Pereiti prie pagrindinio puslapio turinio
PrivatiemsVerslui

Teisinė ir mokestinė aplinka

Investicinių paslaugų teikimą banke reglamentuojantys dokumentai

„Swedbank“, AB klientų aptarnavimo ir paslaugų teikimo bendrosios sąlygos PDF
„Swedbank“, AB Interesų konfliktų politika PDF
„Swedbank“, AB pavedimų vykdymo politika (galioja nuo 2018-07-12) PDF
„Swedbank“, AB klientų pavedimų dėl finansinių priemonių vykdymo politika (galioja iki 2018-07-11) PDF
„Swedbank“, AB pavedimų vykdymo politikos santrauka PDF
„Swedbank“, AB prekybos vietų ir tarpininkų sąrašas PDF
„Swedbank“, AB komercinė politika PDF
Sandorio prekybos vietos pavadinimo ir sandorio tipo trumpiniai, naudojami sandorių patvirtinimuose PDF
Finansinių priemonių tikslinės galutinių klientų grupės aprašymas PDF PDF
Finansinių priemonių vadovas PDF EN PDF EN PDF PDF
„Swedbank“, AB vertybinių popierių saugojimo paslaugos aprašymas PDF
Vertybinių popierių biržų trumpiniai, naudojami sandorių patvirtinimuose PDF
Sandorio šalies vertybinių popierių saugotojų trumpiniai, naudojami sandorių patvirtinimuose PDF
Informacija apie skirtingas lietuviškų vertybinių popierių, įregistruotų Centriniame vertybinių popierių depozitoriume Nasdaq CSD SE, saugojimo galimybes, taikomus turto apsaugos lygius ir susijusias išlaidas PDF
Investicinių fondų vienetų prekyba ir saugojimas PDF
Su vertybinių popierių prekyba ir saugojimu susijusios paslaugos PDF
Lietuvos respublikos vyriausybės taupymo lakštai PDF
Numatomų sandorio išlaidų ir mokesčių pavyzdžiai PDF
Bendrosios sąlygos, pagal kurias „Swedbank“, AB (Lietuva) teikia netiesioginės tarpuskaitos paslaugas PDF EN PDF
„Swedbank“ atliktos klientų pavedimų vykdymo kokybės vertinimo santrauka ir išvados (2019) PDF EN PDF
„Swedbank“ atliktos klientų pavedimų vykdymo kokybės vertinimo santrauka ir išvados (2018) PDF EN PDF
„Swedbank“ atliktos klientų pavedimų vykdymo kokybės vertinimo santrauka ir išvados (2017) PDF EN PDF
TOP 5 Tarpininkų sąrašas 2019 (TOP 5 Investment Firms 2019) XLSX
TOP 5 Tarpininkų sąrašas 2018 (TOP 5 Investment Firms 2018) XLSX
TOP 5 Tarpininkų sąrašas 2017 (TOP 5 Investment Firms 2017) CSV
TOP 5 Vykdymo Vietos 2019 (TOP 5 Execution Venues 2019) XLSX
TOP 5 Vykdymo Vietos 2018 (TOP 5 Execution Venues 2018) XLSX
TOP 5 Vykdymo Vietos 2017 (TOP 5 Execution Venues 2017) CSV
2020 m.
2020 m. III ketvirtis XML
2020 m. II ketvirtis XML
2020 m. I ketvirtis XML
2019 m.
2019 m. IV ketvirtis XML
2019 m. III ketvirtis XML
2019 m. II ketvirtis XML
2019 m. I ketvirtis XML
2018 m.
2018 m. IV ketvirtis XML
2018 m. III ketvirtis XML
2018 m. II ketvirtis XML
2018 m. I ketvirtis XML

