Prisijungimo priemonės ir saugumas

Atsinaujinkite savo „Smart-ID“ paskyrą patys!

Netrukus baigs galioti Jūsų „Smart-ID“ paskyra? Ją atnaujinti galite patys, niekur nereikės eiti – tai atliksite biometriniu būdu patvirtinę savo tapatybę. Jums tereikės išmaniojo telefono ir savo paso arba asmens tapatybės kortelės.

Pasižiūrėkite filmuką, kaip tai veikia:

Žiūrėti

Kaip pradėti naudoti „Smart-ID“:

  • Jums reikės Jūsų išmaniojo telefono ir dabartinės prisijungimo prie interneto banko priemonės.
  • Į telefoną atsisiųsite nemokamą „Smart-ID“ programėlę.
  • Telefone susikursite „Smart-ID“ paskyrą.
  • Aktyvuosite ją su dabartine prisijungimo priemone.

Atsisiųskite „Smart-ID“ jau dabar:

Smart-ID for iOS    Smart-ID for Android

Jei neturite galimybės patys atsisiųsti ir aktyvuoti „Smart-ID“, tuomet atvykite į patogų banko padalinį. Prieš atvykstant būtinai užsiregistruokite.

Registruotis

Susikurta „Smart-ID“ paskyra galioja 3 metus. Artėjant galiojimo pabaigai, gausite pranešimą „Smart-ID“ programėlėje. „Smart-ID“ paskyrą atsinaujinti galite patys:

  • Pirmiausia, patikrinkite ar turite naujausią „Smart-ID“ programėlės versiją (v. 18 arba naujesnę).
  • Tuomet patikrinkite, ar Jūsų telefone įjungtas biometrinių duomenų naudojimas (telefono nustatymuose).
  • Pasiimkite savo pasą arba asmens tapatybės kortelę.

Tuomet „Smart-ID“ programėlės nustatymuose spustelėkite mygtuką „Atnaujinti paskyrą“ ir vieną po kito atlikite visus programėlės nurodomus žingsnius.

Prieš pradėdami, galite pasižiūrėti mokomąjį filmuką.

Žiūrėti

Kaip įsigyti PIN kodų generatorių:

  • Interneto banke užsiregistruokite į konsultaciją – pasirinksite laiką ir norimą „Swedbank“ padalinį.
  • Vykdami į banką, pasiimkite galiojantį asmens dokumentą – pasą arba asmens tapatybės kortelę.

Jeigu turite m. parašą arba „Smart-ID“ PIN kodų generatorius Jums nėra būtinas. Prisijungimui ir operacijų tvirtinimui galite naudoti turimą prisijungimo priemonę.

Kas yra „Smart-ID“?

„Smart-ID“ – tai nemokama programėlė, su kuria patogiai ir greitai prisijungsite prie „Swedbank“ interneto banko ir banko programėlės, patvirtinsite pinigų pervedimus ir kitas operacijas bei pasirašysite įvairias sutartis.

Norint naudotis „Smart-ID“, Jums nebūtina būti mobilaus ryšio operatoriaus abonentu. „Smart-ID“ veiks visur, kur yra bevielis (wi fi) ir /arba mobilusis interneto ryšys.

Norint naudotis „Smart-ID“, Jums reikia:

  • išmaniojo telefono su „Android 4.1“ (ar vėlesnės versijos) arba „iOS 8.0“ (ar vėlesnės versijos) operacine sistema;
  • mobiliojo interneto ar belaidžio interneto ryšio.
Smart-ID atmintinė

„Smart-ID Basic“

  • Jeigu „Smart-ID“ paskyrą susikursite patys naudodami kodų kortelę arba kodų generatorių, ji bus „Smart-ID Basic“ tipo.
  • Galima naudoti elektroninėms bankų teikiamoms paslaugoms: prisijungimui, įvairių operacijų tvirtinimui, įvairių paslaugų sutarčių tvirtinimui.

„Smart-ID“

  • Jei „Smart-ID“ paskyrą susikursite banko padalinyje su konsultanto pagalba arba naudodami mobilųjį parašą, Jūsų paskyra bus „Smart-ID“ tipo.
  • Galima ne tik naudoti elektroninėms bankų teikiamoms paslaugoms: prisijungimui, įvairių operacijų tvirtinimui, įvairių paslaugų sutarčių tvirtinimui, bet ir įvairių dokumentų pasirašymui. Šia priemone pasirašytas dokumentas turi tokią pačią juridinę galią kaip ir pasirašytas ranka.

Ilgalaikė „Swedbank“ bendradarbiavimo partnerė Baltijos šalyse ir „Smart-ID“ programėlės kūrėja Estijos įmonė „SK ID Solution AS“ jau 15 metų teikia sertifikavimo paslaugas ir išduoda saugius elektroninius parašus.

Daugiau apie „SK ID Solution AS“:

„Smart-ID“ pagalba:

Kaip naudoti „Smart-ID“:

Kaip pradėti naudoti ir atnaujinti „Smart-ID“ paskyrą?

Kaip prisijungti prie interneto banko su „Smart-ID“?

Kaip atlikti mokėjimus interneto banke su „Smart-ID“?

Kaip prisijungti prie „Swedbank“ programėlės su „Smart-ID“?

