Pereiti prie pagrindinio puslapio turinio
PrivatiemsVerslui

Tarptautiniai mokėjimai

Tarptautinis mokėjimo pervedimas

Tarptautinis mokėjimo pervedimas – tai piniginių lėšų pervedimas į Gavėjo sąskaitą, esančią mokėjimo paslaugų teikėjo įstaigoje kitoje valstybėje nei Lietuvos Respublika, ar mokėjimo paslaugų teikėjo skyriuje (filiale) tokioje valstybėje, o taip pat kai piniginės lėšos kita valiuta nei eurai pervedamos į Gavėjo sąskaitą, atidarytą kito mokėjimo paslaugų teikėjo įstaigoje Lietuvos Respublikoje ar kito mokėjimo paslaugų teikėjo skyriuje (filiale) Lietuvos Respublikoje.

  • Paprastas mokėjimo pervedimas į užsienio banką bus išsiųstas per 2 banko darbo dienas, klientui pavedimą pateikus iki 22:00 valandos. Į Lietuvoje registruotus bankus mokėjimas USD valiuta bus išsiųstas tą pačia banko darbo dieną, klientui pavedimą pateikus iki 15:00 valandos. Į Lietuvoje registruotus bankus mokėjimai kitomis užsienio valiutomis bus išsiųsti per 1 banko darbo dieną, klientui pavedimą pateikus iki 14:00 valandos.
  • Paprastas europinis mokėjimas bus išsiųstas per 1 banko darbo dieną, klientui pavedimą pateikus iki 23:59 valandos.
  • Skubus europinis mokėjimas bus išsiųstas tą pačią banko darbo dieną, klientui pavedimą pateikus iki 16:00 valandos.
  • Skubus mokėjimo pervedimas EUR ir USD į užsienio banką bus išsiųstas per 1 banko darbo dieną, klientui pavedimą pateikus iki 16:00 valandos, kitomis valiutomis iki 14:00 valandos.
  • Labai skubus mokėjimo pervedimas EUR ir USD į užsienio banką bus išsiųstas tą pačią banko darbo dieną, klientui pavedimą pateikus iki 15:00 valandos.
  • Mokėjimo pervedimas į „Swedbank" grupės bankus EUR bus išsiųstas tą pačią banko darbo dieną, klientui pavedimą pateikus iki 17:30, USD, SEK – iki 16:00 valandos, NOK, DKK – iki 15:00 valandos. Mokėjimo pervedimas kitomis valiutomis į „Swedbank“ grupės bankus Latvijoje, Estijoje bus išsiųstas tą pačią banko darbo dieną, klientui pervedimą pateikus iki 15:00 valandos. Mokėjimo pervedimas kitomis valiutomis į „Swedbank“ grupės bankus Švedijoje, Suomijoje, Danijoje, Norvegijoje bus išsiųstas per 2 banko darbo dienas, klientui pavedimą pateikus iki 22:00 valandos.

„Swedbank" grupės bankai:

  • „Swedbank" (SWIFT kodas: SWEDSESS), Švedija, Stokholmas
  • „Swedbank" (SWIFT kodas: SWEDFIHH) Suomija
  • „Swedbank" (SWIFT kodas: SWEDDKKK) Danija
  • „Swedbank" (SWIFT kodas: SWEDNOKK) Norvegija
  • „Swedbank", AS (SWIFT kodas: HABAEE2X), Estija
  • „Swedbank", AS (SWIFT kodas: HABALV22), Latvija

Išsiuntus tarptautinį mokėjimo pavedimą, pinigų įskaitymo į gavėjo sąskaitą datą nustato gavėjo bankas.

Atlikdami pinigų pervedimą į užsienio banką ar Lietuvoje registruotą banką, nurodykite:

  • tikslų pinigų gavėjo pavadinimą ir adresą;
  • gavėjo sąskaitos numerį;
  • tikslų pinigų gavėjo banko pavadinimą, adresą ir banko kodą.

