo paskyros bus užblokuota.

Sesijos sertifikatas

Visas internetinės bankininkystės duomenų srautas yra šifruojamas.

Internetinės bankininkystės puslapio sertifikatas

ibv.jpg
Prieš įvesdami savo prisijungimo duomenis, įsitikinkite, kad interneto naršyklės adreso laukelyje yra „Swedbank“ interneto banko adresas, kuris prasideda https://. Naršyklės lange taip pat matysite ženkliuką .

Naudodamiesi interneto banku savo kompiuteryje vadovaukitės šiomis saugumo rekomendacijomis:

  • Įsidiekite antivirusinę programinę įrangą ir pasirinkite automatinį virusų duomenų bazės atnaujinimą (bent vienas automatinis atnaujinimas per dieną).
  • Įsidiekite ir įjunkite lokalią ugniasienę (angl. firewall). Ji turėtų būti sukonfigūruota taip, kad neleistų prie Jūsų kompiuterio jungtis iš interneto.
  • Reguliariai parsisiųskite ir įsidiekite visos programinės įrangos atnaujinimus, susijusius su saugumu.
  • Naudokite naujausią prieinamą Jūsų naršyklės versiją ir operacinę sistemą.
  • Įjunkite visos programinės įrangos automatinius atnaujinimus.

Naudodamiesi interneto banku mobiliuosiuose įrenginiuose (telefonuose, planšetiniuose kompiuteriuose) vadovaukitės šiomis saugumo rekomendacijomis:

  • Siųskitės programėles tik iš patikimų el. parduotuvių, tokių kaip, App Store, Google Play bei Windows Phone apps store.
  • „Nenulaužinėkite“ savo mobiliojo įrenginio norėdami apeiti apribojimus, kuriuos nustatė mobiliojo ryšio tiekėjas arba įrenginio gamintojas. Tokie veiksmai pašalins apsaugą, įdiegtą Jūsų įrenginyje.
  • Naudokite naujausią prieinamą Jūsų naršyklės versiją ir operacinę sistemą.

Įtartini el. laiškai arba skambučiai. Būkite atsargūs!

Jeigu sulauktumėte įtartino skambučio ar el. laiško nuo tariamo „banko darbuotojo“ arba „pareigūno“, kuriame Jūsų būtų prašoma atskleisti slaptus prisijungimo duomenis – jokiu būdu nepateikite jokios informacijos. Nei banko darbuotojai, nei teisėsaugos ar kitų institucijų atstovai niekada nesikreipia į gyventojus prašydami atskleisi interneto banko duomenis (slaptažodžius, kodus, t.t.). Tokią taktiką dažnai naudoja sukčiai, kurių tikslas – išvilioti reikiamą informaciją ir pasisavinti sąskaitoje esančias lėšas. Taip pat būkite budrūs ir neatidarinėkite įtartinų el. laiškų, kurių prisegtukuose gali būti siunčiami duomenis vagiantys virusai.

  • Niekada niekam neatskleiskite slaptos prisijungimo informacijos.
  • Apie bet kokius įtartinus laiškus ar skambučius nedelsiant informuokite banką.
  • Neaktyvuokite nuorodų ir neatidarinėkite prisegtų failų įtartinuose el. laiškuose.
  • Atminkite – bankas niekada nesiunčia el. laiškų, kuriuose prašoma pateikti vartotojo ID, slaptažodį ar kodų kortelių numerius, taip pat nesiunčia nuorodų į internetinius puslapius, kuriuose reikia įvesti Jūsų duomenis.
  • Bankas niekada nesiunčia el. laiškų, kuriuose prašoma įdiegti papildomą programinę įrangą siekiant pagerinti Internetinės bankininkystės naudojimosi galimybes.

Jeigu buvote atsidūrę panašioje situacijoje, praneškite apie įvykį mums el. pašto adresu phishing@swedbank.lt.