Siūlomų paslaugų sutartys

Pavadinimas Galioja nuo Galioja iki
Vertybinių popierių sąskaitos tvarkymo ir tarpininkavimo sutartis 2020-09-03 Galiojanti PDF
Vertybinių popierių sąskaitos tvarkymo ir tarpininkavimo sutartis 2019-07-19 2020-09-02 PDF
Vertybinių popierių sąskaitos tvarkymo ir tarpininkavimo sutartis 2019-04-15 2019-07-18 PDF
Vertybinių popierių sąskaitos tvarkymo ir tarpininkavimo sutartis 2018-05-25 2019-04-14 PDF
Vertybinių popierių sąskaitos tvarkymo ir tarpininkavimo sutartis 2018-01-03 2018-05-24 PDF
Vertybinių popierių sąskaitos tvarkymo ir tarpininkavimo sutartis - 2018-01-02 PDF
Periodinio pavedimo pirkti fondo vienetus sutarties sąlygos 2020-06-18 Galiojanti PDF
Portfelio valdymo paslaugos sąlygos 2019-12-02 Galiojanti PDF
Portfelio valdymo ataskaitų naudotojo vadovas 2020-06-01 Galiojanti PDF
Pagrindinės sandorių sutarties bendrosios sąlygos 2020-01-16 Galiojanti PDF
Pagrindinės sandorių sutarties bendrosios sąlygos 2019-06-24 2020-01-15 PDF
Pagrindinės sandorių sutarties bendrosios sąlygos 2019-04-15 2019-06-23 PDF
Pagrindinės sandorių sutarties bendrosios sąlygos 2018-07-23 2019-04-14 PDF
Pagrindinės sandorių sutarties bendrosios sąlygos 2018-05-25 2018-07-22 PDF
Pagrindinės sandorių sutarties bendrosios sąlygos 2018-01-03 2018-05-24 PDF
Pagrindinės sandorių sutarties bendrosios sąlygos - 2018-01-02 PDF
Priedas Nr. 1 Naudojimosi el. iždo prekybos kanalu sąlygos 2019-04-15 Galiojanti PDF
Priedas Nr. 1 Naudojimosi el. iždo prekybos kanalu sąlygos 2018-01-03 2019-04-14 PDF
Priedas Nr. 1 Naudojimosi el. iždo prekybos kanalu sąlygos - 2018-01-02 PDF
Priedas Nr. 2 Finansinio turto pasirinkimo sandorių sudarymo sąlygos 2018-01-03 Galiojanti PDF
Priedas Nr. 2 Finansinio turto pasirinkimo sandorių sudarymo sąlygos - 2018-01-02 PDF
Priedas Nr. 3 Palūkanų normų apsikeitimo sudarymo sandorių sąlygos - Galiojanti PDF
Priedas Nr. 4 Palūkanų normos pasirinkimo sandorių sudarymo sąlygos - Galiojanti PDF
Priedas Nr. 5 Prekių apsikeitimo sandorių sudarymo sąlygos - Galioja iki 2021-01-01 PDF
Priedas Nr. 6 Valiutos išankstinių sandorių be įvykdymo sudarymo sąlygos - Galioja iki 2021-01-01 PDF
Priedas Nr. 7 Palūkanų normų apsikeitimo pasirinkimo sandorių (angl. swaption) sudarymo sąlygos - Galioja iki 2021-01-01 PDF
Priedas Nr. 8 Išvestinių finansinių priemonių, kuriomis prekiaujama reguliuojamose rinkose, sąlygos 2020-07-01 Galiojanti PDF
Priedas Nr. 8 Išvestinių finansinių priemonių, kuriomis prekiaujama reguliuojamose rinkose, sąlygos 2018-07-23 2020-06-30 PDF
Priedas Nr. 8 Išvestinių finansinių priemonių, kuriomis prekiaujama reguliuojamose rinkose, sąlygos - 2018-07-22 PDF

Juridinio asmens identifikacinis kodas (LEI)

Siekdami puoselėti didesnį finansų rinkos skaidrumą ir nuspėjamumą bei rinkos dalyvių apsaugą nuo galimų pasaulinių finansinių neramumų, Europos Sąjungos įstatymų leidžiamieji organai priėmė keletą direktyvų ir reglamentų, kuriais siekiama stiprinti pasaulinės finansų sistemos tvarumą.

Dėl šių priežasčių 2018 m. sausio 3 d. įsigalios Finansinių priemonių rinkų direktyva (angl. Markets In Financial Instruments Directive, MiFID II), kurioje nustatoma, kad ateityje juridiniams asmenims, sudarantiems sandorius su finansinėmis priemonėmis, reikės papildomo unikalaus tarptautinio identifikatoriaus – juridinio asmens identifikacinio kodo (angl. Legal Entity Identifier, toliau – LEI). Šio kodo bus reikalaujama kartu su jau turimu juridinio asmens registracijos kodu (įmonės kodu), kurį suteikia konkrečios šalies Juridinių asmenų registras. LEI kodą suteiks tarptautinės LEI suteikiančios organizacijos. Ateityje LEI kodas bus naudojamas kaip visame pasaulyje atpažįstamas ženklas toms įmonėms ar organizacijoms, kurios sudarinėja sandorius su finansinėmis priemonėmis.

Europos rinkos infrastruktūros reglamente (angl. European Market Infrastructure Regulation, EMIR) nustatoma, kad reikalavimas turėti LEI kodą įsigalios nuo 2017 m. lapkričio 1 d.

Pateikiame atsakymus į klausimus, kurių gali kilti dėl šios naujovės, siekdami užtikrinti, kad įmonės kaip įmanoma lengviau ir laiku pasiruoštų naujiesiems reikalavimams.

LEI – tarptautinis 20 raidžių ir skaičių kodas, kuris suteikiamas juridiniams asmenims, sudarantiems sandorius su finansinėmis priemonėmis. Kiekvienas kodas unikalus ir nesikeičia visą konkrečios įmonės veiklos laikotarpį. LEI kodas nepakeičia bendrovių turimo Juridinių asmenų registro suteikto įmonės kodo, kuris ir toliau laikomas pagrindiniu bendrovės identifikatoriumi.

