Pereiti prie pagrindinio puslapio turinio
PrivatiemsVerslui

Saugios elektroninės paslaugos

Kaip naudotis elektroninėmis paslaugomos saugiai?

  • Žinokite kokie yra pagrindiniai šeši sukčių veikimo scenarijai.
  • Susipažinkite su sukčių naudojamais metodais ir iškart juos atpažinkite.
  • Niekam niekada neatskleiskite prisijungimo prie banko duomenų.
  • Sekite banko pateikiamas rekomendacijas, kaip apsaugoti savo organizaciją nuo sukčių.

6 pagrindiniai sukčiavimo scenarijai

Sukčiai įvairiais būdais ir kanalais bando išvilioti pinigus. Atkreipiame Jūsų dėmesį į šešis dažniausiai versle pasitaikančius sukčiavimo atvejus ir patariame kaip galite apsaugoti savo organizaciją.

1. Sukčiavimas prisidengiant „Swedbank“ vardu

Plačiau

2. Netikros sąskaitos

Plačiau

3. Sukčiavimas, įsilaužus į organizacijos elektroninį paštą

Plačiau

4. Sukčiavimas, kuomet apsimetama įmonės vadovu

Plačiau

5. Apgaulingi kenkėjiški laiškai

Plačiau

6. Elektroninių laiškų prisegtukai

Plačiau

1. Sukčiavimas prisidengiant „Swedbank“ vardu

Kaip tai vyksta?

  • Atrodo lyg su Jumis telefonu, el. paštu, pokalbių programėle arba SMS žinute susisiekė „Swedbank“.
  • Susisiekimo priežastis dažniausiai yra skubi, susijusi su Jūsų sąskaita. Pavyzdžiui, siūloma užblokuoti neteisingą pervedimą, užkirsti kelią neteisėtiems veiksmams, patvirtinti kokių nors duomenų teisingumą, pranešama apie Jums skirtą pinigų pervedimą.
  • El. paštu ar SMS žinute esate nukreipiami į svetainę, kuri atrodo kaip interneto banko prisijungimo puslapis. Skambučio metu Jūsų gali būti prašoma nurodyti naudotojo ID, kortelių PIN kodus ar jų numerius. Po kurio laiko telefone galite išvysti savo turimos prisijungimo priemonės atsiųstą prašymą suvesti slaptažodžius.
  • Paradoksalu, bet sukčius siekia, kad būtent Jūs patys duotumėte sutikimą bankui įvykdyti mokėjimo operaciją. Taip yra todėl, kad tokiu atveju Jums būtų kur kas sunkiau susigrąžinti operacijos sumą.
  • Kai pateikiate informaciją arba įvedate prisijungimo duomenis, į Jūsų sąskaitą įsilaužiama ir visi jūsų pinigai pervedami į sukčiaus sąskaitą.

Kaip to išvengti?

  • Niekada niekur ir niekam neatskleiskite savo banko duomenų (naudotojo ID, kortelės informacijos ar PIN kodų). Jei ne Jūs patys skambinate bankui, o bankas Jums – tokių duomenų niekuomet neprašysime.
  • Neatsisiųskite jokių priedų iš el. laiškų, ypač, jei juos gavote nelauktai, be jokių išankstinių susitarimų. Patikrinkite ar el. laiškų iš banko adresai baigiasi @swedbank.lt – jei ne, veikiausiai tai sukčiai ir tokių laiškų geriau net neatidarinėkite!

2. Netikros sąskaitos

Kaip tai vyksta?

  • Įmonės vardu gaunate sąskaitą-faktūrą už reklamos paslaugas, programinę įrangą ar narystę verslo bendruomenėje.
  • Sąskaitoje nurodytos įmonės vardas atrodo matytas, tačiau jame yra pakeistos keletas raidžių, arba pridėtas papildomas žodis – ši sąskaita-faktūra išrašyta sukčių sukurtos įmonės vardu už paslaugas, kurių niekada nepirkote.
  • Suma, kurią prašo susimokėti sukčiai – nedidelė, todėl nesukelia įtarimų ir gali būti apmokėta.
  • Tuomet, kai įvykdomas apmokėjimas, lėšas susigrąžinti gali būti labai sudėtinga, nes jos pervestos egzistuojančiai bendrovei.