Jei atliekate mokėjimą eurais ar kita Europos sąjungos / Europos ekonominės erdvės šalių valiuta į Europos sąjungos / Europos ekonominės erdvės šalis nebūtina nurodyti gavėjo banko SWIFT kodo. Banko informacinė sistema automatiškai parinks gavėjo banko SWIFT kodą pagal jūsų nurodytą gavėjo sąskaitą IBAN formatu.

Pateikdami mokėjimo pervedimą užsienio valiuta į Lietuvoje registruotus bankus, turite užpildyti tarptautinio mokėjimo pavedimo formą. Pervedimo užsienio valiuta vykdymas bus apmokestintas pagal šios operacijos atlikimo metu galiojančius Banko paslaugų ir operacijų įkainius, taikomus už mokėjimo pervedimą užsienio valiuta.

Partneriui užsienyje nurodykite:

  • banko-korespondento užsienyje tikslų pavadinimą ir SWIFT-o kodą. Banką korespondentą pasirinkite pagal valiutą, ne pagal šalį iš kurios bus siunčiamos lėšos;
  • gavėjo banko – „Swedbank", AB pavadinimą ir SWIFT-o kodą: HABALT22;
  • lėšų gavėjo sąskaitos numerį „Swedbank", AB;
  • savo vardą, pavardę ir adresą arba įmonės pavadinimą, adresą.

Lėšų persiuntimo pavyzdžiai

Europinis paprastas mokėjimas - tarptautinis mokėjimas eurais į ES šalis bei Islandiją, Lichtenšteiną, Norvegiją ir Šveicariją:

Tai standartizuoti, SEPA (angl. Single Euro Payments Area, SEPA) - bendros mokėjimų erdvės eurais - standartus atitinkantys kreditiniai mokėjimai, mokesčiai mokami dalimis (SHA), privaloma nurodyti gavėjo banko SWIFT (BIC) kodą ir gavėjo sąskaita IBAN formatu. Šie pavedimai išsiunčiami ir į gavėjo sąskaitą įskaitomi per vieną banko darbo dieną.

Jeigu mokėjimo pavedime eurais nebus nurodytas tarptautinis gavėjo banko sąskaitos numeris IBAN arba SWIFT (BIC), užsienio bankas turės teisę imti papildomą aptarnavimo mokestį už mokėjimo pavedimo tvarkymą arba gali būti taikomas didesnis mokestis už lėšų įskaitymą.

Tarptautiniai pervedimai Rusijos rubliais bus sėkmingai įvykdyti, jeigu bus nurodyti:

  • Jei Gavėjas juridinis asmuo - gavėjo mokesčių mokėtojo kodas arba INN-kodas (9-12 ženklų) (rašomas gavėjo pavadinimo laukelyje prieš gavėjo pavadinimą);
  • Jei Gavėjas fizinis asmuo - nurodyti gavėjo pavardę, vardą, tėvo vardą (rašoma gavėjo pavadinimo laukelyje);
  • Gavėjo sąskaitą sudaro 20 skaičių ir prasideda skaičiumi 4;
  • Gavėjo banko identifikavimo arba BIK kodas (9 ženklai) (privalomas ir rašomas gavėjo banko laukelyje prieš gavėjo banko pavadinimą);
  • Gavėjo banko korespondentinės sąskaitos numeris Rusijos centrinio banko Atsiskaitymų valdyboje (20 ženklų)( sąskaita prasideda skaičiumi 3 , atskirais atvejais gali ir nebūti, rašoma gavėjo banko laukelyje po BIK kodo);
  • Mokėjimo paskirtis - turi būti nurodomas valiutinės operacijos (VO) kodas (5 skaičiai), kurį turi pasirinkti klientas, pagal tai, už ką moka iš kodų lentelės : "VO kodai". Jei pervedimas daromas iš Lietuvos, mokėtojas visada yra nerezidentas. Jeigu tai avansinis mokėjimas už prekes reikia rinktis iš skilties 10, jeigu galutinis apmokėjimas už prekes - kodas (VO13010). Jeigu moka už paslaugas, reikia rinktis iš skilties 20. Kodas rašomas mokėjimo paskirtyje (VOxxxxx), po to įrašomas tikslus žodinis mokėjimo paaiškinimas, sąskaitos faktūros ir sutarties numeris bei sutarties sudarymo data.