Nuo 2017 m. lapkričio 1 d. LEI kodas taps privalomu tarptautiniu identifikatoriumi visiems juridiniams asmenims, kurie sudaro sandorius su finansinėmis priemonėmis, tokius, kaip užsienio valiutos išankstiniai sandoriai, užsienio valiutos apsikeitimo sandoriai, užsienio valiutos pasirinkimo (nebiržiniai) sandoriai, palūkanų normų apsikeitimo sandoriai bei ateities sandoriai ir pasirinkimo sandoriai, kuriais prekiaujama biržose.

Taip pat, nuo 2018 m. sausio 3 d. LEI kodo reikės visiems juridiniams asmenims, kurie sudarys sandorius Europos ekonominėje erdvėje su biržoje kotiruojamomis finansinėmis priemonėmis, pvz., akcijomis, obligacijomis ir biržoje kotiruojamais fondais.

Išvestinėms finansinėms priemonėms, kuriomis prekiaujama ne biržoje, pavyzdžiui, užsienio valiutos išankstiniams sandoriams, užsienio valiutos apsikeitimo sandoriams, palūkanų normų apsikeitimo sandoriams, palūkanų normų pasirinkimo sandoriams, biržos prekių apsikeitimo ir pasirinkimo sandoriams;

Biržoje kotiruojamoms finansinėms priemonėms, pavyzdžiui, pasirinkimo sandoriams ir ateities sandoriams;

Finansinėms priemonėms, kuriomis yra prekiaujama Europos ekonominėje erdvėje, pavyzdžiui, akcijomis, obligacijomis bei, biržoje kotiruojamais fondais.

Po 2009 m. finansų krizės pasiektas tarptautinis sutarimas dėl poreikio naujoms priemonėms, skirtoms palaikyti pasaulinės finansų sistemos tvarumą, užtikrinti geresnę stebėseną ir didesnį finansų rinkos skaidrumą.

Norint gauti LEI kodą, reikės pasirinkti vieną iš tarptautinių LEI kodą suteikiančių organizacijų, kurioms suteikta teisė suteikti LEI kodą juridiniams asmenims. Pavyzdžiui, LEI kodas Jūsų įmonei gali būti suteiktas šiose organizacijose: NordLEI, WM Datenservice, Bloomberg, o visą juos suteikiančių subjektų sąrašą rasite svetainėje www.gleif.org. Patariame peržiūrėti keletą LEI kodą suteikiančių subjektų pasiūlymų, kad susipažintumėte su LEI kodo suteikimo tvarka skirtingose organizacijose ir sužinotumėte, kiek tai gali kainuoti.

Pasirinkus atestuotą LEI kodus suteikiančią organizaciją, LEI suteikiančios organizacijos svetainėje pateikiama ir patvirtinama reikalaujama informacija apie Jūsų juridinį subjektą. Paprastai LEI kodas suteikiamas per 2 savaites. Jeigu naujų sandorių su finansinėmis priemonėmis nesudaroma, LEI kodas nebūtinas, tačiau, jeigu nauji sandoriai sudaromi, tuomet LEI kodas reikalingas. Šis reikalavimas taip pat taikomas, kai atliekamas finansinių priemonių pervedimas iš įmonės vertybinių popierių sąskaitos. Nustatyta, kad LEI kodo suteikimui taikomas registracijos ir metinis abonentinis mokestis. Todėl pasirinkus LEI kodą suteikiantį subjektą, siūlome įvertinti konkrečios organizacijos taikomą LEI kodo suteikimo tvarką ir susijusias išlaidas. Jeigu juridinis asmuo neturės LEI kodo iki 2017 m. lapkričio 1 d. arba, atitinkamai, iki 2018 m. sausio 3 d., jis negalės nuo šių datų sudarinėti sandorių su finansinėmis priemonėmis. Klientui gavus LEI kodą, rekomenduojame informuoti „Swedbank“ el. paštu operations@swedbank.lt. Siekiant užtikrinti sandorių su finansinėmis priemonėmis sudarymą, internetiniame banke bus įdiegtas automatinis LEI kodo patikrinimas. Kai prašymas sudaryti sandorį su finansinėmis priemonėmis pateikiamas telefonu, prieš sudarydamas sandorį bankas patikrins galiojantį LEI kodą. Jei kiltų papildomų klausimų dėl būsimos sandorių su finansinėmis priemonėmis sudarymo tvarkos, kreipkitės į Konsultacijų centrą telefonu + 370 5 268 4422 arba trumpuoju numeriu 1633.

Europos rinkų infrastruktūros reglamentas (ERIR)

Nuo 2014 m. rugpjūčio mėn. įsigaliojo Europos rinkų infrastruktūros reglamento (ERIR, angl. European Markets Infrastructure Regulation, EMIR), kuriuo siekiama reguliuoti prekybą ne biržoje prekiaujamomis išvestinėmis finansinėmis priemonėmis bei sustiprinti finansų sektoriaus priežiūros sistemą, siekiant sumažinti būsimų finansų krizių riziką ir pasekmes, reikalavimai. Nuo 2014 m. rugpjūčio 11 d. finansinės institucijos privalo teikti sandorių duomenų saugykloms informaciją apie išvestinių finansinių priemonių sandorių bei sandoriams taikomų užstatų kasdieninius vertinimus.