Naršykite saugiai

  • Su įtartinais failais elkitės atsargiai. Neatidarykite prisegtų dokumentų, gautų iš nepažįstamų siuntėjų, jeigu nesate įsitikinę, kad tai daryti yra saugu. Be to, būkite budrūs atidarinėdami failus, gautus ir iš jums pažįstamų siuntėjų – jų kompiuteriai taip pat gali būti užkrėsti virusu arba šnipinėjimo programa. Dažniausiai virusai būna failuose, kurie baigiasi plėtiniais .exe, .com, .bat, .vb, .vbs, .js, .scr ir .pif.
    Virusų taip pat gali būti Microsoft Office dokumentuose, todėl visuomet pravartu elgtis apdairiai juos atidarant ir pasirinkti „Ne“, kai Word programa klausia, ar norite paleisti makro (programos skriptą).
  • Užbaigę internetinės bankininkystės sesiją, atsijunkite (paspaudę „Atsijungti“) ir uždarykite interneto naršyklę.
  • Išjunkite kompiuterį, kai jo nenaudojate. Niekas negali įsilaužti į kompiuterį, kuris nėra prisijungęs prie interneto.

Apsaugokite savo internetinės bankininkystės prisijungimo kodus

  • Jokiomis aplinkybėmis neatskleiskite savo slaptų internetinės bankininkystės kodų kitiems asmenims, įskaitant šeimos narius, draugus, įmonės darbuotojus ar banko darbuotojus. Jeigu norite, kad Jūsų įmonės darbuotojai galėtų valdyti pinigus Jūsų įmonės sąskaitoje (-ose), paprašykite, kad bankas išduotų jiems papildomus internetinės bankininkystės prisijungimo kodus. Nepamirškite, kad visi internetinės bankininkystės prisijungimo duomenys (vartotojo ID, kodai, slaptažodžiai ir t.t.) yra raktas, saugantis prieigą prie Jūsų pinigų.
  • Įmonės darbuotojai turi turėti savo vardu išduotas asmenines identifikacines priemones, su kuriomis jungiasi prie internetinės bankininkystės. Dalintis viena identifikavimo priemone griežtai draudžiama.
  • Laikykite kodų kortelę kitiems asmenims nepasiekiamoje vietoje. Nerašykite savo ID numerio ant kortelės.
  • Niekada nesiųskite internetinės bankininkystės prisijungimo duomenų el. paštu.
  • Nelaikykite savo slaptažodžio kartu su kodų kortele / PIN kodų generatoriumi.
  • Jūsų nuolatinis slaptažodis turėtų būti sunkiai atspėjamas, jį turėtų sudaryti nelogiškas skaičių, raidžių ir kitų simbolių derinys. Telefonų numeriai, vardai ir kita su Jumis susijusi informacija neturėtų būti naudojama. Pasirinkite slaptažodį, kurį sudaro 8-16 simbolių.
  • Keiskite savo slaptažodį reguliariai – patartina kas 40 dienų.
  • Jūsų PIN kodas neturėtų sutapti su bet kuria Jūsų telefono numerio dalimi. Venkite PIN, kuris yra panašus į datas.
  • Pakeiskite savo nuolatinį slaptažodį arba PIN kodą nedelsiant, jeigu įtariate, kad kiti asmenys galėjo gauti Jūsų internetinės bankininkystės prisijungimo duomenis.

Stebėkite savo sąskaitos likutį

Reguliariai stebėkite lėšų judėjimą savo įmonės sąskaitose. Kilus bet kokiems įtarimams nedelsdami susisiekite su banku.

Patikrinkite kompiuterio saugumą

Norėdami patikrinti, ar kompiuteryje nėra virusų, galite naudoti ir nemokamas internetines virusų skenavimo programas:

 

Identifikavimo priemonės

Pasirinkite vieną priemonę, kurią išduoda bankas: PIN kodų generatorių arba kodų kortelę. Papildomai galite naudoti vieną iš el. parašo formų: mobilų parašą, el. parašą Asmens tapatybės kortelėje arba Registrų centro USB. Asmuo gali turėti ir naudotis tik savo vardu išduota asmenine identifikavimo priemone.

