Pereiti prie pagrindinio puslapio turinio
PrivatiemsVerslui

Dokumentų inkaso

Dokumentų inkaso

Dokumentų inkaso – tai pardavėjo instrukcija bankui perduoti prekių dokumentus pirkėju per jo banką tada, kai pirkėjas sumoka pagal juos arba įsipareigoja sumokėti.
  • Saugesnis atsiskaitymo būdas negu išankstinis apmokėjimas / atvira sąskaita.
  • Galimybė pirkėjui peržiūrėti ir įvertinti prekės dokumentus prieš įvykdant apmokėjimą.
  • Galimybė pirkėjui disponuoti prekėmis patvirtinus vekselį.
  • Saugiau, nes bankas tarpininkauja sumokant pagal dokumentus.
  • Galimybė finansuoti pirkėją.

Dokumentinio inkaso proceso eiga

  1. Pirkėjas ir pardavėjas susitaria dėl dokumentinio inkaso, kaip atsiskaitymo priemonės, naudojimo.
  2. Pardavėjas išsiunčia prekę pirkėjui, o prekės dokumentus pristato savo bankui su prašymu persiųsti juos į pirkėjo banką apmokėjimui.
  3. Pardavėjo bankas siunčia prekės dokumentus pirkėjo bankui.
  4. Pirkėjo bankas praneša pirkėjui, apie jo naudai gautus dokumentus.
  5. Norėdamas atsiimti dokumentus pirkėjas sumoka dokumentų vertę savo bankui, kuris perduoda pirkėjui dokumentus ir perveda dokumentų vertę pardavėjo bankui, kuris įskaito atitinkamą sumą pardavėjui.

Daugiau informacijos apie dokumentų inkaso galite rasti „Swedbank“ leidinyje „Dokumentų inkaso“.

Kas yra dokumentų inkaso?

Tai pardavėjo (eksportuotojo) instrukcija bankui gauti apmokėjimą arba įsipareigojimą sumokėti ateityje iš pirkėjo (importuotojo), perduodant pirkėjui prekių dokumentus tik tuomet, kai pirkėjas už juos sumokėjo arba įsipareigojo sumokėti.

Dokumentinio inkaso atveju bankai veikia kaip tarpininkai tarp pirkėjo ir pardavėjo perduodant prekių dokumentus ir gaunant apmokėjimą už juos.

Kokie yra dokumentinio inkaso apmokėjimo būdai?

  • D/P „documents against payment“ arba CAD – „cash against documents“ - pirkėjas (importuotojas) prieš atsiimdamas dokumentus iš banko turi sumokėti prekių dokumentų vertę.
  • D/A „documents against acceptance“ - pirkėjas (importuotojas), prieš atsiimdamas prekių dokumentus iš banko, turi pateikti bankui savo įsipareigojimą sumokėti sutartu laiku ateityje. Paprastai pirkėjas (importuotojas) turi akceptuoti pardavėjo (eksportuotojo) kartu su prekių dokumentais pateiktą vekselį. Akceptavęs vekselį pirkėjas (importuotojas) įsipareigoja sumokėti vekselyje nurodytą sumą vekselyje nurodytą datą.
  • Atsiskaitant dokumentų inkaso, įmanomas aukščiau paminėtų apmokėjimo būdų mišinys, t.y. dalis prekių dokumentų vertės sumokama iš karto atsiimant dokumentus iš banko, o likusią dalį pasižadama sumokėti tam tikrą datą ateityje.

Kokios informacijos užtenka pardavėjui (eksportuotojui) ir pirkėjui (importuotojui) norint pasinaudoti dokumentiniu inkaso?

Pirkėjui (importuotojui) užtenka nurodyti savo banko pavadinimą ir banko pašto adresą ir pardavėjo (eksportuotojo) bankas persiunčia prekių dokumentus kartu su dokumentų perdavimo instrukciją pirkėjo (importuotojo) bankui.

„Swedbank“, AB dokumentų inkaso dokumentus siųsti:

„Swedbank“, AB
Prekybos finansavimo paslaugų skyrius Lietuvoje
Konstitucijos pr. 20A, 03502 Vilnius, Lietuva

Kiek kainuoja dokumentų inkaso ir kas privalo mokėti susijusius banko mokesčius?

Dažniausiai dokumentų inkaso bankų mokesčiai yra pasidalijami tarp pirkėjo ir pardavėjo, t.y. kiekviena šalis apmoka susijusius savo banko mokesčius. Šalims susitarus visus paslaugos mokesčius gali apmokėti vieną sandorio šalių.
„Swedbank“, AB dokumentų inkaso mokesčius rasite čia.