Išsiunčiant tarptautinius mokėjimo pavedimus RUB, rusišką tekstą reikia pildyti lotyniškomis raidėmis, naudojant transliteracijos lentelę:

A Б В Г Д Е Ж З И Й К
A B V G D E ZH Z I Y K
Л M Н О П Р С Т У Ф Х
L M N O P R S T U F H
Ц Ч Ш Щ Ъ Ы Ь Э Ю Я
C CH SH TSH X YI X YE YU YA

Tarptautiniai pervedimai Baltarusijos rubliais bus sėkmingai įvykdyti, jeigu bus nurodyti:

  • Gavėjo sąskaita IBAN formatu (28 simboliai)
  • Gavėjo mokesčių mokėtojo kodas arba UNN-kodas;
  • Gavėjo banko SWIFT kodas (8 simboliai);
  • Gavėjo banko pavadinimas ir adresas (būtina nurodyti miestą ir šalį);

Mokėjimo paskirtyje turi būti nurodoma sąskaitos faktūros ir sutarties numeris, sutarties sudarymo data ir turinys žodžiais (gaminio, sandorio pavadinimas).

Interneto banko skiltyje „Mokėjimų sąrašas“ esančius pervedimus galite atšaukti savarankiškai. „Mokėjimų sąraše“ rasite pervedimus, kuriuos pateikėte po nustatytų banko valandų arba banko nedarbo dienomis, jei tokie pervedimai nebuvo išsiųsti iš banko.

Pastaba: tam tikrais atvejais (esant techninėms galimybėms) mokėjimo nurodymai pervesti lėšas į kitus bankus pateikti banko darbo dienomis 30 min. laikotarpyje po nustatytų banko valandų gali būti išsiųsti gavėjo bankui dar tą pačią banko darbo dieną.

Jei norimo atšaukti pervedimo „Mokėjimų sąraše“ neradote, tuomet reikia išsiųsti žinutę „Mokėjimo pavedimo atšaukimas“ interneto banke. Šiuo atveju už pervedimo atšaukimą bus taikoma komisinis atlyginimas pagal galiojančius banko paslaugų ir operacijų įkainius, nepriklausomai nuo to, ar lėšos bus sugrąžintos.

Jei lėšos įskaitytos į gavėjo sąskaitą arba pervedimas išsiųstas iš banko, tai lėšos mokėtojui gali būti grąžintos tik sutikus lėšų gavėjui.

Svarbu

Prašome atidžiai nurodyti gavėjo sąskaitos numerį, kad pervedamos piniginės lėšos pasiektų reikiamo gavėjo sąskaitą.

Gautas pinigines lėšas iš užsienio į gavėjo sąskaitą „Swedbank“, AB įskaitome tik pagal gavėjo sąskaitos numerį IBAN formatu, t. y. Bankas netikrina, ar mokėjime nurodyta sąskaita priklauso lėšų gavėjui, todėl neteisingai nurodžius sąskaitos numerį, piniginės lėšos gali būti įskaitytos į kito kliento sąskaitą, neatsižvelgiant į tai, koks nurodytas lėšų gavėjo vardas, pavardė (pavadinimas).

Ką daryti nenumatytais atvejais?

Jeigu praradote savo kortelę ar prisijungimui prie savo interneto banko naudojamus turimų tapatybės patvirtinimo priemonių duomenis arba įtariate, kad juos galėjo sužinoti kiti asmenys, nedelsiant skambinkite mums bet kuriuo metu. Mes iškart užblokuosime jūsų kortelę ar prieigą prie interneto banko paskyros, kad niekas kitas negalėtų pasinaudoti jūsų banko sąskaitose esančiomis lėšomis.