Kaip to išvengti?

  • Kiekvieną sąskaitą kruopščiai patikrinkite su kolegomis, atsakingais už konkrečią biudžeto eilutę.
  • Peržiūrėkite asmenų, kurie gali autorizuoti mokėjimus Jūsų interneto banke sąrašą. Įsitikinkite, kad tam, kad būtų įvykdytas mokėjimas, visada reikėtų bent dviejų asmenų patvirtinimo. Taip pat būkite budrūs ir visuomet pašalinkite asmenų, kurie nebėra Jūsų organizacijos darbuotojai, teises prieiti prie Jūsų interneto banko. Tai galite padaryti čia.
  • Sukčiai sąskaitas už paslaugas, kurių nesuteikė, dažniausiai išrašo tikrų organizacijų vardu, todėl paprastas organizacijos tikrumo patikrinimas gali neduoti vaisių.

3. Sukčiavimas, įsilaužus į organizacijos elektroninį paštą

Kaip tai vyksta?

  • Buhalterinę apskaitą tvarkantis darbuotojas gauna elektroninį laišką iš kolegos ar partnerio. Laiške informuojama, kad pasikeitė asmens banko sąskaitos numeris ir nuo šiol darbo užmokestis at kiti finansiniai įsipareigojimai turi būti pervedami kitur.
  • Naujoji banko sąskaita priklauso sukčiams. Paprastai tokias sąskaitas sukčiai susikuria finansų institucijose, kuriose netikrinamas gavėjo vardo sutapimas su sąskaitos numerio savininko vardu.
  • Kaip sukčiai gavo prieigą prie kolegos ar partnerio pašto dėžutės ir ja pasinaudoję išsiuntė buhalterijai adresuotą laišką? Taip galėjo nutikti sukčiams įsilaužus į organizacijos elektroninio pašto serverį ir perėmus pašto dėžučių kontrolę.

Kaip to išvengti?

  • Jei Jūsų paprašė nuo šiol pavedimus vykdyti į naują banko sąskaitą, Jums reikia visada asmeniškai (ne elektroniniu paštu) susisiekti su žmogumi, pateikusiu tokį prašymą. Pasitikslinkite ar asmuo tikrai pateikė prašymą. Jei prašymas Jums vis tek kelia įtarimų, nevykdykite jo.
  • Apie pateiktą prašymą informuokite savo banką, taip apsaugosite ne tik save, bet ir kitas organizacijas.

4. Sukčiavimas, kuomet apsimetama įmonės vadovu

Kaip tai vyksta?

  • Gaunate el. laišką iš asmens, prisistatančio Jūsų vadovu ir teigiančio, kad jis rašo Jums iš asmeninės elektroninio pašto paskyros. Laiške prašoma nedelsiant atlikti pinigų pervedimą.
  • Laiške prašoma, kad mokėjimas būtų atliktas į banko, esančio užsienio valstybėje, sąskaitą. Tipiniu atveju, pavedimą prašoma padaryti į privačiam asmeniui priklausančią banko sąskaitą.

Kaip to išvengti?

  • Jei pavedimą atlikti prašo Jūsų įmonės vadovas, kuris tuo metu atostogauja, o lėšų gavėjas nėra tipinis organizacijos tiekėjas ar partneris, susisiekite su įmonės vadovu telefonu ir išsiaiškinkite, ar prašymas yra tikras. Jei prašymas Jums vis tek kelia įtarimų, nevykdykite jo.
  • Jei Jūs – įmonės vadovas ir rengiatės atostogauti, pasirūpinkite, kad mokėjimo pavedimus autorizuotų ne vienas, o keli asmenys. Tai padaryti galite per interneto banko prieigų administravimo panelę.
  • Apie pateiktą prašymą informuokite savo banką, taip apsaugosite ne tik save, bet ir kitas organizacijas.

5. Apgaulingi kenkėjiški laiškai

Kaip tai vyksta?