Swedbank AB suteikta teisė naudotis išimtimi pagal EMIR 11 str. 6 dalį

Pateikiame atsakymus į klausimus, kurių gali kilti dėl šios naujovės, siekdami užtikrinti, kad įmonės kaip įmanoma lengviau ir laiku pasiruoštų naujiesiems reikalavimams.

ERIR (Europos rinkų infrastruktūros reglamentas, angl. European Markets Infrastructure Regulation, EMIR) yra ES reglamentas, kurio paskirtis – reguliuoti prekybą ne biržoje prekiaujamomis išvestinėmis finansinėmis priemonėmis (angl. OTC derivatives) bei su tuo susijusią riziką, kur, kitaip negu akcijų biržoje prekiaujamų išvestinių finansinių priemonių atveju, bankas yra sandorio šalis. ERIR apima šiuos aspektus: rizikos mažinimo priemones; atsiskaitymų prievolę; sandorių duomenų atskleidimą (tiek ne biržoje, tiek biržoje prekiaujamų išvestinių finansinių priemonių atveju).

Visą reglamento tekstą galite perskaityti čia.

Reglamentas įsigaliojo 2012 m. vasarą ir jo pirmoji rizikos mažinimo priemonė – laiku atliekamas sandorio patvirtinimas – pradėta taikyti 2013 m. pavasarį. 2017 m. lapkričio 1 d. įsigaliojo reikalavimas juridiniams asmenims turėti juridinio asmens identifikavimo kodą (angl. Legal Entity Identifier, toliau – LEI).

Sudarius išvestinių finansinių priemonių sandorį su „Swedbank“, AB, Jums bus atsiųstas sandorio patvirtinimas. Norėdami patvirtinti sandorį, atlikite šiuos veiksmus:

  1. Prisijunkite prie „Swedbank“, AB interneto banko;
  2. Eikite į skiltį „El.Iždas“ -> „Patvirtinimai ir suderinimai“ -> „Patvirtinimai“. Čia matysite visus sudarytus sandorius, kuriems reikia Jūsų patvirtinimo;
  3. Norėdami pamatyti sandorio patvirtinimą, paspauskite „Sandorio ID“ ir patvirtinimą galėsite peržiūrėti PDF formatu;
  4. Jeigu sutinkate su sandorio sąlygomis, patvirtinkite jį paspausdami mygtuką „Patvirtinti“.

Prašom atkreipti dėmesį, kad sandorio duomenis turite patvirtinti ne vėliau kaip antrą banko darbo dieną po sandorio sudarymo. Jeigu sandoris nepatvirtinamas laiku, bankas apie nepatvirtintą sandorį turės pranešti Lietuvos bankui.

Atsiskaitymų prievolė yra kliento įsipareigojimas atsiskaityti per pagrindinę sandorio šalį, jeigu sandoriai yra spekuliacinio pobūdžio bei bendra sandorio vertė viršija atsiskaitymų ribą. Atsiskaitymų riba kiekvienai ne biržoje prekiaujamų išvestinių finansinių priemonių sandorių klasei yra nustatyta Europos vertybinių popierių ir rinkų institucijos (EVPRI) techniniuose standartuose ir bus nuolat peržiūrima po viešos konsultacijos.

Ne visi ne biržoje prekiaujamų išvestinių finansinių priemonių sandoriai yra įtraukiami apskaičiuojant atsiskaitymų ribą. Ne biržoje prekiaujamų išvestinių finansinių priemonių sandoriai, sudaryti siekiant sumažinti riziką, susijusią su nefinansinės šalies ar grupės, kuriai ši šalis priklauso, komercinio ar biudžetinio finansavimo veikla, skaičiuojant atsiskaitymų ribą nėra įtraukiami. Tikslius kriterijus, padedančius nustatyti, kurie sandoriai gali būti neįtraukiami į atsiskaitymus, galima rasti EVPRI techniniuose standartuose, esančiuose šiame tinklalapyje.

Visi kiti nefinansinių sandorio šalių ar jų grupės sudaryti ne biržoje prekiaujamų išvestinių finansinių priemonių sandoriai laikomi esančiais spekuliacinio pobūdžio ir todėl įtraukiami apskaičiuojant atsiskaitymų ribą.

Dabartinės atsiskaitymų ribos vertės:

  • 1 milijardas eurų* kredito išvestinių finansinių priemonių sandoriams;
  • 1 milijardas eurų* akcijų išvestinių finansinių priemonių sandoriams;
  • 3 milijardai eurų* palūkanų normos išvestinių finansinių priemonių sandoriams;
  • 3 milijardai eurų* užsienio valiutos išvestinių finansinių priemonių sandoriams ;
  • 3 milijardai eurų* biržos prekių išvestinių finansinių priemonių bei kitiems sandoriams.