Pastaba: mokesčiai gali būti nurašomi eurais arba ekvivalentu oficialiu kursu kita valiuta
Dokumentų inkaso
Importo inkaso
Dokumentų ir vekselių apmokėjimas 0,15 % (min. 75 Eur, maks. 250 Eur)
Inkaso instrukcijų pakeitimo pranešimas 30 Eur
Neapmokėtų dokumentų grąžinimas ar įteikimas be apmokėjimo 0,15 % (min. 75 Eur, maks. 250 Eur)
Inkasuotų dokumentų saugojimas, jei neapmokama ar neakceptuojama per 15 dienų nuo pranešimo klientui apie jų gavimą dienos 30 Eur
Inkasuotų dokumentų saugojimas, jei neapmokama ar neakceptuojama per 15 dienų nuo apmokėjimo termino pabaigos 30 Eur
Akceptuotų vekselių saugojimas iki apmokėjimo 35 Eur
Paklausimo ar informacijos parengimas kliento prašymu 20 Eur
Dokumentų parengimas ir išsiuntimas kurjerių paštu Lietuvoje 15 Eur
Dokumentų parengimas ir išsiuntimas kurjerių paštu į užsienį 55 Eur
Eksporto inkaso
Dokumentų ir vekselių inkasavimas 0,15 % (min. 75 Eur, maks. 250 Eur)
Inkaso instrukcijų pakeitimas 30 Eur
Paklausimo ar informacijos parengimas kliento prašymu 20 Eur
Dokumentų parengimas ir išsiuntimas kurjerių paštu Lietuvoje 15 Eur
Dokumentų parengimas ir išsiuntimas kurjerių paštu į užsienį 55 Eur
Prašymas inkasuoti dokumentus

Teiraukitės dėl banko garantijos

Atsakydami į šioje formoje pateiktas užklausas galėsime suteikti tik bendro pobūdžio informaciją apie verslo finansavimo produktus ir paslaugas. Jei turite klausimų, susijusių su Jūsų įmonės finansine informacija, prašome prisijungti prie interneto banko arba skambinkite mums tel. 1633. Skambinant iš užsienio tel. +370 5 268 4422.

Į pateiktus klausimus atsakome darbo dienomis 8–18 val. Jeigu Jums reikalinga skubi informacija, laukiame jūsų skambučių tel. 1633. Iš užsienio skambinkite tel. +370 5 268 4422.

Įmonės pavadinimas*
Įmonės kodas*
Vardas, pavardė*
Telefonas*
El. paštas*
Klausimas

Informacija apie potencialią riziką

Pardavėjas neturi garantijų, kad pirkėjas tikrai galės ir norės pirkti prekes bei atvyks į banką sumokėti už jas ir pasiimti prekių dokumentus. Prekių transportavimo metu pirkėjas negali patikrinti prekių prieš atlikdamas apmokėjimą už jas.

Swedbank logo

Jūsų Internet Explorer naršyklė nebepalaikoma.

Prašome naudoti Google Chrome, Mozilla Firefox ar Microsoft Edge naršykles.

Nuo 2021 03 23 nebebus galima jungtis prie „Swedbank“ interneto banko naudojantis naršykle „Internet Explorer“.

Taip pat nebebus galima tvirtinti ar vykdyti mokėjimų iš „Swedbank“ kituose tinklalapiuose naudojantis „Internet Explorer“.

Siūlome Jums naudotis naršyklėmis „Google Chrome“, „Mozilla Firefox“ ar naujausia „Microsoft Edge“ versija. Norėdami sužinoti, kaip įdiegti naršykles spauskite čia.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Swedbank
  • Jūsų įrenginio operacinė sistema ir interneto naršyklė yra pasenusi ir nėra palaikoma Swedbank interneto banke. Prašome atnaujinti operacinę sistemą bei interneto naršyklę arba kreiptis į IT specialistus techninės pagalbos.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Ačiū, kad naudojatės „Swedbank“ interneto banku!

Turite idėjų, kaip interneto banką padaryti dar patogesnį? Pasidalinkite jomis adresu verslas@swedbank.lt

Siekdami užtikrinti jūsų saugumą, prašome uždaryti naršyklės langą!

Jūsų biometriniai duomenys – slaptažodis, kurio nereikia prisiminti

Pradėkite naudotis biometriniais duomenimis – piršto atspaudo ar veido atpažinimas yra patogiausias būdas prisijungti prie išmaniosios programėlės verslui ir patvirtinti savo veiksmus skaitmeninėje banko aplinkoje.

Išbandyk šį prisijungimo būdą!

Išsamiau