Pereiti prie pagrindinio puslapio turinio
Tapkite klientu

Dokumentų inkaso

Dokumentų inkaso

– tai pardavėjo instrukcija bankui perduoti prekių dokumentus pirkėjui per jo banką tada, kai pirkėjas sumoka pagal juos arba įsipareigoja sumokėti.
  • Saugiau nei išankstinis apmokėjimas / atvira sąskaita.
  • Galimybė pirkėjui peržiūrėti ir įvertinti prekės dokumentus prieš įvykdant apmokėjimą.
  • Galimybė pirkėjui disponuoti prekėmis patvirtinus vekselį.
  • Saugiau, nes bankas tarpininkauja sumokant pagal dokumentus.
  • Galimybė finansuoti pirkėją.

Dokumentinio inkaso proceso eiga

  1. Pirkėjas ir pardavėjas susitaria dėl dokumentinio inkaso, kaip atsiskaitymo priemonės, naudojimo.
  2. Pardavėjas išsiunčia prekę pirkėjui, o prekės dokumentus pristato savo bankui su prašymu persiųsti juos į pirkėjo banką apmokėjimui.
  3. Pardavėjo bankas siunčia prekės dokumentus pirkėjo bankui.
  4. Pirkėjo bankas praneša pirkėjui, apie jo naudai gautus dokumentus.
  5. Norėdamas atsiimti dokumentus pirkėjas sumoka dokumentų vertę savo bankui, kuris perduoda pirkėjui dokumentus ir perveda dokumentų vertę pardavėjo bankui, kuris įskaito atitinkamą sumą pardavėjui.

Daugiau informacijos apie dokumentų inkaso galite rasti „Swedbank“ leidinyje „Dokumentų inkaso“.

Kas yra dokumentų inkaso?

Tai pardavėjo (eksportuotojo) instrukcija bankui gauti apmokėjimą arba įsipareigojimą sumokėti ateityje iš pirkėjo (importuotojo), perduodant pirkėjui prekių dokumentus tik tuomet, kai pirkėjas už juos sumokėjo arba įsipareigojo sumokėti.

Dokumentinio inkaso atveju bankai veikia kaip tarpininkai tarp pirkėjo ir pardavėjo perduodant prekių dokumentus ir gaunant apmokėjimą už juos.

Kokie yra dokumentinio inkaso apmokėjimo būdai?

  • D/P „documents against payment“ arba CAD – „cash against documents“ - pirkėjas (importuotojas) prieš atsiimdamas dokumentus iš banko turi sumokėti prekių dokumentų vertę.
  • D/A „documents against acceptance“ - pirkėjas (importuotojas), prieš atsiimdamas prekių dokumentus iš banko, turi pateikti bankui savo įsipareigojimą sumokėti sutartu laiku ateityje. Paprastai pirkėjas (importuotojas) turi akceptuoti pardavėjo (eksportuotojo) kartu su prekių dokumentais pateiktą vekselį. Akceptavęs vekselį pirkėjas (importuotojas) įsipareigoja sumokėti vekselyje nurodytą sumą vekselyje nurodytą datą.
  • Atsiskaitant dokumentų inkaso, įmanomas aukščiau paminėtų apmokėjimo būdų mišinys, t.y. dalis prekių dokumentų vertės sumokama iš karto atsiimant dokumentus iš banko, o likusią dalį pasižadama sumokėti tam tikrą datą ateityje.

Kokios informacijos užtenka pardavėjui (eksportuotojui) ir pirkėjui (importuotojui) norint pasinaudoti dokumentiniu inkaso?

Pirkėjui (importuotojui) užtenka nurodyti savo banko pavadinimą ir banko pašto adresą ir pardavėjo (eksportuotojo) bankas persiunčia prekių dokumentus kartu su dokumentų perdavimo instrukciją pirkėjo (importuotojo) bankui.

„Swedbank“, AB dokumentų inkaso dokumentus siųsti:

„Swedbank“, AB
Prekybos finansavimo paslaugų skyrius Lietuvoje
Konstitucijos pr. 20A, 03502 Vilnius, Lietuva

Kiek kainuoja dokumentų inkaso ir kas privalo mokėti susijusius banko mokesčius?

Dažniausiai dokumentų inkaso bankų mokesčiai yra pasidalijami tarp pirkėjo ir pardavėjo, t.y. kiekviena šalis apmoka susijusius savo banko mokesčius. Šalims susitarus visus paslaugos mokesčius gali apmokėti vieną sandorio šalių.
„Swedbank“, AB dokumentų inkaso mokesčius rasite čia.