  • Gaunate pranešimą, kad į Jūsų elektroninio pašto dėžutę buvo įsilaužta, arba, kad Jūsų organizacijoje yra vykdomas auditas. Laiške kviečiama paspausti ant nuorodos, prisijungti prie interneto banko ir sužinoti daugiau apie tai, ką turėtumėte daryti toliau.
  • Paspaudus ant nuorodos elektroniniame laiške, vartotojas dažniausiai yra nukreipiamas į tinklapį, kuris kaip du vandens lašai panašus į Jūsų interneto banką. Čia Jūsų paprašoma suvesti prisijungimo duomenis ir taip patvirtinti tapatybę.
  • Suvedus prisijungimo duomenis į netikrą puslapį, sukčiai mato, kokias reikšmes įvedate, ir tą patį padaro tikrame interneto banke. Taip jie prisijungia prie Jūsų organizacijos banko paskyros.

Kaip to išvengti?

  • Įsitikinkite, kad Jūsų kompiuteryje naudojama ugniasienė (angl. firewall) ir antivirusinė programinė įranga yra atnaujinta, o naršydami internete naudojatės tik saugia prieiga prie interneto (naudojatės VPN ryšiu, ypač, jei dirbate iš namų).
  • Patikrinkite siuntėjo elektroninio pašto adresą. Sukčiai dažnai imituoja tikrus elektroninio pašto adresus, juose palikdami menkučių rašybos klaidų, pavyzdžiui: pranesimai@sweedbank.lt.
  • Sukčių komunikacijoje yra daug skubos ir raginimo. Niekuomet nespauskite ant nuorodų tokio tipo laiškuose. Prie interneto banko galite prisijungti įrašydami adresą naršyklėje tiesiogiai. Sužinoti į kokį tinklapį Jus bando nukreipti elektroninis laiškas galite nespausdami ant nuorodos, o užvesdami pelės žymeklį ant jos elektroniniame laiške.
  • Praneškite apie apgaulingus kenkėjiškus laiškus Jūs organizacijos IT ūkį prižiūrintiems asmenims.
  • Jei jau suvedėte banko prisijungimo duomenis, nepatvirtinkite nei vieno mokėjimo, kurio pats neinicijavote. Perspėkite mokėjimus tvirtinančius kolegas, kad padarytų tą patį.

6. Elektroninių laiškų prisegtukai

Kaip tai vyksta?

  • Gaunate el. laišką iš kolegos ar partnerio. Laiške prisegtas dokumentas.
  • Atsidarius laiške prisegtą dokumentą arba nuorodą, kuri turėtų į tą dokumentą nukreipti, Jūsų kompiuteryje įdiegiamas kenkėjiškas kodas.
  • Kenkėjiško kodo pagalba sukčiai gali matyti kokią informaciją interneto naršyklėje įvedate. Kito tipo kenkėjiškas kodas užkoduoja Jūsų kompiuteryje arba kompiuterių tinkle laikomą informaciją ir prašo išpirkos už tai, kad Jums būtų suteiktas raktas, atrakinantis šią informaciją.

Kaip to išvengti?

  • Pirmiausia, patikrinkite elektroninio pašto adreso autentiškumą. Sukčiai dažnai susikuria elektroninio pašto adresus, panašius į Jūsų organizacijos elektroninio pašto adresą. Jei gaunate laišką su dokumentu iš kolegos kurio nepažįstate, prisegtų dokumentų neatidarinėkite.
  • Įsitikinkite, kad Jūsų kompiuteryje naudojama ugniasienė (angl. firewall) ir antivirusinė programinė įranga yra atnaujinta, o naršydami internete naudojatės tik saugia prieiga prie interneto (naudojatės VPN ryšiu, ypač, jei dirbate iš namų).
  • Jei vis dėlto prisegtą dokumentą atsidarėte ir jis prašo Jūsų įgalinti plėtinius (angl. enable macros), atmeskite prašymą ir uždarykite dokumentą.
  • Praneškite apie apgaulingus kenkėjiškus laiškus Jūs organizacijos IT ūkį prižiūrintiems asmenims.
  • Nepatvirtinkite nei vieno mokėjimo, kurio pats neinicijavote. Perspėkite mokėjimus tvirtinančius kolegas, kad padarytų tą patį.
  • Niekada niekam neatskleiskite savo organizacijos interneto banko naudotojo ID, PIN kodų ar mokėjimo kortelės informacijos. Ypač budrūs bukite tuomet, jei banko darbuotoju prisistatantis asmuo prašo šių duomenų, nors Jūs patys bankui neskambinote ir neketinote vykdyti jokių operacijų – nei prisijungimo, nei pervedimų tvirtinimo.
  • Nespauskite jokių e. paštu, pokalbių programėlėse ar SMS žinutėse gautų nuorodų, nevykdykite prašymų suvesti arba padiktuoti prisijungimo prie interneto banko ar verslo kortelės duomenis.
  • Jei kyla nors mažiausia abejonė, neskubėkite ir nedelsiant nutraukite veiksmus.