* pagal bendrą sandorių vertę

Prašom atkreipti dėmesį, kad Jūs visiškai atsakote už teisingą savo atsiskaitymų ribos apskaičiavimą, kadangi „Swedbank“, AB gali neturėti visos informacijos apie Jūsų sudarytus ne biržoje prekiaujamus išvestinių finansinių priemonių sandorius.

Vadovaujantis reglamentu, išvestinių finansinių priemonių portfelio suderinimas turi būti atliekamas ne rečiau kaip kartą per metus. Siekdami, kad procesas būtų paprastesnis, mes parengsime Jums portfelio suderinimo ataskaitą – jei sutiksite su ataskaitoje pateikiamais duomenimis, „Swedbank“ interneto banke galėsite iš karto ją patvirtinti.

Norėdami susipažinti su portfelio suderinimo ataskaita:

  1. Prisijunkite prie „Swedbank“ interneto banko;
  2. Atidarykite nuorodą El.iždas > Patvirtinimai ir suderinimai > Išvestinių finansinių priemonių ataskaita;
  3. Čia rasite savo portfelio suderinimo ataskaitas, kurias reikia patvirtinti;
  4. Atidarykite ataskaitą, spustelėdami norimą bylos formatą: xls, csv arba pdf;
  5. Jei sutinkate su ataskaitoje pateikta informacija, patvirtinkite ataskaitą, spustelėdami mygtuką „Patvirtinti“.
Pranešti apie sandorį privalo abi išvestinių finansinių priemonių sandorio šalys. Atsižvelgiant į ERIR reikalavimus, informaciją apie visus išvestinių finansinių priemonių sandorius perduodame, tokią informaciją saugojančioms priežiūros institucijoms.

Taip, jeigu klientas atsiunčia laisvos formos prašymą dėl savo prievolės teikti vertinimų ir užstatų ataskaitas perdavimo „Swedbank“ el. pašto adresu vps@swedbank.lt.

Išsiųsdami mums savo prašymą, Jūs patvirtinate, kad (i) esate finansinio sandorio šalis, kaip apibrėžta ERIR, (ii) pageidaujate perduoti „Swedbank“ savo prievolę teikti ataskaitas apie savo išvestinių finansinių priemonių sandorių vertinimus ir užstatus, laikantis šiame pasiūlyme nustatytų sąlygų ir kitų sąlygų, kurios gali būti papildomai nurodytos Pagrindinėje sandorių sutartyje ar kitoje su mumis sudarytoje sutartyje, ir (iii) sutinkate, kad išvestinių finansinių priemonių sandorių vertinimų ir užstatų ataskaitos būtų paremtos informacija, kurią „Swedbank“ turi savo sistemose ar gauna kitais būdais.

Minėtas ataskaitas pradėsime teikti iš karto, kai bus apdorotas Jūsų prašymas.

Informuojame, kad šiuo metu ataskaitas apie klientų išvestinių finansinių priemonių sandorių kasdieninius vertinimus ir sandoriams taikomus užstatus teikiame nemokamai. Tačiau „Swedbank“ pasilieka sau teisę vėlesniame etape keisti mokestį už paslaugą. Jei toks mokestis bus nustatytas, klientus apie tai informuosime iš anksto.

Taip pat norėtume atkreipti dėmesį, kad išvestinių finansinių priemonių sandorių vertinimų ir užstatų ataskaitų paslaugą mes siūlome tik tiems klientams, kurie mums yra perdavę ir savo prievolę teikti sandorių ataskaitas. Klientai, atsisakę mūsų sandorių ataskaitų teikimo paslaugos, nebegalės naudotis ir mūsų vertinimų bei užstatų ataskaitų teikimo paslauga.

Šalys, sudarančios užbiržinius išvestinių finansinių priemonių sandorius privalo susitarti, kaip spręstų ginčus, susijusius su šiomis finansinėmis priemonėmis. Ginčo sprendimo proceso aprašymą pateiksime Pagrindinėje sandorių sutartyje, o apie atitinkamus pakeitimus Jus informuosime mūsų interneto svetainėje www.swedbank.lt. Jeigu turite klausimų, prašom kreiptis tel. nr. (8 5) 2582535 arba el. paštu vps@swedbank.lt

Užsienio sąskaitoms taikomų mokestinių prievolių vykdymo aktas (angl. Foreign Account Tax Compliance Act - FATCA)

FATCA yra JAV teisės aktas, kurio tikslas - užtikrinti, kad JAV mokesčių mokėtojai laikytųsi atitinkamų JAV mokesčių įstatymų ir nevengtų su mokesčių mokėjimu susijusių prievolių naudodamiesi užsienio finansų įstaigų sąskaitomis. FATCA įgyvendinimui Lietuvoje, JAV ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudaroma Sutartis apibrėžia reikalavimus, pagal kuriuos LR finansų įstaigos privalo nustatyti sąskaitas, kurių turėtojai (įmonių atveju – ir įmonės naudos gavėjai) yra JAV mokesčių mokėtojai bei pateikti Lietuvos Valstybinei mokesčių inspekcijai informaciją apie minėtas sąskaitas bei jų turėtojus.