  • Privatiems klientams: telefonu 1884 (arba +370 5 268 4444)
  • Verslo klientams: telefonu 1633 (arba +370 5 268 4422)

Mes taip pat automatiškai blokuosime prieigą prie interneto banko, jei 5 kartus iš eilės bus įvesti neteisingi prisijungimo duomenys (naudotojo ID ar kodas iš PIN kodų generatoriaus). Atsiblokuoti galite paskambinę telefonu 1884 / 1633 (darbo dienomis 8–20 val. ir šeštadienį 9–16 val.). Pakartotinai taip užsiblokavus teks atvykti į banko padalinį. Vizitui turėtumėte užsiregistruoti iš anksto. Sužinojote, kad prieš užblokuojant jūsų interneto banko paskyrą jūsų sąskaitoje buvo atliktos neleistinos operacijos? Peržiūrėkite savo sąskaitos išrašą ir pateikite mums pranešimą.

Apsaugokite savo prisijungimo duomenis

  • Jokiomis aplinkybėmis netvirtinkite operacijų ar prisijungimų prie interneto banko ar programėlės, kurių patys neinicijavote.
  • Niekada neatskleiskite savo asmens duomenų ar prisijungimui prie interneto banko ar programėlės naudojamų duomenų kitiems asmenims, įskaitant šeimos narius, draugus ar banko darbuotojus, nebent patys skambinate bankui.
  • Neužsirašykite, nesiųskite el. paštu, SMS pranešimu ar pan., neišsaugokite jokių slaptų kodų ir slaptažodžių, kuriais atrakinate kompiuterio ar mobilaus telefono ekraną. Kurkite sudėtingus, sunkiai atspėjamus slaptažodžius, juos įsiminkite ir reguliariai keiskite. Kurdami PIN kodus, įsitikinkite, kad tai atsitiktinių skaičių derinys. Nenaudokite tokių skaičių derinių kaip 1111, 1234, gimimo datų ar kitų asmeninių duomenų ir pan.
  • Atminkite, kad naudotojo ID numeris yra toks pat svarbus kaip jūsų asmens kodas, tad skirkite deramą dėmesį jo apsaugai.
  • Nepamirškite, kad prisijungę turėsite galimybę naudotis daugeliu paslaugų, įskaitant išorines paslaugas, kurioms nereikia papildomo tapatybės patvirtinimo.

Naršymo sesijos pabaiga

Jeigu 5 minutes nėra vykdomi jokie veiksmai, prisijungimo sesija nutraukiama. Būsite paprašyti vėl suvesti prisijungimo duomenis. Dėl saugumo naudojami laiko limitai apsaugo nuo prieigos prie interneto banko, jeigu naudotojas pamiršta atsijungti nuo savo paskyros baigęs darbą interneto banke.

Baigę darbą interneto banke, atsijunkite (paspausdami „Atsijungti“) ir uždarykite naršyklę.

Interneto banko puslapio adresas

Kompiuteryje:

Paspaudę ant spynelės simbolio turėtumėte matyti tinkamą „Swedbank“ sertifikatą:

Išmaniajame įrenginyje:

Prieš įvesdami savo prisijungimo duomenis, įsitikinkite, kad interneto svetainės domenas yra „swedbank.lt“.

Skirkite laiko susipažinti su mūsų saugumo rekomendacijomis:

  • Nesidalykite savo asmeninėmis tapatybės patvirtinimo priemonėmis. Jeigu norite savo šeimos nariams ar darbuotojams suteikti teises valdyti lėšas jūsų sąskaitose, paprašykite, kad bankas suteiktų jiems šias teises. Jie galės naudotis įmonės sąskaitomis savo vardu ir su savo turimomis asmeninėmis tapatybės patvirtinimo priemonėmis. Šias teises galėsite atšaukti bet kuriuo metu. Taip pat yra galimybė užsakyti šeimos nariui papildomą kortelę, susietą su jūsų sąskaita. Griežtai draudžiama dalytis ta pačia tapatybės patvirtinimo priemone su kitais darbuotojais ar šeimos nariais.
  • Nepamirškite, kad visų jūsų duomenų (naudotojo ID, PIN kodų, bankui nurodyto mobiliojo telefono numerio, asmens kodo ir pan.) saugumas yra svarbiausias elementas, saugantis prieigą prie jūsų pinigų.
  • Jeigu naudojatės ne asmeniniu kompiuteriu, stenkitės nevesti asmeninės informacijos, nes jūsų duomenis gali įrašyti kenkimo programos.
  • Nelaikykite savo naudotojo ID numerio kartu su tapatybės patvirtinimo priemonėmis ir jų slaptais kodais.
  • Niekada nesiųskite tapatybės patvirtinimo priemonių duomenų el. paštu.
  • Niekada neatskleiskite savo prisijungimo duomenų, nebent patys skambinate bankui. Niekas neturi teisės klausti jūsų asmens kodo bei tapatybės patvirtinimo priemonės duomenų telefonu. Paskambinus banko darbuotoju prisistačiusiam asmeniui nedelsdami užbaikite pokalbį.
  • Jūsų „Smart-ID“ ar PIN kodų generatoriaus PIN kodai neturėtų sutapti su bet kuria jūsų telefono numerio dalimi ar eilės tvarka suvedamais skaičiais.
  • Visada palyginkite kontrolinį numerį ir, jei yra, perskaitykite „Žiūrėkite, ką pasirašote“ tekstą.
  • Įvesdami „Smart-ID“ PIN2 kodą, paprastai tvirtinate mokėjimą arba sutartį. Tad būkite ypač atsargūs.
  • Sukūrus naują „Smart-ID“ paskyrą gausite SMS pranešimą. Nedelsdami susisiekite su banku, jeigu ne jūs sukūrėte „Smart-ID“ paskyrą.

Jungdamiesi prie interneto banko nešiojamajame ar stacionariame kompiuteryje, vadovaukitės šiomis saugumo rekomendacijomis:

  • Įsidiekite antivirusinę programinę įrangą ir nustatykite automatinį virusų duomenų bazės atnaujinimą (bent vienas automatinis atnaujinimas per dieną).
  • Įsidiekite lokalią ugniasienę. Ji turėtų būti sukonfigūruota taip, kad neleistų prie jūsų kompiuterio jungtis iš interneto.
  • Naudokite naujausią prieinamą naršyklės versiją ir operacinę sistemą.
  • Įjunkite programinės įrangos automatinius atnaujinimus. Jei nėra galimybės atnaujinti automatiškai, reguliariai tikrinkite, ar nėra naujesnės versijos.
  • Nustatykite, kad jūsų naršyklė blokuotų iškylančiuosius langus.

Patikrinkite kompiuterio saugumą

  • Daugiau informacijos, kaip apsaugoti savo įrenginį ir kaip saugiai naudotis kitomis paslaugomis internete, rasite šioje svetainėje:

https://www.esaugumas.lt/lt

Jungdamiesi prie interneto banko mobiliuosiuose įrenginiuose, nepamirškite šių saugumo priemonių:

  • Siųskitės programėles tik iš patikimų el. parduotuvių, tokių kaip „App Store“, „Google Play“ ar „Windows Phone Apps“ – „Microsoft store“.
  • „Nenulaužinėkite“ savo mobiliojo įrenginio, norėdami apeiti apribojimus, kuriuos nustatė mobiliojo ryšio teikėjas arba įrenginio gamintojas. Tokie veiksmai pašalins jūsų įrenginyje įdiegtą apsaugą nuo grėsmių.
  • Visada naudokite išmaniojo telefono ar bet kurio kito savo kompiuterio ekrano užraktą. Jeigu siūlomi keli ekrano užrakto saugumo lygiai, visada rinkitės aukščiausią saugumo lygį.
  • Neleiskite kitiems asmenims naudotis jūsų telefonu ar planšetiniu kompiuteriu, kuriame įdiegta „Swedbank“ programėlė.
  • Neatskleiskite telefono ekrano užrakto kodų kitiems asmenims ir nesuteikite teisės atrakinti jūsų telefoną naudojant kitų asmenų biometrinius duomenis.
  • Naudokite antivirusinę programinę įrangą.
  • Visada laikykitės savo telefono gamintojo reikalavimų ar įspėjimų dėl saugumo.