Susisiekite su mumis telefonu 1884 arba +370 5 268 4444, jeigu:

  • sąskaitoje pastebėjote įtartinų operacijų;
  • įtariate, kad tretieji asmenys gavo prieigą prie Jūsų verslo e. bankininkystės;
  • susidūrėte su sukčiavimo veiksmais, kuriais siekiama išgauti prisijungimo prie e. bankininkystės ir/ar kortelės duomenis, ir/arba pasisavinti Jūsų įmonės pinigus.
  • Užblokuokite kortelę – tai atliksite „Swedbank“ programėlėje arba interneto banke. Prisijungę prie programėlės, pasirinkite skiltį „Kortelės“, spustelėkite kortelę, kurią norite užblokuoti, o tuomet – brūkštelėkite slankiklį „Užblokuoti kortelę“. Prisijungę prie interneto banko, pasirinkite skiltį „Kortelės“, po to „Kortelių valdymas“ ir „Mano kortelės“. Pasirinkite norimą blokuoti kortelę ir brūkštelėkite slankiklį „Blokuoti kortelę“.
  • Praneškite apie saugumo spragas – jei naudodamiesi e. bankininkyste pastebėjote kažką įtartino ir įtariate, jog tai gali būti saugumo spraga, praneškite mums.
  • Jei į telefoną gavote iš savo prisijungimo priemonės gavote pranešimą įvesti slaptažodį, bet tuo metu nesijungiate nei prie interneto banko, nei prie programėlės, ignoruokite. Taip pat elkitės, jeigu gaunate prašymą patvirtinti pinigų pervedimą, nors tuo metu jokio pervedimo neatliekate.
  • Atidžiai perskaityti, kam duodate sutikimą kas kart, kai tik gaunate iš savo prisijungimo priemonės pranešimą įvesti slaptažodį.
  • Niekada neatskleiskite prisijungimo prie interneto banko ar „Swedbank“ programėlės duomenų kitiems asmenims, įskaitant šeimos narius, draugus ar banko darbuotojus (išskyrus atvejus, kai patys skambinate į banką). Taip pat niekam kitam neperduokite savo mokėjimo kortelės ir PIN kodų generatoriaus. Šios priemonės yra skirtos tik Jums asmeniškai. Jei norite priskirti joms papildomus naudotojus, tai galite padaryti kreipęsi į mus.
  • Neužsirašinėkite, nesiųskite el. paštu, SMS žinute ar kitaip nesidalinkite ir neišsaugokite kodų ir slaptažodžių, naudojamų Jūsų kompiuterio ar telefono ekrano atrakinimui. Susikurkite sudėtingus slaptažodžius, kuriuos sunku atspėti, juos įsiminkite bei reguliariai keiskite. Kurdami PIN kodus, būtinai rinkitės atsitiktinių skaičių derinius. Nenaudokite tokių derinių kaip 1111, 1234, savo gimimo metų, adreso skaičių, kitos asmeninės ar lengvai atspėjamos informacijos.
  • Atminkite, kad Jūsų naudotojo ID numeris yra toks pat svarbus kaip ir jūsų asmens kodas, todėl jo saugumui skirkite atitinkamą dėmesį.
  • Turėkite omenyje, kad prisijungę prie interneto banko arba programėlės turėsite prieigą prie daugybės paslaugų, įskaitant ir trečiųjų šalių – kitų įmonių ir valstybės institucijų – teikiamas elektronines paslaugas, prie kurių nebereikės pakartotinai jungtis. Ką daryti, jei Jūsų prieiga prie interneto banko buvo užblokuota?

Automatiškai blokuosime Jūsų prieigą prie interneto banko, jei 5 kartus iš eilės bus įvesti neteisingi prisijungimo duomenys (naudotojo ID kodas arba prisijungimo priemonės kodas).