Dodd Frank

Volstryto reformų ir vartotojų apsaugos aktas (angl. Dodd-Frank Wall Street reform and Consumer Protection Act) yra JAV teisės aktas, priimtas kaip atsakas į įvykusią finansų krizę. Šiuo teisės aktu buvo iš esmės reformuotas finansinių paslaugų teikimo reglamentavimas JAV. Vieni iš daugelio šio teisės akto tikslų - finansų rinkų griežtesnis reguliavimas ir sustiprinta vartotojų apsauga. Šiuo teisės aktu siekiama apsaugoti visus JAV rezidentus, dėl to šis teisės aktas turi ir tarptautinį poveikį.

Finansų įstaigos, norinčios teikti investicines paslaugas JAV rezidentams, privalo atitikti ir vykdyti Dodd-Frank teisės akto reikalavimus. Dėl šios priežasties Swedbank kai kurios investicinės paslaugos ir produktai JAV rezidentams yra neteikiami arba jų teikimas yra ribotas.

Pagal ES reglamentą dėl mažmeninių investicinių produktų paketų ir draudimo principu pagrįstų investicinių produktų (MIPP ir DIP) reikalaujama, kad pagrindinės informacijos dokumentai (PID) būtų parengti tam tikriems investiciniams produktams, įskaitant nebiržinius išvestinių finansinių priemonių sandorius.

PID – tai dokumentas, kuriame neprofesionaliems investuotojams pateikiama svarbiausia informacija apie atitinkamą investicinį produktą, įskaitant informaciją apie produkto gamintoją, produkto savybes, su produktu susijusią riziką, galimus produkto rezultatus ateityje bei produkto kaštus.

Pasirinkę toliau esančią nuorodą galite gauti ir atsisiųsti PID dėl išvestinių finansinių priemonių sandorių.

Dividendų apmokestinimas Norvegijoje nuo 2019 01 01

Nuo 2019 m. sausio 1 d. įsigalios naujos taisyklės dėl Norvegijos įmonių išmokamų dividendų užsienio akcininkams apmokestinimo prie pajamų šaltinio mažesniu nei 25 proc. tarifu.

  • Norvegijos teisės aktais nustatytas taikomas mokestinis tarifas: 25 %
  • Pagal sutartį Lietuvos gyventojams taikomas tarifas: 15%

Sutartinis mokesčių tarifas taikomas, jeigu kliento mokesčių mokėjimo vieta yra Lietuva ir klientas pateikia bankui tinkamus dokumentus, atitinkančius toliau nurodytus reikalavimus.

Tam, kad būtų taikomas sumažintas mokesčio prie pajamų šaltinio tarifas, klientas turi pateikti bankui reikiamus dokumentus ne vėliau nei likus trims darbo dienoms iki paskutinės dividendų išmokėjimo dienos (angl. ex-dividend date).

Klientas atsako už reikiamų dokumentų pateikimą, taip pat už dokumentų tikslumą ir visų su vertybiniais popieriais susijusių mokesčių sumokėjimą. Bankas neatsako už jokius nuostolius, kuriuos klientas patiria dėl taikomų mokesčių tarifų ar dėl to, kad nepateikė reikiamų dokumentų ar nepateikė jų laiku. Bankas taip pat nėra įpareigotas priminti klientui apie poreikį pateikti dokumentus ar atnaujinti juos, kad būtų taikomas sumažintas mokesčio tarifas.
  • Rezidavimo vietą patvirtinanti pažyma,

    kurią išduoda Lietuvos mokesčių inspekcija

    Pažymoje turi būti pateikiamas patvirtinimas, kad klientas yra Lietuvos rezidentas pagal Lietuvos ir Norvegijos dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartį.

    Kadangi gyvenamosios vietos pažyma galioja tik einamaisiais kalendoriniais metais, ją reikia pateikti kiekvienais metais, kuriais taikomas sutartinis tarifas.