Pastaba: mokesčiai gali būti nurašomi eurais arba ekvivalentu oficialiu kursu kita valiuta.
Dokumentinis inkaso
Dokumentų ir vekselių apmokėjimas / inkasavimas ar įteikimas be apmokėjimo 0,15 % (min. 75 Eur, maks. 250 Eur)
Inkaso instrukcijų pakeitimo pranešimas 50 Eur
Dokumentų saugojimas, jei neapmokama ar neakceptuojama per 15 dienų nuo pranešimo klientui apie jų gavimą dienos 30 Eur
Dokumentų saugojimas, jei neapmokama per 15 dienų nuo apmokėjimo termino pabaigos 30 Eur
Akceptuotų vekselių saugojimas iki apmokėjimo 35 Eur
Paklausimo ar informacijos parengimas kliento prašymu 50 Eur
Dokumentų parengimas ir išsiuntimas kurjerių paštu Lietuvoje / į užsienį 15 Eur / 55 Eur
Prašymas inkasuoti dokumentus

Teiraukitės dėl banko garantijos

Atsakydami į šioje formoje pateiktas užklausas galėsime suteikti tik bendro pobūdžio informaciją apie verslo finansavimo produktus ir paslaugas. Jei turite klausimų, susijusių su Jūsų įmonės finansine informacija, prašome prisijungti prie interneto banko arba skambinkite mums tel. +370 5 268 4422.

Norėdami atidaryti sąskaitą verslui, registruokitės į konsultaciją padalinyje internetu arba telefonu +370 5 268 4422.

Įmonės pavadinimas*
Įmonės kodas*
Vardas, pavardė*
Telefonas*
El. paštas*
Klausimas

Informacija apie potencialią riziką

Pardavėjas neturi garantijų, kad pirkėjas tikrai galės ir norės pirkti prekes bei atvyks į banką sumokėti už jas ir pasiimti prekių dokumentus. Prekių transportavimo metu pirkėjas negali patikrinti prekių prieš atlikdamas apmokėjimą už jas.

- 20 %

„DPD“ siuntų pristatymas

„Swedbank“ klientams – 20% nuolaida pristatymams į namus ar pasirinktus šalies paštomatus.

Žiūrėti pasiūlymą
Nemokamai

„Finpass“ ankstyvojo perspėjimo sistema

Gaukite 5 ataskaitas bei stebėkite klientų ir tiekėjų pokyčius, valdykite rizikas bei auginkite pardavimus 3 mėn. nemokamai.

Žiūrėti pasiūlymą
- 200 Eur

Integruota buhalterinės apskaitos sistema „RoboLabs“

„Swedbank“ klientams – iki 200 Eur nuolaida apskaitos paslaugoms.

Žiūrėti pasiūlymą
Nemokamai

Mokesčių SUFLERIS - nuotolinis patarėjas kiekvienam buhalteriui

„Swedbank“ klientams – 1 mėn. nemokama prenumerata.

Žiūrėti pasiūlymą
Swedbank logo

Jūsų Internet Explorer naršyklė nebepalaikoma.

Prašome naudoti Google Chrome, Mozilla Firefox ar Microsoft Edge naršykles.

Nuo 2021 03 23 nebebus galima jungtis prie „Swedbank“ interneto banko naudojantis naršykle „Internet Explorer“.

Taip pat nebebus galima tvirtinti ar vykdyti mokėjimų iš „Swedbank“ kituose tinklalapiuose naudojantis „Internet Explorer“.

Siūlome Jums naudotis naršyklėmis „Google Chrome“, „Mozilla Firefox“ ar naujausia „Microsoft Edge“ versija. Norėdami sužinoti, kaip įdiegti naršykles spauskite čia.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Swedbank
  • Jūsų įrenginio operacinė sistema ir interneto naršyklė yra pasenusi ir nėra palaikoma Swedbank interneto banke. Prašome atnaujinti operacinę sistemą bei interneto naršyklę arba kreiptis į IT specialistus techninės pagalbos.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Jūsų sesija interneto banke nutraukta

Siekiant užtikrinti Jūsų saugumą, uždarykite naršyklės langą. Jei norite toliau naudotis internetu banku, prašome prisijungti iš naujo.


Spartesnis verslo augimas su „Verslo akademijos“ sprintu

Kviečiame Jus registruotis į sutrumpintą Verslo akademijos kursą – 5 savaičių trukmės mokymų programą, kurioje prioritetu taps žinios, skirtos Jūsų verslo auginimui.

  • Jūsų mentoriumi taps sertifikuotas koučingo specialistas MCC, verslo konsultantas Povilas Petrauskas.
  • Susitikimai vyks nuotoliniu būdu, 2 kartus per savaitę.

Registruokitės į lapkričio mėnesio Verslo akademijos sprintą. Registracija vyksta iki spalio 24 d.

Registruotis

Rekvizitai

verslas@swedbank.lt

„Swedbank”, AB
Konstitucijos pr. 20A, 09321 Vilnius, Lietuva
SWIFT kodas HABALT22
Juridinio asmens kodas: 112029651

Naudingos nuorodos

Teisinė informacija

Tai finansines paslaugas siūlančių įmonių: „Swedbank“, AB, „Swedbank lizingas“ UAB, „Swedbank investicijų valdymas“ UAB, „Swedbank P&C Insurance AS“ Lietuvos filialas, „Swedbank Life Insurance SE“ Lietuvos filialas, interneto svetainė. Prieš pasirašydami bet kokią sutartį perskaitykite atitinkamos paslaugos sąlygas.