Tokiu atveju, dėl prieigos prie interneto banko atblokavimo skambinkite mums telefonu +370 5 268 4422 (darbo dienomis nuo 8:00 iki 18:00 val.). Jei vėliau dar kartą užsiblokuosite interneto banko prieigą, Jums jau reikės atvykti į banko padalinį. Registruotis atvykti į banką reikia iš anksto.

Ar savo sąskaitoje pastebėjote neautorizuotų operacijų, atliktų prieš prieigos prie interneto banko blokavimą? Peržiūrėkite savo sąskaitos išrašą ir informuokite mus arba pildykite prašymą atšaukti pervedimą ar pretenzijos formą. Formas rasite čia. Atminkite, kad dėl saugumo užblokuotos e. bankininkystės neatblokuosime Jums paskambinus telefonu, todėl teks pas mus atvykti.

Prisijungimo sesija nutraukiama, jei 5 minutes interneto banke neatliekate jokių veiksmų. Tokiu atveju Jūsų bus paprašyta prisijungti iš naujo. Šį laiko apribojimą naudojame siekdami užkirsti kelią kitiems asmenims pasinaudoti Jūsų interneto banku, jeigu Jūs pamirštumėte nuo jo atsijungti.

Baigę naudotis interneto banku, atsijunkite (spustelėdami „Atsijungti“) ir uždarykite naršyklę.

Kompiuteryje:

Naršyklės laukelyje, kuriame matote interneto banko adresą, spustelėkite spynelės ikoną. Tuomet išvysite svetainės sertifikatą. Teisingas „Swedbank“ sertifikatas atrodo štai taip:

Telefone arba planšetėje:

Prieš įvesdami prisijungimo duomenis, įsitikinkite, ar svetainės adresas (domenas) yra „swedbank.lt“.

Naudodamiesi interneto banku nešiojamame ar stacionariame kompiuteryje, būtinai laikykitės šių saugos priemonių:

  • Įdiekite antivirusinę programinę įrangą ir sukonfigūruokite automatinį virusų aprašymų duomenų bazės atnaujinimą (bent vieną automatinį atnaujinimą per dieną).
  • Įdiekite vietinę ugniasienę (angl. firewall). Ji turėtų būti sukonfigūruota taip, kad neleistų prisijungti prie Jūsų kompiuterio iš interneto.
  • Visada naudokite naujausią naršyklės ir operacinės sistemos versiją.
  • Įjunkite visos programinės įrangos automatinius atnaujinimus. Jei atnaujinti automatiškai negalima, reguliariai tikrinkite, ar nėra išleisti Jūsų naudojamos programinės įrangos atnaujinimai (naujos versijos ir pan.).
  • Nustatykite naršyklę taip, kad būtų blokuojami iškylantieji langai (angl. „pop-ups“).

Patikrinkite kompiuterio saugumą:

Daugiau informacijos apie prietaiso apsaugos ir kitų interneto paslaugų saugaus naudojimo būdus rasite šioje svetainėje: https://www.esaugumas.lt/lt

Naudodamiesi interneto banku ar „Swedbank“ programėle mobiliuose prietaisuose, būtinai laikykitės šių saugos priemonių:

  • Atsisiųskite išmaniąsias programėles tik iš patikimų šaltinių: „App Store“, „Google Play“ ar „Windows Phone Apps“ („Microsoft“ parduotuvės) , o prieš įsidiegdami perskaitykite kitų vartotojų atsiliepimus.
  • Nenaudokite „jailbreak“ procedūros savo iPhone telefone, siekdami išvengti mobiliųjų telefonų apribojimų, kuriuos nustatė mobilaus tinklo operatorius arba prietaiso gamintojas. Tai pašalintų įrenginyje įmontuotas apsaugas nuo mobiliųjų grėsmių.
  • Užrakinkite savo išmanųjį telefoną ar planšetinį kompiuterį visuomet, kai juo nesinaudojate. Jei yra siūlomi keli ekrano užrakto saugumo lygiai, visada naudokite aukščiausią saugumo lygį.
  • Neleiskite kitiems asmenims, įskaitant ir Jūsų šeimos narius, naudotis Jūsų telefonu ar planšetiniu kompiuteriu, kuriame įdiegta Jūsų „Swedbank“ programėlė.
  • Neatskleiskite ekrano užrakto kodų kitiems asmenims ir neišsaugokite kitų asmenų biometrinių duomenų savo telefone ar planšetiniame kompiuteryje.
  • Naudokite antivirusinę programinę įrangą, gautą iš patikimų šaltinių, tokių kaip „App Store“, „Google Play“ ar „Windows Phone Apps“ .
  • Visuomet laikykitės telefono gamintojo pateiktų naudojimo reikalavimų ir saugumo įspėjimų.