  • Dividendų gavėjo patvirtinimas, kad jis yra dividendų naudos gavėjas

    Pridedame dokumento pavyzdį Šis patvirtinimas galios nuo pirmo pateikimo iki dokumento pagrindinių sąlygų pakeitimo. Po sąlygų pakeitimo reikės iš naujo pateikti patvirtinimą

Juridiniai asmenys, siekdami būti apmokestinami pagal dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartį, turi pateikti „Swedbank“ žemiau išvardintus dokumentus:

kad dividendų gavėjas turi teisę į sumažintą mokesčio prie pajamų šaltinio tarifą

Dėl šio patvirtinimo Jums reikia kreiptis į Norvegijos mokesčių tarnybą dėl sumažinto mokesčio prie pajamų šaltinio tarifo, ar atleidimo nuo mokesčių šiuo adresu:

Central Tax Office - Foreign Tax Affairs (SFU)
Skatteetaten
Postboks 9200 Grønland
0134 Oslo
NORWAY

Patvirtinimas galioja tol, kol nepasikeičia pagrindinės sąlygos. Pasikeitus pagrindinėms sąlygoms Jums reikės iš naujo pateikti Norvegijos mokesčių inspekcijos patvirtinimą.

kurią išduoda Lietuvos mokesčių inspekcija

Pažymoje turi būti pateikiamas patvirtinimas, kad klientas yra Lietuvos rezidentas pagal Lietuvos ir Norvegijos dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartį.

Kadangi gyvenamosios vietos pažyma galioja tik einamaisiais kalendoriniais metais, ją reikia pateikti kiekvienais metais, kuriais taikomas sutartinis tarifas.

Pridedame dokumento pavyzdį. Šis patvirtinimas galios nuo pirmo pateikimo iki dokumento pagrindinių sąlygų pakeitimo. Po sąlygų pakeitimo reikės iš naujo pateikti patvirtinimą.

Jeigu pagal Norvegijos mokesčių inspekcijos patvirtinimą taikomas 0 % mokesčio tarifas, tokiu atveju šis patvirtinimas galioja trejus metus nuo pažymos išdavimo dienos, arba kol pasikeičia pagrindinės sąlygos. Papildomai klientas kas trejus metus turės pateikti toliau nurodytą dividendų naudos gavėjo patvirtinimą.

Dividendų naudos gavėjo patvirtinimą reikia pateikti prieš pasibaigiant trejiems metams nuo Norvegijos mokesčių inspekcijos patvirtinimo išdavimo dienos.

Kokia tvarka gauti reikalingus dokumentus?

  • Kreipkitės į Norvegijos mokesčių inspekciją dėl Sumažinto mokesčio prie pajamų šaltinio tarifo ar Atleidimo nuo mokesčių.
  • Tuomet kreipkitės į Lietuvos mokesčių inspekciją dėl rezidavimo vietą patvirtinanti pažymos gavimo, kuri galiotų šiais metais.
  • Užpildykite dividendų naudos gavėjo patvirtinimą (Dividendų gavėjo patvirtinimas, kad jis yra faktinis dividendų savininkas).
  • Visus aukščiau išvardytus dokumentus pateikite bankui ne vėliau nei likus trims darbo dienoms iki dividendų išmokėjimo dienos.
  • Kiekvienais kalendoriniais metais pateikite naują Lietuvos mokesčių inspekcijos išduotą rezidavimo vietą patvirtinančią pažymą.
  • Reikalaujami dokumentai gali būti pristatomi į banką nuo 2019-01-01.
  • Dokumentai bankui gali būti pateikti metų eigoje, bet ne vėliau kaip likus trims darbo dienoms iki paskutinės dividendų išmokėjimo dienos.
  • Reikiamų dokumentų bankui nepateikus iki nurodytos dienos, dividendai bus išmokami taikant įstatymais numatytą mokesčio tarifą (25 %).
  • Rezidavimo vietą patvirtinanti pažyma (kurią išduoda vietos mokesčių institucija) išduodama nuo 2019 metų pradžios ir turi būti atnaujinama kiekvienais metais, nes ji galioja tik einamaisiais kalendoriniais metais. Jeigu paskutinė dividendų išmokėjimo diena yra trečią metų ketvirtį, rezidavimo vietą patvirtinančią pažymą galima gauti, pvz., per vasarą.
  • Bendra informacija apie dokumentus, reikalingus mažesnio mokesčio prie pajamų šaltinio tarifo taikymo.

Dividendų apmokestinimas Suomijoje nuo 2021 01 01

Nuo 2021 m. sausio 1 d. įsigalios naujos taisyklės dėl Suomijos įmonių išmokamų dividendų užsienio akcininkams apmokestinimo mažesniu tarifu prie pajamų šaltinio nei Suomijos neezidentams taikomas 30 / 20* proc. tarifas.

* Suomijos teisės aktais nustatyti mokestiniai tarifai nerezidentams:

  • fiziniams asmenims: 30 %
  • juridiniams asmenims: 20 %
  • Pagal sutartį Lietuvos gyventojams taikomas tarifas: 15 %

Sutartinis mokesčio tarifas gali būti taikomas, jeigu kliento mokesčių mokėjimo vieta yra Lietuva ir klientas pateikia bankui dokumentus, kurie atitinka toliau nurodytus reikalavimus.

Tam, kad būtų pritaikytas sumažintas mokesčio prie nuo pajamų šaltinio tarifas, klientas turi pateikti bankui reikiamus dokumentus ne vėliau nei likus trims darbo dienoms iki dividendų mokėjimo ex-dienos (angl. ex-dividend date).