Apsipirkdami el. parduotuvėse, apdairiai elkitės su savo asmeniniais ir finansiniais duomenimis. Tinkamai įvertinkite pavojus, kurie tyko internete. Rekomenduojame užtikrinti asmeninių įrenginių apsaugą ir visada vadovautis šiais saugumo patarimais:

  • Pirkite tik patikimose parduotuvėse. Prekes ir paslaugas visada saugu pirkti žinomose, gerą reputaciją turinčiose Lietuvos ir užsienio el. parduotuvėse. Nežinomus pardavėjus vertinkite kritiškai, pasidomėkite jų veikla. Pasidomėkite viešai internete pateikiamais atsiliepimais apie konkrečią el. parduotuvę. Įvertinkite, ar svetainėje nurodyti jos administratoriaus išsamūs kontaktiniai duomenys (adresas, telefonas, el. pašto adresas ir pan.) ir įsitikinkite, kad jų nuorodose nėra įvairių klaidų (papildomų žodžių ar raidžių, keistų simbolių) ir kad jose nėra iškylančiųjų langų, reklamos, daugybės nuorodų vietoj informatyvaus turinio.
  • Atsargiai vertinkite nuolaidas. Aptikote aukštos kokybės prekę, siūlomą už itin žemą kainą? Prieš vykdydami mokėjimo pervedimą, įsitikinkite, ar prekę siūlanti įmonė iš tiesų egzistuoja ir yra patikima. Atsargiai vertinkite reklamas socialiniuose tinkluose. Jos gali nukreipti jus į netikrą el. parduotuvę.
  • Saugus pirkimas kortele. Apsiperkant užsienio el. parduotuvėse dažniausiai siūloma atsiskaityti mokėjimo kortele. Tokiu atveju turėsite nurodyti mokėjimo kortelės duomenis. Jei el. parduotuvė dalyvauja tarptautinėse saugumo programose, matomi specialūs logotipai „MasterCard SecureCode“, o „Visa“ kortelėms – „Verified by Visa“. Tokiu atveju galite būti nukreipti į interneto banką ir mokėjimo operaciją gali tekti patvirtinti prisijungus. Kaip veikia „Saugaus pirkimo internetu“ programa, susipažinkite čia. Prieš atsiskaitydami el. parduotuvėje, įvertinkite jos patikimumą ir paieškokite viešai internete skelbiamų atsiliepimų apie jos veiklą.
  • Saugus mokėjimas per elektroninės bankininkystės sistemą. Apsipirkdami lietuviškose el. parduotuvėse, dažniausiai būsite nukreipti į „Swedbank“ interneto banko paskyrą. Ją atpažinsite iš „Swedbank“ logotipo ir interneto banko adreso: https://www.swedbank.lt/banklink. Tai parodo, jog mokėjimas atliekamas tiesiogiai per banko sistemą. Suvedus prisijungimo duomenis, svetainėje automatiškai pasirodys paruošta mokėjimo forma.
  • Trečiųjų šalių teikėjai. Nuo 2019 09 14 apsiperkant internetu jums gali būti pasiūlyta pasinaudoti mokėjimo inicijavimo paslauga, kurią siūlo kita nei bankas mokėjimo įstaiga (PISP), norint atsiskaityti už prekes ar paslaugas. Jeigu pasirinksite inicijuoti mokėjimą iš savo banko sąskaitos, jūsų gali būti paprašyta užpildyti mokėjimo pavedimą PISP aplinkoje ir duoti sutikimą perduoti duomenis, kurių reikia mokėjimo operacijai atlikti, o vėliau patvirtinti mokėjimo pavedimą naudojantis prisijungimo prie „Swedbank“ interneto banko priemonėmis. Pastebėję be jūsų sutikimo įvykdytą operaciją sąskaitos išraše, nedelsdami susisiekite su mumis telefonu 1884 (privatiems klientams) arba 1633 (verslo klientams).

Įtartini SMS pranešimai. Būkite budrūs!