  Kodų kortelė PIN kodų generatorius Mobilus parašas El. parašas su Asmens tapatybės kortele /
RC USB
Limitai vienai banko sąskaitai

1 160 Eur per dieną, 4 000 Eur per mėnesį.

Taip pat taikomi limitai, kuriuos viršijus mokėjimus reikia papildomai tvirtinti SMS saugumo kodais.

Plačiau

Pagal Jūsų pasirinkimą. Pagal Jūsų pasirinkimą. Pagal Jūsų pasirinkimą.
Išmanioji programėlė/ Mobilus interneto bankas + + + -
Naudojimas užsienyje + + Gali neveikti kai kuriose šalyse. Veikia bet kurioje šalyje, tačiau tik kompiuteryje, kuriame įdiegta reikalinga įranga.
Kaina Išdavimas – nemokamas Pakeitimas – 1,45 Eur 8,69 Eur Bankas šią paslaugą teikia nemokamai, tačiau Jūsų mobiliojo ryšio bendrovė gali taikyti mokestį. Bankas šią paslaugą teikia nemokamai, tačiau išduodanti įstaiga gali taikyti mokestį.
Kur įsigyti Banko padalinyje. Banko padalinyje. Iš Jūsų mobilaus ryšio operatoriaus. Asmens tapatybės kortelę čia. RC USB čia.
Rekomenduojame Privatiems klientams, kurie interneto banku naudojasi kasdienėms reikmėms: tikrina sąskaitų informaciją, moka mokesčius ir atlieka kitus nedidelius pervedimus. Verslo klientams (mokėjimų tvirtinimui) bei privatiems klientams, atliekantiems pervedimus didesnėmis sumomis. Išmaniosios programėlės privatiems bei verslui naudotojams. Taip pat klientams, atliekantiems pervedimus didesnėmis sumomis bei pasirašantiems sutartis su banku. Klientams, atliekantiems pervedimus didesnėmis sumomis bei pasirašantiems sutartis su banku.

Rekomenduojame pasirinkti identifikavimo priemonę atsižvelgiant į savo poreikius. Nepriklausomai nuo pasirinktos identifikavimo priemonės, savo slaptažodžių ir kitų kodų niekam niekada neatskleiskite.

Kodų kortelė

Tai patogus sprendimas, jeigu interneto banku naudojatės kasdienėms reikmėms ir neatliekate pervedimų didelėmis sumomis – pasitikrinate sąskaitos likutį, atliekate nedidelius mokėjimus, formuojate mokėjimus, peržiūrite bei spausdinate sąskaitos išrašus. Naudojant kodų kortelę nustatomi limitai kiekvienai banko sąskaitai atskirai (1 160 Eur dienos limitas, 4 000 Eur mėnesio limitas), be to galioja limitai, kuriuos viršijus operacijas reikia tvirtinti papildomais saugumo kodais. Kodų kortelės išdavimas yra nemokamas, kortelės pakeitimas ją praradus kainuoja 1,45 Eur.

Naudojantis kodų kortele, kai kuriuos veiksmus interneto banke ir išmaniojoje programėlėje reikia papildomai patvirtinti saugumo kodu, gautu SMS žinute.

Kokias operacijas reikės patvirtinti papildomu saugumo kodu, gautu SMS žinute?