Kurios naršyklės yra saugios?

Rekomenduojame atnaujinti savo naršyklę ir operacinės sistemos versiją iš karto, kai tik išleidžiami atnaujinimai. Jei norite mūsų e. bankininkystės įrankiais naudotis maksimaliai saugiai ir patogiai, rekomenduojame pasirinkti automatinį naudojamų naršyklių atnaujinimą. Mūsų sistemos oficialiai palaiko šias naršyklių versijas:

  • Google Chrome 85 ir vėlesnes;
  • Microsoft Edge 85 ir vėlesnes;
  • Mozilla Firefox 80 ir vėlesnes;
  • Safari 14 ir vėlesnes.

Pirkdami internetu būkite budrūs naudodami savo asmeninius ir su pinigais susijusius duomenis. Tinkamai įvertinkite grėsmes, su kuriomis galite susidurti internete. Rekomenduojame užtikrinti asmeninių prietaisų apsaugą ir visada laikytis šių saugumo patarimų:

  • Apsipirkite tik patikimose parduotuvėse. Apsipirkti visuomet saugiau gerai žinomose ir gerą reputaciją turinčiose Lietuvos ir užsienio elektroninėse parduotuvėse. Atidžiai įvertinkite nežinomus pardavėjus, pabandydami sužinoti daugiau informacijos apie jų veiklą. Paieškokite viešų atsiliepimų apie konkrečią e. parduotuvę internete. Išsiaiškinkite, ar svetainėje pateikta išsami e. parduotuvės administratoriaus kontaktinė informacija (adresas, telefonas, el. paštas ir kt.). Įsitikinkite, ar nėra įvairių klaidų jų nuorodose (papildomų žodžių ar raidžių, keistų simbolių), ir ar iškylančiuose languose, reklamose nėra pateikta daugybė nuorodų, o ne informacinio pobūdžio turinys. Papildomas saugiklis – naršyklės nuoroda, kurią paspaudus galima patikrinti svetainės sertifikatą ir sužinoti, kas jį išdavė. Lietuvoje toks patikimas sertifikato suteikėjas yra Valstybės įmonė Registrų centras. Patikimos ir laiku atnaujintos interneto naršyklės taip pat reaguoja į nepatikimas svetaines, apie jas įspėja interneto vartotojus, todėl šių įspėjimų neignoruokite.
  • Būkite atsargūs dėl siūlomų nuolaidų. Radote aukštos kokybės produktą, siūlomą už ypač žemą kainą? Prieš atlikdami mokėjimą įsitikinkite, kad įmonė, siūlanti produktą, tikrai egzistuoja ir yra patikima. Būkite atsargūs dėl reklamos socialiniuose tinkluose – ji jus gali nukreipti į netikrą e. parduotuvę.
  • Itin atidžiai vertinkite gautus pasiūlymus atskirai apmokėti kortele siuntų tarnybos paslaugas, ypač, kai Jūs pats parduodate prekę.
  • Saugus apsipirkimas, mokant kortele. Atsiskaityti internetinėse parduotuvėse galite „Swedbank“ debeto kortelėmis ir kredito kortelėmis. Kortelės duomenis galite prarasti ne tik dėl nesaugiose interneto svetainėse atliktų atsiskaitymų, bet ir tuomet, kai tretieji asmenys neteisėtai pasisavinta mokėjimo kortelių duomenis iš e. parduotuvės, kurioje neįdiegta pakankama klientų duomenų apsauga. Prieš įvesdami kortelės duomenis e. parduotuvėje, įsitikinkite ar matote joje saugaus atsiskaitymo internetu programos ženkliuką. Jei e. parduotuvė dalyvauja tarptautinėse saugumo programose, joje bus patalpinti specialūs logotipai, pavyzdžiui, „MasterCard SecureCode“ ir „Verified by Visa“.
  • Jei interneto parduotuvė neturi „Mastercard SecureCode“ ar „Verified by Visa“ logotipo, tuomet reikalingas papildomas patvirtinimas interneto banke. Kai kuriose interneto parduotuvėse gali nepavykti atsiskaityti kortele. Jei taip nutiko, apie kitus atsiskaitymo būdus ir alternatyvas informaciją Jums turėtų suteikti tik prekybininkas. Daugiau informacija rasite čia.