Kaip atlikti mokėjimus „Swedbank“ programėlėje su „Smart-ID“?

Ką daryti, jei pamiršai „Smart-ID“ PIN kodus?

D.U.K.

„Smart-ID“ ir išmanieji įrenginiai

Atsisiųsti „Smart-ID“ programėlę ir susikurti savo elektroninį parašą galite bet kuriame išmaniajame įrenginyje (telefone, planšetėje ar pan.), veikiančiame su „Android“ (versija 4.1 ar naujesnė) ar „iOS“ (versija 8.0 ar naujesnė) operacine sistema.

Taip, „Smart-ID“ paskyrą galite susikurti keliuose išmaniuosiuose įrenginiuose. Kiekviename įrenginyje paskyros registravimą reikės atlikti iš naujo. Ištrynus „Smart-ID“ paskyrą viename įrenginyje, kituose įrenginiuose ji liks galioti.

Skirtinguose įrenginiuose esančioms „Smart-ID“ paskyroms galite sugalvoti skirtingus PIN kodus arba naudoti tuos pačius.

Užklausa patikrinti kontrolinį kodą ir įvesti PIN kodą pasirodys visuose įrenginiuose, kuriuose esate sukūrę „Smart-ID“ paskyrą. Įvedus PIN kodą viename įrenginyje, prašymas įvesti PIN kodą kituose įrenginiuose bus uždarytas automatiškai.

Tai priklauso nuo Jūsų išmaniojo įrenginio savybių. Dažniausiai įrenginiuose su „Android“ operacine sistema, susikūrus atskiras naudotojų paskyras, tai leidžiama. Įrenginiai, veikiantys su „iOS“ operacine sistema, deja, šiuo metu tokios funkcijos neturi.

Ne, turėdami „Smart-ID“, pavyzdžiui, išmaniajame telefone, jungtis prie interneto banko galite bet kuriame kitame įrenginyje. Tiesiog PIN kodą turėsite įvesti tame įrenginyje, kuriame yra Jūsų „Smart-ID“ paskyra.

Paskyros registravimas ir galiojimas

Naudotis „Swedbank“ teikiamomis elektroninėmis paslaugomis su „Smart-ID“ gali Lietuvos Respublikos gyventojai. Užsienio piliečiams papildomai reikia turėti bet kurios rūšies leidimą gyventi Lietuvoje, kuriame nurodomas Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas.

Jūsų susikurta „Smart-ID“ paskyra galios 3 metus. Artėjant jos galiojimo laiko pabaigai Jums reikės ištrinti paskyrą ir užregistruoti ją iš naujo. Apie tai paslaugos teikėjas „SK ID Solutions“ Jus iš anksto informuos SMS žinute ar elektroniniu paštu.

Norėdami jau turimą „Smart-ID“ paskyrą naudoti jungiantis prie „Swedbank“, Jūs pirmiausia turėtumėte prisijungti prie „Swedbank“ interneto banko su turima identifikavimo priemone (PIN kodų generatoriumi arba m. parašu) ir įjungti „Smart-ID“ naudojimą.

Pasirinkite „Mano bankas“ -> „Nustatymai“ -> „Nustatymai“ ir spauskite mygtuką „Įjungti „Smart-ID“.

Ištrinti savo paskyrą galite „Smart-ID“ programėlėje, naudodamiesi meniu viršutiniame kairiajame kampe.

Pirmiausia į naująjį telefoną parsisiųskite „Smart-ID“. Tuomet aktyvinkite „Smart-ID“ paskyrą naujame telefone naudodami „Smart-ID“ senajame telefone. Iš senojo telefono programėlę „Smart-ID“ ištrinkite tik tuomet, kaip ji bus aktyvinta naujame telefone.

Taip, kitos Jūsų turimos identifikavimo priemonės ir toliau veikia. Turimą priemonę galite išsaugoti kaip papildomą. Taip pat jos gali prireikti, jei norėsite iš naujo užregistruoti „Smart-ID“ paskyrą (pvz., pamiršę „Smart-ID“ PIN kodus ar praradę įrenginį, kuriame sukurta „Smart-ID“ paskyra).

„Smart-ID“ naudojimas

„Swedbank“ klientai su „Smart-ID“ gali:

  • jungtis prie interneto banko ir banko išmaniosios programėlės;
  • ten tvirtinti mokėjimus bei sutartis;
  • identifikuoti save jungdamiesi prie trečiųjų šalių interneto svetainių, jei ten yra galimybė prisijungti per „Swedbank“ elektroninę bankininkystę.

Naudojant „Smart-ID“, galioja jūsų Elektroninių paslaugų teikimo sutartyje numatyti dienos ir mėnesio operacijų limitai. Pasikeisti operacijų limitus galite interneto banke arba bet kuriame „Swedbank“ padalinyje.

„Smart-ID“ registravimasis ir naudojimas jungimuisi prie „Swedbank“ e. bankininkystės nieko nekainuoja.

„Smart-ID“ galite naudoti visur, kur yra bevielis interneto ryšys. Viena „Smart-ID“ užklausa sunaudoja tik apie 5 KB interneto ryšio duomenų.

Ne, SIM kortelės nereikia. „Smart-ID“ naudojimui reikalingas tik bevielis arba mobilusis interneto ryšys.