  • Sukčiai gali banko vardu siųsti jums netikrus SMS pranešimus, kad išgautų asmens bei tapatybės patvirtinimo priemonių duomenis. Tokiuose pranešimuose paprastai prašoma paspausti atsiųstą nuorodą, atidaryti priedą ar paskambinti nurodytu telefonu, kad tariamai būtų atnaujinta, patikrinta, aktyvuota jūsų sąskaita interneto banke.
  • Niekada neatsakykite į SMS pranešimą, kuriame prašoma pateikti slaptus duomenis. Niekada nespauskite nuorodų ir neatidarinėkite priedų, gautų iš nežinomo siuntėjo, nes galite aktyvuoti virusą arba būti nukreipti į suklastotą svetainę.
  • Jei, paspaudus nuorodą, jus nukreipė į interneto svetainę, panašią į mūsų, nesuvedinėkite jokių prašomų duomenų ir susisiekite su mumis. Čia rasite informacijos, kaip atpažinti tikrą svetainę.
  • Jeigu jums kilo įtarimų, kad jūsų prisijungimo duomenys tapo žinomi kitiems asmenims, nedelsdami susisiekite su mumis.

Įtartini el. laiškai ar skambučiai. Būkite atsargūs!

  • Jeigu sulauktumėte įtartino skambučio ar el. laiško nuo tariamo „banko darbuotojo“ arba „policijos pareigūno“, kuriame jūsų būtų prašoma atskleisti slaptus prisijungimo duomenis, jokiu būdu nepateikite tokios informacijos. Nepasitikėkite asmeniu vien todėl, kad jis šį tą apie jus žino. Sukčiai taiko įvairius pinigų išviliojimo scenarijus (jie prašo atnaujinti duomenis, praneša apie įtartinas bankines operacijas ir pan.), tačiau jiems būdingas vienas bruožas – jie prašo atskleisti slaptus prisijungimo prie interneto banko duomenis arba įvesti tapatybės patvirtinimo priemonės generuojamą kodą ir patvirtinti operaciją.
  • Nei banko darbuotojai, nei teisėsaugos ar kitų institucijų atstovai nesikreipia į gyventojus prašydami atskleisti interneto banko prisijungimo duomenis (naudotojo ID, PIN kodus ir pan.), inicijuoti arba patvirtinti operacijas, kurių neinicijavote. Taigi, būkite budrūs ir neatidarinėkite įtartinų el. laiškų. Įsitikinkite, ar jungiatės prie interneto banko paslaugos tinkamu adresu (https://www.swedbank.lt).

Toliau pateikiami keli dažniausi požymiai, kad jūsų gautas telefono skambutis, el. laiškas ar SMS pranešimas greičiausiai yra apgaulė ar ataka:

  • Bet kuri žinutė, kuria esate labai skubinami. Nusikaltėliai bando jus skubinti, kad suklystumėte.
  • Bet kuri žinutė, kuria jums daromas spaudimas apeiti ar ignoruoti mūsų politikos priemones ir procedūras.
  • Bet kuri žinutė, kuria komunikuojamos galimybės pasipelnyti. Jeigu žinutė atrodo pernelyg gera, kad būtų reali, greičiausiai taip ir yra.
  • Įtartinai vertinkite bet kokį telefono skambutį ar pranešimą, gautą iš pareigūno ar vyriausybinės organizacijos, raginantį jus skubiai atlikti tam tikrus veiksmus.

Pastebėjote saugumo trūkumą? Praneškite apie tai mums!

Bankui „Swedbank“ svarbu, kad klientai galėtų jaustis saugūs ir užtikrinti tvarkydami savo piniginius reikalus mūsų elektroniniais kanalais. Todėl siekiame užtikrinti aukščiausią saugumo lygį IT sistemose. Vis dėlto suprantame, kad klaidų gali pasitaikyti. Jeigu pastebėjote saugumo trūkumą, praneškite apie tai mums, kad mes kuo greičiau jį pašalintume.

Kaip pranešti?