Kad patvirtintumėte mokėjimo operaciją, galite būti nukreipti prisijungti prie interneto banko, kur mokėjimą patvirtinsite savo naudojama prisijungimo priemone (e. parašu, „Smart ID“, PIN kodų generatoriumi, m. parašu ar kt.). Atidžiai perskaitykite e. parduotuvės ekrane pateikiamą „Saugus apsipirkimas internetu“ ekrano informaciją. Įsitikinkite, ar jame rodomas pasisveikinimo tekstas, susikurtas Jums registruojant kortelę. Daugiau apie Saugaus apsipirkimo internete programą.

  • Saugus atsiskaitymas per elektroninės bankininkystės sistemą. Apsipirkdami Lietuvos e. parduotuvėse, atsiskaitymui dažniausiai būsite nukreipti į „Swedbank“ interneto banką. Jį atpažinsite iš „Swedbank“ logotipo ir interneto banko adreso: https://www.swedbank.lt/banklink. Tai patvirtina, kad mokėjimas atliekamas tiesiogiai per „Swedbank“ sistemą. Įvedus prisijungimo duomenis, svetainė automatiškai parodys užpildytą mokėjimo formą, kurią Jums tereikės patvirtinti.
  • Trečiųjų šalių paslaugų teikėjai. Nuo 2019 m. rugsėjo 14 d. e. parduotuvėse ar paslaugų portaluose Jums gali būti pasiūlyta duoti sutikimą pardavėjo ar paslaugos teikėjo pasitelktam mokėjimo paslaugų teikėjui gauti prieigą prie Jūsų sąskaitų (sąskaitos informavimo paslauga) ir suteikti mokėjimo inicijavimo paslaugą. Šį sutikimą patvirtinsite įvedę savo prisijungimo prie interneto banko duomenis. Toks atsiskaitymo būdas yra teisėtas, nes bankas perduoda prekybininko pasitelktam sąskaitos informavimo ir mokėjimo inicijavimo paslaugos teikėjui tik tą informaciją, kuri nurodyta Jūsų duodamame sutikime. Jei sąskaitos išraše pastebėjote kokią nors operaciją, kuriai nesate davęs sutikimo, nedelsdami praneškite mums telefonu 1884 (privatiems klientams) arba 1633 (verslo klientams). Plačiau apie tai Lietuvos banko pateiktoje informacijoje.

Pastebėjote kažką įtartino ir įtariate, jog tai gali būti saugumo spraga? Praneškite mums!

Mums yra svarbu, kad mūsų klientai jaustųsi saugūs tvarkydami savo piniginius reikalus internete, todėl siekiame užtikrinti aukščiausią IT sistemų saugumo lygį. Nepaisant to, klaidų galimybė išlieka. Jei pastebėjote potencialią saugumo spragą, būtinai informuokite mus apie ją, kad galėtume kuo greičiau ją pašalinti.

Kaip pranešti?

Atsiųskite el. laišką šiuo adresu: responsible-disclosure@swedbank.com. Jei norite apsaugoti savo siunčiamą pranešimą, galite naudoti mūsų viešąjį PGP raktą. Įsitikinkite, kad pranešime įtraukėte šią informaciją:

  • Išsamų saugumo spragos aprašymą, kuriame pateikiama tokia informacija kaip URL ir saugumo spragos tipas.
  • Būtiną informaciją, kuri reikalinga problemai išspręsti.
  • Jei reikalinga, Jūsų nustatytos saugumo spragos momentinę ekrano kopiją.
  • Savo kontaktinę informaciją, vardą ir pavardę, el. pašto adresą, telefono numerį ir jūsų viešąjį PGP raktą (jei turite).