PIN kodai

PIN kodą galite mėginti įvesti tris kartus iš eilės. Įvedus neteisingą PIN kodą trečią kartą, „Smart-ID“ paskyra užblokuojama trims valandoms. Po 3 valandų galite mėginti vėl.

Antrą kartą įvedus neteisingą PIN kodą tris kartus iš eilės, „Smart-ID“ paskyra bus užblokuota 24 valandoms.

Praėjus parai ir vėl įvedus neteisingą PIN kodą tris kartus iš eilės, „Smart-ID“ paskyra bus užblokuota galutinai.

Ištrinkite „Smart-ID“ paskyrą ir susikurkite ją iš naujo bei pasirinkite naujus PIN kodus.

Ištrinti paskyrą galite „Smart-ID“ programėlėje, naudodamiesi meniu viršutiniame kairiajame kampe.

Jei nepavyksta susikurti „Smart-ID“ paskyros, kreipkitės į „Smart-ID“ paslaugos teikėją „SK ID Solutions“. Kontaktinius duomenis rasite čia: https://www.smart-id.com/lt.

Jei kyla klausimų ar trikdžių jungiantis su „Smart-ID“ prie „Swedbank“ elektroninių paslaugų , susiekite su mumis.

Privalumai lyginant su kitomis prisijungimo priemonėmis

„Smart-ID“ yra alternatyva PIN kodų generatoriui, tik gerokai patogesnė.

„Smart-ID“ yra jūsų išmaniajame telefone, o telefonas – visada po ranka. Taigi, jungiantis prie interneto banko ar išmaniosios programėlės, Jums nebereikės gaišti laiko ieškant prisijungimo priemonės.

„Smart-ID“ registravimas ir naudojimas jungiantis prie „Swedbank“ e. bankininkystės nieko nekainuoja.

„Smart-ID“ yra patogi alternatyva M. parašui, kuri veikia naudojant „Wi-Fi“ ar mobilųjį internetą net ir neturint SIM kortelės.

Norint pradėti naudotis „Smart-ID“ Jums nebūtina niekur eiti. Tereikia parsisiųsti programėlę į savo išmanųjį įrenginį ir užregistruoti paskyrą su šiuo metu turima identifikavimo priemone. „Smart-ID“ registravimas ir naudojimas jungiantis prie „Swedbank“ e. bankininkystės nieko nekainuoja.

Saugumas

Tokiu atveju nedelsiant skambinkite paslaugos teikėjo „SK ID Solutions“ telefonu, nurodytu interneto svetainėje https://www.smart-id.com/lt ir paprašykite užblokuoti jūsų „Smart-ID“ paskyrą. Taip pat galite pranešti ir bankui. Jums pageidaujant blokuosime interneto banko paslaugą, kurią atblokuosime tik pagal Jūsų ar Jūsų įgalioto atstovo prašymą, pateiktą bet kuriame „Swedbank“ padalinyje.

Rekomenduojame „Smart-ID“ turėti asmeninio naudojimo įrenginiuose. Tokiu būdu būsite tikri, kad kiti įrenginio naudotojai netyčia neužblokuos Jūsų paskyros.

Išsami informacija apie saugumą garantuojantį technologinį „Smart-ID“ veikimo principą pateikiama
https://www.smart-id.com/lt (žr. „Pagalba“ -> „Sauga“ ir „Asmeniniai raktai“).

Taip pat laikykitės įprastų saugumo rekomendacijų:

  • niekam neatskleiskite savo PIN kodų;
  • apsaugokite išmaniuosius įrenginius slaptažodžiais;
  • nepamirškite reguliariai atnaujinti savo įrenginio operacinės sistemos.

Kas yra PIN kodų generatorius?

PIN kodų generatorius – tai elektroninis prietaisas, kuris generuoja vienkartinius kodus, skirtus prisijungimui ir įvairių operacijų patvirtinimui interneto banke ir „Swedbank“ programėlėje.

PIN kodų generatoriui taikome vienkartinį išdavimo mokestį – 8,69 EUR.

„Swedbank“ Jaunimo programos ir „Senjorų programos“ paslaugų planų naudotojams bei „Pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugos“ paslaugų plano naudotojams PIN kodų generatorius išduodamas be mokesčio.

Kas yra asmens tapatybės kortelė?

Elektroninė Jūsų asmens tapatybės kortelė (arba e. ID kortelė) yra saugus ir patikimas identifikavimo būdas.

Šis prisijungimo būdas gali būti naudojamas tik kompiuteryje – mobilieji įrenginiai tam nepritaikyti. Jūsų kompiuteris turi būti papildomai paruoštas asmens tapatybės kortelės / USB naudojimui.

Norint naudotis šia identifikavimo priemone Jums reikės įsigyti kortelės skaitytuvą. Kainos pateikiamos čia.

Kaip įsigyti:

Kaip paruošti kompiuterį:

Kas yra m.parašas?

Prisijungti prie interneto banko, „Swedbank“ programėlės bei tvirtinti atliekamas operacijas galite ir mobiliuoju parašu. Norint juo naudotis, reikia turėti mobilųjį telefoną su specialia SIM kortele – į telefoną reikės vesti savo m. parašo sPIN kodą. Jūsų m. parašą apsaugo du sPIN kodai, kuriuos žinosite tik Jūs. Šiuos kodus įvesite savo telefone – tai yra saugiau, nei įvesti slaptažodį interneto puslapyje.