Klientas atsako už reikiamų dokumentų pateikimą, taip pat už dokumentų tikslumą ir visų su vertybiniais popieriais susijusių mokesčių sumokėjimą. Bankas neatsako už jokius nuostolius, kuriuos klientas patiria dėl taikomų mokesčių tarifų ar dėl to, kad nepateikė reikiamų dokumentų ar nepateikė jų laiku. Bankas taip pat nėra įpareigotas priminti klientui apie poreikį pateikti dokumentus ar atnaujinti juos, kad būtų taikomas sumažintas mokesčio tarifas.
  • Nuo 2020 m. sausio 1 d. keitėsi Suomijos pajamų mokesčio taikymo taisyklės Suomijos gyventojams mokesčių mokėjimo tikslais, pavyzdžiui, esate Lietuvos gyventojas, bet gyvenamoji vieta mokesčių tikslais yra Suomija.
  • Pagal naująjį reguliavimą, 25,5 % pajamų mokesčio tarifas bus taikomas klientams, kurių duomenys (vardas, pavardė / pavadinimas, asmens / įmonės kodas, adresas, Suomijos mokesčių mokėtojo kodas) gali būti atskleisti. Jeigu „Swedbank“ neturės visų reikalingų duomenų, bus pritaikytas 50 % pajamų mokesčio tarifas.
  • Jeigu esate Suomijos rezidentas mokesčių mokėjimo tikslais, įsitikinkite, ar bankui „Swedbank“ pateikėte savo Suomijos mokesčių mokėtojo kodą.
  • Rezidavimo vietą patvirtinanti pažyma,

    kurią išduoda Lietuvos mokesčių inspekcija.

    Pažymoje turi būti pateikiamas patvirtinimas, kad klientas yra Lietuvos rezidentas pagal Lietuvos ir Suomijos dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartį.

    Kadangi gyvenamosios vietos pažyma galioja tik einamaisiais kalendoriniais metais, ją reikia pateikti kiekvienais metais, kuriais taikomas sutartinis tarifas.


  • Dividendų gavėjo patvirtinimas, kad jis yra dividendų naudos gavėjas

    Pridedame dokumento pavyzdį. Šis patvirtinimas galios nuo pirmo pateikimo iki dokumento pagrindinių sąlygų pakeitimo. Po sąlygų pakeitimo reikės iš naujo pateikti patvirtinimą.

    Pateikiant dokumentą interneto banke
  • Reikalaujami dokumentai gali būti pristatomi į banką nuo 2021-01-01.
  • Dokumentai bankui gali būti pateikti metų eigoje, bet ne vėliau kaip likus trims darbo dienoms iki dividendų mokėjimo ex-dienos (ex-dividend date).
  • Reikiamų dokumentų bankui nepateikus iki nurodytos dienos, dividendai bus išmokami taikant įstatymais numatytą mokesčio tarifą (35 %).
  • Rezidavimo vietą patvirtinanti pažyma (kurią išduoda vietos mokesčių institucija) išduodama nuo 2021 m. pradžios ir turi būti atnaujinama kiekvienais metais, nes ji galioja tik einamaisiais kalendoriniais metais.

Dokumentų pateikimo bankui tvarka:

Pateikiant dokumentą interneto banke, viršutiniame meniu pasirinkite: Kasdieninės paslaugos → Dokumentų valdymas → Dokumentų įkėlimas.

Pateikiant dokumentus juridiniams asmenims pasirinkite verslo klientams skirtą interneto banko aplinką.

Spustelėkite "Įkelti naują dokumentą"

Pasirinkite tipą → Investavimo sutartys

Pasirinkti įkeliamą dokumentą atitinkantį potipį. Kiekvienas dokumentas turi būti įkeliamas pasirinkus atitinkamą potipį. Privatiems ir juridiniams asmenims pateikiami reikiamus dokumentus atitinkantys potipiai.

Patikrinkite prašau, ar pateikėte visus reikiamus dokumentus.

Visi bankui pateikiami dokumentai turi būti pasirašyti ranka (pageidautina mėlynu rašalu)! Ranka pasirašytas dokumentas turi būti nuskenuotas.

Dokumentai galioja kol pasikeičia pagrindinės sąlygos. Pasikeitus pagrindinėms sąlygoms, Jums reikės iš naujo pateikti dokumentus ir informuoti banką.

Ačiū, kad naudojatės „Swedbank“ interneto banku!

Turite idėjų, kaip interneto banką padaryti dar patogesnį? Pasidalinkite jomis adresu verslas@swedbank.lt

Siekdami užtikrinti jūsų saugumą, prašome uždaryti naršyklės langą!

Jūsų biometriniai duomenys – slaptažodis, kurio nereikia prisiminti

Pradėkite naudotis biometriniais duomenimis – piršto atspaudo ar veido atpažinimas yra patogiausias būdas prisijungti prie išmaniosios programėlės verslui ir patvirtinti savo veiksmus skaitmeninėje banko aplinkoje.

Išbandyk šį prisijungimo būdą!

Išsamiau