Papildomą saugumo kodą, gautą SMS žinute, reikia įvesti:

  • sudarant ir keičiant periodinių mokėjimų sutartis bei E.sąskaitos automatinio apmokėjimo sutartis;
  • keičiant neskelbtinus mokėjimo duomenis (pvz. pateikiant ir keičiant mobiliojo telefono numerį, kuriuo siunčiamas SMS su papildomu saugumo kodu);
  • keičiant mokėjimo ruošinių nustatymus, kuriais yra tvarkomas patikimų lėšų gavėjų sąrašas;
  • importuojant mokėjimus;
  • atliekant mokėjimus, kurie viršija tokius limitus:
  Vieno mokėjimo limitas  Dienos limitas 
Mokėjimai į sąskaitas kitose mokėjimo įstaigose
30 eurų
150 eurų
Mokėjimai į sąskaitas „Swedbank -
300 eurų

Jūs galite išjungti papildomų SMS kodų siuntimą, kai mokėjimas atliekamas gavėjams, išsaugotiems Jūsų mokėjimų ruošinių sąraše. Tokiu atveju, pervedant pinigus šiems gavėjams, papildomo saugumo kodo įvesti nereikia nepriklausomai nuo sumos. 

Prisijungimo naudojant kodų kortelę instrukcija čia.

PIN kodų generatorius
Tai elektroninis prietaisas, kuris sugeneruoja vienkartinį atsitiktinį kodą. Patikima priemonė tiems, kurie atlieka daugiau pavedimų, dažnai keliauja arba valdo didesnes pinigų sumas. PIN kodų generatoriaus veikimas nepriklauso nuo interneto arba mobilaus ryšio paslaugų, todėl Jūs galite visuomet juo pasikliauti. Dienos ir mėnesio operacijų limitai gali būti pasirinkti pagal Jūsų pageidavimus.

PIN kodų generatoriaus kaina yra 8,69 Eur.

Prisijungimo naudojant PIN kodų generatorių instrukcija čia.

Mobilus el. parašas

Tai saugi ir patogi priemonė, kuria naudojantis Jums nereikia nešiotis papildomų prietaisų – pakanka turėti mobilųjį telefoną (nebūtinai išmanųjį). Vis dėlto, reikėtų atkreipti dėmesį, kad šios paslaugos patikimumas priklauso nuo mobiliojo tinklo stabilumo, todėl gali pasitaikyti ryšio sutrikimų, ypač keliaujant „egzotiškose“ šalyse. Mobilus el. parašas gali būti naudojamas kaip papildoma priemonė prie kitų banko išduotų identifikavimo priemonių (PIN kodo generatorius arba kodų kortelės). Tokiu atveju Jūs visada turėsite atsarginį variantą.

Dienos ir mėnesio operacijų limitai mobiliam parašui gali būti pasirinkti pagal Jūsų pageidavimus.

Bankas šią paslaugą teikia nemokamai, tačiau mobiliojo ryšio bendrovės gali taikyti mokesčius. Norėdami įsidiegti mobilųjį el. parašą kreipkitės į savo mobiliojo ryšio paslaugų tiekėją.

Prisijungimo naudojant mobilų el. parašą instrukcija čia.

El. parašas Asmens tapatybės kortelėje / USB

Ypač saugus ir patikimas identifikavimo būdas, tačiau jis negali būti naudojamas mobiliuosiuose įrenginiuose arba naudojantis paslauga „Bankas telefonu“. Be to, Jūsų kompiuteris turi būti paruoštas el. parašo (ID/USB) naudojimui ir Jūs galėsite naudoti el. parašą tik šiame konkrečiame kompiuteryje.

Naudodami el. parašą, Jūs galite nustatyti individualius limitus – apribojimų nėra.

Bankas šią paslaugą teikia nemokamai, tačiau Jums reikės įsigyti Asmens tapatybės kortelės kortelės skaitytuvą ir aktyvuoti el. parašo paslaugą (kainos pateikiamos čia).

Kaip įsigyti el. parašą:

Kaip paruošti kompiuterį el. parašo naudojimui:

Prisijungimo naudojant el. parašą Asmens tapatybės kortelėje / USB instrukcija čia.


 

Norite sužinoti daugiau?


 


Dalintis
15 s
Kasdienius finansus tvarkykite greitai ir patogiai tiesiog atsisiuntę išmaniąją „Swedbank“ programėlę.

Programėlė „Android“ telefonui Programėlė „iPhone“ telefonui