M. parašą įsigyti ir daugiau informacijos apie jo kainą bei naudojimo sąlygas galite gauti pas savo mobiliojo ryšio operatorių.

Kaip naudotis m. parašu?

Interneto banke arba banko programėlėje pasirinkite prisijungimo būdą „M. parašas“

  1. Laukelyje „Naudotojo ID“ įveskite savo nuolatinį naudotojo ID kodą.
  2. Laukelyje „Telefono numeris“ įveskite savo mobiliojo telefono numerį, pvz., 6XXXXXXX.

Įveskite sPIN kodą

  1. Įsitikinkite, Jūsų interneto banke rodomas kodas sutampa su mobiliajame telefone rodomu kodu, ir patvirtinkite jį.
  2. Mobiliajame telefone įveskite savo m. parašo sPIN kodą.

„Swedbank“ išmaniojoje programėlėje galite naudoti savo biometrinius duomenis – piršto atspaudo, akies rainelės ar veido atpažinimą. Todėl Jūs dar greičiau ir patogiau galėsite:

  • prisijungti;
  • patvirtinti mokėjimus (10 kartų iš eilės, sumas iki 100 Eur kiekvieno mokėjimo metu);
  • o sąskaitos likutį pasitikrinsite akimirksniu.

Primename: tam, kad galėtumėte naudoti savo biometrinius duomenis „Swedbank“ programėlėje, pirmiausia įjunkite šią galimybę savo telefone ar planšetiniame kompiuteryje.

Ką daryti praradus tapatybės patvirtinimo priemonių duomenis?

Jeigu praradote prisijungimui prie savo interneto banko naudojamus turimų tapatybės patvirtinimo priemonių slaptus duomenis arba įtariate, kad juos galėjo sužinoti kiti asmenys, nedelsiant skambinkite mums bet kuriuo metu. Iškart užblokuosime prieigą prie Jūsų interneto banko paskyros ir po blokavimo niekas negalės pasinaudoti Jūsų sąskaitoje esančiomis lėšomis. Jūsų skambučių dėl interneto banko blokavimo laukiame visą parą:

  • Privatiems klientams: telefonu 1884 (arba +370 5 268 4444)
  • Verslo klientams: telefonu 1633 (arba +370 5 268 4422)

Bankas taip pat automatiškai blokuoja prieigą prie interneto banko, jei 5 kartus neteisingai bus įvesti prisijungimo duomenys (naudotojo ID ar kodas iš PIN kodų generatoriaus). Atsiblokuoti vieną kartą galite paskambinę telefonu 1884 / 1633 (darbo dienomis 8–20 val. ir šeštadienį 9–16 val.). Pakartotinai taip užsiblokavus teks atvykti pas mus. Patariame iš anksto užsiregistruoti. Įsitikinote, kad be Jūsų žinios iki interneto banko blokavimo sąskaitoje buvo atliktos operacijos? Susipažinę su sąskaitos išrašu, pateikite mums pranešimą.

Apsaugokite savo prisijungimo prie elektroninių kanalų duomenis

  • Jokiomis aplinkybėmis netvirtinkite operacijų ar prisijungimų prie elektroninių kanalų, kurių patys neinicijavote.
  • Jokiomis aplinkybėmis neatskleiskite savo asmens duomenų ir prisijungimui prie elektroninių kanalų naudojamų duomenų kitiems asmenims, įskaitant šeimos narius, draugus ar banko darbuotojus, jei pats neskambinate mums ar nesijungiate prie interneto banko ar išmaniosios programėlės.
  • Neužsirašykite, nesiųskite el. paštu, SMS pranešimu ar pan., neišsaugokite niekur jokių slaptų kodų, o taip ir pat slaptažodžių, kuriais atrakinate kompiuterio ar mobilaus telefono ekraną. Juos kurkite sunkiai atspėjamus, tik įsiminkite ir reguliariai keiskite. Tais atvejais, kai kuriate PIN kodą, atkreipiame dėmesį, kad PIN kodas turi būti sunkiai atspėjamas, nelogiškas atsitiktinių skaičių derinys. Nenaudokite tokių skaičių derinių kaip 1111, 1234, gimimo datų ar kitų asmeninių duomenų ir pan.
  • Atminkite, kad Naudotojo ID numeris yra toks pat svarbus kaip ir Jūsų asmens kodas, tad skirkite dėmesio jo apsaugai.
  • Naudojamų Tapatybės patvirtinimo priemonių tik vieną kodą gali būti prašoma suvesti ne tik prisijungimo prie interneto banko tikslu, bet ir kitoms interneto banko aplinkoje kuriamoms paslaugoms patvirtinti, todėl svarbu nesudaryti sąlygų kitiems asmenims tą vienintelį kodą iš Jūsų gauti.