Rašykite mums el. pašto adresu responsible-disclosure@swedbank.com. Siekiant apsaugoti siunčiamą informaciją, prašome jūsų naudotis mūsų viešuoju PGP raktu. Įsitikinkite, kad įtraukėte šiuos duomenis:

  • išsamų pažeidžiamumo aprašymą, kuriame nurodyti tokie duomenys kaip URL adresas ir pažeidžiamumo pobūdis;
  • visą reikalingą informaciją, kuri padėtų mums atkurti problemą;
  • jei įmanoma, ekrano vaizdo kopiją su aptiktu pažeidžiamumu;
  • kontaktinę informaciją, vardą ir pavardę, el. pašto adresą, telefono numerį ir savo viešąjį PGP raktą (jei turite).

Šie jūsų pateikti asmens duomenys bus tvarkomi „Swedbank“, siekiant jus informuoti apie jūsų pastebėtų IT saugumo trūkumų nagrinėjimą ir jų ištaisymą ir, esant poreikiui, susisiekti su jumis dėl jūsų pateiktos informacijos patikslinimo. Daugiau apie tai, kaip „Swedbank“ tvarko duomenis, pateikiama „Swedbank“ Asmens duomenų tvarkymo principuose, kurie skelbiami www.swedbank.lt.

Ką galite pranešti?

Galite pranešti apie saugumo trūkumus, pastebėtus kurioje nors iš mūsų paslaugų. Tokių saugumo trūkumų pavyzdžiai gali būti: įterptinių komandų atakos (angl. cross-site scripting), šifravimo klaidos arba su saugumu susijusios kontrolės priemonių klaidos. Pranešimai neturėtų apimti kitų loginių klaidų, teksto klaidų, klausimų apie paslaugas, mūsų paslaugų saugumą ir pan.

Ko galite tikėtis iš „Swedbank“?

Patvirtinsime, kad gavome jūsų pranešimą, nuolat informuosime apie klausimo nagrinėjimą ir pranešime, kai problema bus išspręsta. Atlygio už informavimą apie pažeidžiamumą reikalavimai nebus nagrinėjami.

Ko prašome iš jūsų?

Mums ir mūsų klientams svarbu, kad vadovautumėtės šia gerąja praktika, t. y.:

  • naudodamiesi pažeidžiamumu, neįgysite ir nesieksite įgyti informacijos, kuri jums nepriklauso;
  • naudodamiesi pažeidžiamumu, nepašalinsite ir nekeisite informacijos;
  • nekenksite mūsų paslaugų prieinamumui;
  • suteiksite mums galimybę pašalinti praneštą pažeidžiamumą, prieš paskelbdami apie jį viešai.

Ar galite pranešti anonimiškai?

Taip, bet tuomet mes negalėsime jums atsakyti ir informuoti jus apie klaidos ištaisymą.

PGP raktas

PGP raktas

Rakto kodas: 0x0AD6CCAF

Kontrolinis kodas: 2D14 4030 6D4B 68C3 F286 3AC6 333B E8E4 0AD6 CCAF

Rekomenduojame atsinaujinti savo naršyklę ir operacinę sistemą, kai tik pasirodo naujausios jų versijos. Norint saugiau ir sklandžiau naudotis mūsų skaitmeniniais kanalais, siūlome nustatyti automatinius atnaujinimus. Oficialiai palaikome šias naršyklių versijas:

  • „Google Chrome 85“ ir vėlesnė;
  • „Microsoft Edge 85“ ir vėlesnė;
  • „Mozilla Firefox 80“ ir vėlesnė;
  • „Safari 14“ ir vėlesnė.

Įkainiai:

Mokėjimo pervedimai

Naudinga žinoti:

Skambinkite tel. 1633

Parašykite mums

Ačiū, kad naudojatės „Swedbank“ interneto banku!

Turite idėjų, kaip interneto banką padaryti dar patogesnį? Pasidalinkite jomis adresu verslas@swedbank.lt

Siekdami užtikrinti jūsų saugumą, prašome uždaryti naršyklės langą!

Du būdai geriau nei vienas

Prisijungimui rekomenduojame turėti du būdus – biometrinį ir Smart-ID.

Sužinokite daugiau