Jūsų pateiktus asmens duomenis „Swedbank“ tvarkys siekiant pateikti jums informaciją apie pastebėtų IT saugumo spragų analizę ir jų pašalinimą bei, jeigu bus reikalinga, susisiekiant su Jumis dėl pateiktos informacijos patikslinimo. Daugiau informacijos apie tai, kaip „Swedbank“ tvarko asmens duomenis rasite mūsų tinklapyje.

Apie ką galite pranešti?

Galite pranešti apie saugumo spragas, kurias pastebėjote bet kurioje iš mūsų paslaugų procesu. Tai gali būti IT sistemų pažeidžiamumas, kuris leidžia įterpti papildomą programinį kodą į vartotojų peržiūrimą puslapį (angl. „cross-site scripting“), šifravimo spragos arba logikos valdikliuose esantys saugumo trūkumai. Turėkite omenyje, kad pranešimus apie saugumo spragas gaunanti tarnyba neužsiima kitomis loginėmis klaidomis, tekstų klaidomis, neatsakinėja į klausimus apie mūsų paslaugas, jų saugumą, nenagrinėja Jūsų skundų dėl mūsų paslaugų ir pan. Plačiau apie klientų skundų nagrinėjimą.

Koks gali būti „Swedbank“ atsakymas?

Patvirtinsime, kad gavome Jūsų pranešimą, nuolat teiksime Jums naujausią informaciją apie problemos sprendimą, ir pranešime, kai ji bus išspręsta. Prašymų dėl kompensacijos, susijusios su informavimu apie saugumo spragas, nenagrinėjame.

Ko prašome ir tikimės iš Jūsų?

Tiek mums, tiek mūsų klientams yra svarbu vadovautis pažangiąja patirtimi, t. y.:

  • Pastebėję saugumo spragas, nepasinaudosite arba nebandysite pasinaudoti informacija, kuri jums nepriklauso.
  • Pastebėję saugumo spragas, nepašalinsite ir nekeisite informacijos.
  • Nedarysite poveikio mūsų paslaugų prieinamumui.
  • Suteiksite mums galimybę pašalinti saugumo spragą, apie kurią pranešta, prieš paskelbdami ją viešai.

Ar galima pateikti pranešimą anonimiškai?

Taip, tačiau mes negalėsime Jums atsakyti ir teikti informacijos apie spragos šalinimą.

PGP raktas

Jeigu norite mums atsiųsti šifruotą el. laišką, naudokite šį PGP raktą

Rakto ID: 0x0AD6CCAF

Kontrolės kodas: 2D14 4030 6D4B 68C3 F286 3AC6 333B E8E4 0AD6 CCAF

Swedbank logo

Jūsų Internet Explorer naršyklė nebepalaikoma.

Prašome naudoti Google Chrome, Mozilla Firefox ar Microsoft Edge naršykles.

Nuo 2021 03 23 nebebus galima jungtis prie „Swedbank“ interneto banko naudojantis naršykle „Internet Explorer“.

Taip pat nebebus galima tvirtinti ar vykdyti mokėjimų iš „Swedbank“ kituose tinklalapiuose naudojantis „Internet Explorer“.

Siūlome Jums naudotis naršyklėmis „Google Chrome“, „Mozilla Firefox“ ar naujausia „Microsoft Edge“ versija. Norėdami sužinoti, kaip įdiegti naršykles spauskite čia.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Swedbank
  • Jūsų įrenginio operacinė sistema ir interneto naršyklė yra pasenusi ir nėra palaikoma Swedbank interneto banke. Prašome atnaujinti operacinę sistemą bei interneto naršyklę arba kreiptis į IT specialistus techninės pagalbos.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Ačiū, kad naudojatės „Swedbank“ interneto banku!

Turite idėjų, kaip interneto banką padaryti dar patogesnį? Pasidalinkite jomis adresu verslas@swedbank.lt

Siekdami užtikrinti jūsų saugumą, prašome uždaryti naršyklės langą!

Kaip apsaugoti savo įmonės pinigus nuo sukčių?

  • Niekada neatskleiskite savo vartotojo naudotojo ID, PIN kodų ar mokėjimo kortelių duomenų.
  • Netvirtinkite pavedimų ar bandymų prisijungti prie interneto banko, jei patys jų neinicijavote.
Sužinokite daugiau