Skirkite laiko ir susipažinkite su mūsų toliau pateikiamomis saugumo rekomendacijomis:

  • Jeigu norite, kad Jūsų šeimos nariai galėtų valdyti, tvarkyti ir disponuoti lėšomis Jūsų sąskaitoje (-ose), ar, kad Jūsų vadovaujamos įmonės darbuotojai kiekvienas turėtų su įmonės sąskaita (-omis) susijusias teises, paprašykite, kad bankas suteiktų jiems šias teises. Tokiu atveju jie galės naudotis įmonės sąskaitomis savo vardu ir su savo turimomis asmeninėmis tapatybės nustatymo priemonėmis, o ne naudotųsi Jums asmeniškai išduotomis. Jūs bet kada galėsite tą teisę panaikinti.
  • Įmonės darbuotojai prie įmonei teikiamų elektroninių paslaugų turi jungtis su savo asmenine tapatybės patvirtinimo priemone. Dalintis ta pačia tapatybes nustatymo priemone su kitais darbuotojais griežtai draudžiama.
  • Nepamirškite, kad visos naudojimuisi elektroninėmis paslaugomis skirtos tapatybės patvirtinimo priemonės (Naudotojo ID, atitinkamos priemonės PIN kodai, bankui nurodyto mobilaus telefono numeris, asmens kodas ir t.t.) yra raktas, saugantis prieigą prie Jūsų pinigų.
  • Nelaikykite savo Naudotojo ID numerio užrašyto ar išsaugoto kartu su tapatybės patvirtinimo priemonėmis bei jų slaptais kodais.
  • Niekada nesiųskite prisijungimo prie elektroninių paslaugų duomenų el. paštu, nesuvedinėkite į jokią formą ar nuorodą, jei pats tuo metu neinicijuojate mokėjimo operacijos arba neskambinate bankui. Kaip atpažinti mūsų interneto banko tinklalapį skaitykite čia.
  • Jei pats neskambinate mums, niekada nediktuokite kitiems asmenims prisijungimo duomenų telefonu. Niekas neturi teisės klausti Jūsų asmens kodo bei tapatybės patvirtinimo priemonė duomenų telefonu.. Paskambinus banko darbuotoju prisistačiusiam asmeniui nedelsiant užbaikite pokalbį.
  • Jūsų susikurti „Smart-ID“ PIN kodai ir PIN kodų generatoriaus nuolatinis PIN kodas neturėtų sutapti su bet kuria Jūsų telefono numerio dalimi ar eilės tvarka suvedamais skaičiais. Venkite PIN kodo, kuris yra panašus į datas ar Naudotojo ID.

Įtartini SMS pranešimai. Gali būti bandoma Jus apgauti!

Mūsų vardu siunčiamais netikrais SMS pranešimais iš Jūsų gali būti bandoma išgauti asmens bei tapatybės patvirtinimo priemonių duomenis. Tokioje žinutėje prašoma paspausti atsiųstą nuorodą, atidaryti priedą ar paskambinti nurodytu telefonu, kad tariamai būtų atnaujinta, patikrinta, aktyvuota Jūsų sąskaita ar interneto bankas.

Niekada neatsakykite į SMS pranešimą, kuriame prašoma pateikti slaptus duomenis. Neatidarinėkite atsiųstų bet kokių priedų ar nuorodų, jeigu siuntėjas jums nėra žinomas arba kelia įtarimų, , nes galite aktyvuoti virusu užkrėstą programą arba būsite nukreiptas į suklastotą svetainę.

Paspaudus nuorodą, ji nuvedė į atrodančią kaip mūsų svetainę? Neskubėkite suvedinėti jokių prašomų suvesti duomenų, o pirmiausiai susisiekite su mumis. Kaip atpažinti tikrąją svetainę susipažinkite čia.

Jei jums kilo įtarimų, kad prisijungimo duomenys tapo žinomi kitiems asmenims, nedelsiant susisiekite su mumis.

Įtartini el. laiškai arba skambučiai. Būkite atsargūs!

Jeigu sulauktumėte įtartino skambučio ar el. laiško nuo tariamo „banko darbuotojo“ arba „pareigūno“, kuriame Jūsų būtų prašoma atskleisti slaptus prisijungimo duomenis – jokiu būdu nepateikite jokios informacijos. Nepasitikėkite tuo asmeniu vien todėl, kad jis šį tą apie Jus žino. Sukčių naudojama taktika ir pinigų išviliojimo scenarijai gali būti skirtingi (prašoma atnaujinti įvairius duomenis; teigiama, kad pastebėtos įtartinos bankinės operacijos ir pan.), tačiau visiems sukčiams būdingas vienas bruožas – sukčiai prašo atskleisti slaptus prisijungimo prie interneto banko duomenis arba įvesti tapatybės patvirtinimo priemonės generuojamą kodą ir patvirtinti operacijas.

Nei banko darbuotojai, nei teisėsaugos ar kitų institucijų atstovai niekada nesikreipia į gyventojus prašydami atskleisi interneto banko prisijungimo duomenis (Naudotojo ID, PIN kodus, t. t.), inicijuoti arba patvirtinti operacijas, kurių neinicijavote. Taip pat būkite budrūs ir neatidarinėkite įtartinų el. laiškų, kurių prisegtukuose gali būti siunčiami virusai. Įsitikinkite, ar jungiatės prie interneto banko paslaugos tinkamu adresu (https://www.swedbank.lt).

Atkreipkite dėmesį:

  • Niekada niekam neatskleiskite slaptos prisijungimui prie interneto banko naudojamos informacijos, jei pats neskambinate mūsų telefonu.
  • Apie bet kokius įtartinus laiškus, SMS pranešimus ar skambučius nedelsiant informuokite banką.
  • Neaktyvuokite nuorodų ir neatidarinėkite prisegtų failų bei paveikslėlių įtartinuose el. laiškuose.
  • Atminkite – bankas niekada nesiunčia el. laiškų, kuriuose prašoma pateikti Naudotojo ID, asmens kodą ar PIN kodus, taip pat nesiunčia nuorodų į internetinius puslapius, kuriuose reikia įvesti Jūsų duomenis.
  • Bankas niekada nesiunčia el. laiškų, kuriuose prašoma įdiegti papildomą programinę įrangą siekiant pagerinti interneto banko naudojimosi galimybes.

Jeigu buvote atsidūrę panašioje situacijoje, praneškite apie įvykį mums el. pašto adresu phishing@swedbank.lt arba skambindami telefonu 1884 (skambinant iš užsienio +370 5 268 4444) - privatiems klientams arba 1633 (skambinant iš užsienio +370 5 268 4422) - verslo klientams.

Naršymo sesijos pabaiga

Jeigu prisijungus prie interneto banko 5 minučių nėra vykdomi jokie veiksmai, prisijungimo sesija nutraukiama. Tuomet būsite paprašyti vėl suvesti prisijungimo duomenis. Laiko limitai apsaugo tuo atveju, jeigu naudotojas pamiršta atsijungti nuo savo paskyros baigęs darbą interneto banke.

Baigę darbą interneto banke visuomet paspauskite „Atsijungti“ ir uždarykite naršyklę.

Interneto banko puslapio adresas

Kompiuteryje:

Išmaniajame įrenginyje:

Prieš įvesdami savo prisijungimo duomenis, įsitikinkite, kad svetainės adreso paryškinta dalis yra tik „swedbank.lt“ (arba „www.swedbank.lt“).

Naudodamiesi interneto banku savo kompiuteryje vadovaukitės šiomis saugumo rekomendacijomis:

  • Įsidiekite naujausią prieinamą antivirusinę programinę įrangą ir pasirinkite automatinį atnaujinimą (bent vienas automatinis atnaujinimas per dieną).
  • Įsidiekite lokalią ugniasienę (angl. firewall). Ji turėtų būti sukonfigūruota taip, kad neleistų prie Jūsų kompiuterio jungtis iš interneto.
  • Naudokite naujausią prieinamą Jūsų naršyklės versiją ir operacinę sistemą.
  • Įjunkite programinės įrangos automatinius atnaujinimus. Jei nėra galimybės atnaujinti automatiškai – reguliariai patikrinkite ar nėra naujesnės versijos.

Naudodamiesi interneto banku mobiliuosiuose įrenginiuose (telefonuose, planšetiniuose kompiuteriuose) vadovaukitės šiomis saugumo rekomendacijomis:

  • Siųskitės programėles tik iš patikimų el. parduotuvių, tokių kaip, App Store, Google Play bei Windows Phone Apps – Microsoft store.
  • „Nenulaužinėkite“ savo mobiliojo įrenginio norėdami apeiti apribojimus, kuriuos nustatė mobiliojo ryšio tiekėjas arba įrenginio gamintojas. Tokie veiksmai pašalins apsaugą, įdiegtą Jūsų įrenginyje.
  • Naudokite naujausią prieinamą Jūsų naršyklės versiją ir operacinę sistemą.
  • Visuomet naudokite išmaniojo telefono ar bet kurio kompiuterio ekrano užraktą. Jei siūlomi keli ekrano užrakto saugumo lygiai, visuomet rinkitės aukščiausio saugumo lygio.
  • Neleiskite kitiems asmenims naudotis Jūsų telefonu ar planšetiniu kompiuteriu, kuriame įdiegta „Swedbank“ programėlė.
  • Neatskleiskite telefono ekrano užrakto kodų kitiems asmenims ir nesuteikite teisės atrakinti Jūsų telefoną naudojant kitų asmenų biometrinius duomenis.
  • Naudokite telefone antivirusines programėles.
  • Naudodamiesi mūsų išmaniąja programėle ar savo biometriniais duomenimis kaip tapatybės patvirtinimo priemone visuomet laikykitės savo telefono gamintojo reikalavimų ir įspėjimų dėl saugumo.

Naršykite saugiai

  • Su gautais įtartinais failais elkitės atsargiai. Neatidarykite prisegtų jokių dokumentų ar nuorodų, gautų iš nepažįstamų siuntėjų, jeigu nesate įsitikinę, kad tai daryti yra saugu. Be to, būkite budrūs atidarinėdami failus, gautus ir iš Jums pažįstamų siuntėjų – jų kompiuteriai taip pat gali būti užkrėsti virusu arba šnipinėjimo programa. Virusų taip pat gali būti Microsoft Office dokumentuose, todėl visuomet pravartu elgtis apdairiai juos atidarant ir pasirinkti „Ne“, kai Word programa klausia, ar norite leisti vykdyti makro programėles (angl. „Enable macros“).
  • Užbaigę interneto banko sesiją, visuomet paspauskite „Atsijungti“ ir uždarykite interneto naršyklę.
  • Mes rekomenduojame atnaujinti savo naršyklę ir operacinės sistemos versiją, iš karto kai naujausia versija bus išleista. Šie atnaujinimai bus nustatyti automatiškai dėl saugesnio ir greitesnio naršymo mūsų elektroniniuose kanaluose. Mes oficialiai palaikome šias naršyklių versijas:

    • Google Chrome 80 ir aukštesnė
    • Microsoft Edge 80 ir aukštesnė
    • Mozilla Firefox 75 ir aukštesnė
    • Safari 13.1 ir aukštesnė

Patikrinkite kompiuterio saugumą

Daugiau informacijos kaip apsaugoti naudojamą įrenginį ir kaip saugiai naudotis kitomis paslaugomis internete rasite šioje svetainėje:

Elektroninių paslaugų teikimo sutartis

Sudarydami sutartį Jūs galite:

  • priskirti skirtingas naudotojo teises įmonės darbuotojams, nurodydami, kurias sąskaitas leidžiama valdyti interneto banke bei nustatyti atitinkamą profilį kiekvienai sąskaitai atskirai. Apie verslo klientams taikomus profilius daugiau galite susipažinti čia.
  • nustatyti antro naudotojo patvirtinimą – papildoma parinktis mokėjimams, viršijantiems kliento nustatytą limitą. Tokie mokėjimai bus papildomai patvirtinti kito naudotojo, turinčio atitinkamas teises.
  • jeigu turite naudotojo teisių administravimo teisę ir naudojatės kvalifikuotu elektroniniu parašu, įmonės naudotojo teises galite administruoti interneto banke verslui. Su funkcionalumu ir jo teikiamomis galimybėmis galite susipažinti čia.

Operacijų limitai

Priklausomai nuo Jūsų ar Jūsų verslo poreikių nustatomi kliento ir sąskaitos operacijų limitai.

Sutartyje nurodyti dienos ir mėnesio kliento operacijų limitai nustato bendrą lėšų sumą, kiek visi naudotojai gali pervesti lėšų iš visų kliento sąskaitų visais Elektroniniais kanalais per atitinkamą periodą.

Sąskaitos dienos ir mėnesio operacijų limitai nustatomi kiekvienam papildomam naudotojui atskirai ir nurodo, kiek konkretus naudotojas gali pervesti lėšų iš nustatytos sąskaitos nustatytu Elektroniniu kanalu per atitinkamą periodą.

Operacijų limitus (įmonei suteiktų limitų ribose) įmonės naudotojams gali keisti naudotojai turinys atitinkamą naudotojo teisių administravimo teisę.

Didinti Interneto banko verslui Elektroninių paslaugų teikimo sutartyje nustatytus operacijų limitus galima tik „Swedbank“ klientų aptarnavimo padalinyje. Vykstant į banko padalinį įsitikinkite, kad turite asmens tapatybės dokumentą bei turite teisę atstovauti įmonei. Jei esate ne įmonės vadovas, Jums būtina bus pateikti įmonės vadovo Jums išduotą įgaliojimą.

“Pranešimų centro“ paslauga

Užsisakę „Pranešimų centro“ paslaugą galėsite gauti informacinius pranešimus apie įvykusias operacijas ir pasikeitimus savo banko sąskaitose. Tai puikus įrankis kontroliuoti pinigų srautus. Užsakyti paslaugą savo darbuotojams gali ir verslo klientai.

Su „Pranešimų centro“ paslaugai taikomais įkainiais susipažinkite čia.

Užsakius pranešimus apie operacijas, pranešimą gausite operacijai įvykus bet kurioje Jūsų ar Jūsų atstovaujamos įmonės banko sąskaitoje. Pateikiami pranešimai yra tik informatyvaus pobūdžio ir nepatvirtina (neturi įrodomosios galios) operacijos (įskaitant, bet neapsiribojant mokėjimo nurodymo) įvykdymo sąskaitoje. Įrodomąją galią turinti informacija apie sąskaitoje įvykdytas operacijas pateikiama sąskaitos išraše.

Stebėkite savo sąskaitos likutį

Reguliariai stebėkite lėšų judėjimą savo ar įmonės sąskaitose. Kilus bet kokiems įtarimams nedelsdami susisiekite su banku telefonu 1633.

Saugiai apsipirkite elektroninėse parduotuvėse

Apsipirkdami elektroninėse parduotuvėse, apdairiai elkitės su savo asmeniniais ir finansiniais duomenimis. Tinkamai įvertinkite pavojus, kurie tyko internete. Rekomenduojame užtikrinti asmeninių įrenginių apsaugą ir visuomet vadovautis šiais saugumo patarimais:

  • Pirkite tik patikimose parduotuvėse. Prekes ir paslaugas visuomet saugiausia pirkti žinomose, gerą reputaciją turinčiose Lietuvos ir užsienio interneto parduotuvėse. Nežinomus pardavėjus vertinkite kritiškiau, pasidomėkite jų veikla. Pasidomėkite viešai internete pateikiamais atsiliepimais apie konkrečią interneto parduotuve. Įvertinkite, ar svetainėje nurodyti jos administratoriaus išsamūs kontaktiniai duomenys (adresas, telefonai, el. pašto adresas ir kt.), įvairios klaidos jų nuorodose (papildomi žodžiai ar raidės, keisti simboliai), iššokantys langai, reklamos, daugybė nuorodų vietoje informatyvaus turinio.
  • Atsargiai vertinkite nuolaidas. Aptikote aukštos kokybės prekę, siūlomą už itin žemą kainą? Prieš vykdydami mokėjimo pervedimą, įsitikinkite, ar prekę siūlanti įmonė iš tiesų egzistuoja ir yra patikima. Atsargiai vertinkite reklamas socialiniuose tinkluose. Jūs galite būti viliojamas į netikrą interneto parduotuvę.
  • Saugus pirkimas kortele. Apsiperkant užsienio interneto parduotuvėse dažniausiai siūloma atsiskaityti mokėjimo kortele. Tokiu atveju turėsite nurodyti mokėjimo kortelės duomenis. Jei interneto parduotuvės dalyvauja tarptautinėse saugumo programose „MasterCard SecureCode“, „Visa“ kortelėms – „Verified by Visa, išsiskiria matomais minėtų programų logotipais. Tuo atveju galite būti nukreipti į interneto banką ir mokėjimo operaciją gali tekti patvirtinti papildomai prisijungus prie interneto banko. Kaip veikia „Saugaus pirkimo internetu“ programa susipažinkite čia. Prieš atsiskaitydami interneto parduotuvėje, įvertinkite jos patikimumą ir paieškokite viešai skelbiamų internete atsiliepimų apie jos veiklą.
  • Saugus mokėjimas per elektroninės bankininkystės sistemą. Apsipirkdami lietuviškose interneto parduotuvėse dažniausiai būsite nukreipti į „Swedbank“ interneto banko paskyrą. Ją atpažinsite iš „Swedbank“ logotipo ir interneto banko adreso: https://www.swedbank.lt/banklink. Tai parodo, jog mokėjimas atliekamas tiesiogiai per banko sistemas. Suvedus prisijungimo duomenis, svetainėje automatiškai pasirodys jau paruošta mokėjimo forma.
  • Mokėjimo tarpininkai. Jei el. parduotuvė nukreipia Jus į mokėjimų inicijavimo paslaugą teikiančio mokėjimo paslaugų teikėjo puslapį, būkite budrūs ir atkreipkite dėmesį, kur suvedate savo interneto banko prisijungimo duomenis. Nuo 2019-09-14 Jums pasirinkus paslaugą ar prekę, už kurią pageidaujate atsiskaityti el. parduotuvėje, kuri naudojasi mokėjimo inicijavimo paslaugos teikėjo paslaugomis, pastarasis turi per atvirojo ryšio sąsają kreiptis į mus kaip Jūsų sąskaitų tvarkytoją ir prašyti pateikti informaciją, būtiną mokėjimo operacijos inicijavimui. Tokiu atveju mes prašome Jūsų sutikimo perduoti mokėjimo operacijos įvykdymui būtinus duomenis konkrečiam mokėjimo paslaugų teikėjui ir savo sutikimą patvirtinti mūsų jums suteiktomis prisijungimo prie „Swedbank“ interneto banko priemonėmis. Sutikimo patvirtinimas gali būti atliekamas tiek „Swedbank“ interneto banko aplinkoje, tiek ir mokėjimo inicijavimo paslaugos teikėjo aplinkoje. Pastebėję be Jūsų sutikimo įvykdytą operaciją sąskaitos išraše, nedelsiant susisiekite su mumis tel. 1884 (privatiems klientams) arba 1633 (verslo klientams).

Pastebėjote saugumo trūkumą? Praneškite apie tai mums!

Nuolat rūpinamės, kad galėtumėte jaustis saugūs ir užtikrinti tvarkydami savo pinginius reikalus mūsų elektroniniais kanalais. Todėl siekiame užtikrinti aukščiausią saugumo lygį IT sistemose. Vis dėlto suprantame, kad klaidų gali pasitaikyti. Jei pastebėjote saugumo trūkumą, praneškite apie tai mums ir mes kuo greičiau jį pašalinsime.

Kaip pranešti?

Rašykite mums el. pašto adresu responsible-disclosure@swedbank.com. Siekiant apsaugoti siunčiamą informaciją, prašome Jūsų naudotis mūsų viešuoju PGP raktu. Įsitikinkite, kad įtraukėte šiuos duomenis:

  • išsamų pažeidžiamumo aprašymą, kuriame nurodyti tokie duomenys kaip URL adresas ir pažeidžiamumo pobūdis;
  • visą reikalingą informaciją, kuri padėtų mums atkurti problemą;
  • jei įmanoma, ekrano vaizdo kopiją su aptiktu pažeidžiamumu;
  • kontaktinę informaciją, vardą ir pavardę, el. pašto adresą, telefono numerį ir savo viešąjį PGP raktą (jei turite).

Šie jūsų pateikti asmens duomenys bus tvarkomi „Swedbank“, AB, siekiant Jus informuoti apie Jūsų pastebėtų IT saugumo trūkumų nagrinėjimą ir jų ištaisymą ir, esant poreikiui, susiekti su Jumis dėl Jūsų pateiktos informacijos patikslinimo. Daugiau apie tai, kaip „Swedbank“, AB tvarko asmens duomenis pateikiama Asmens duomenų tvarkymo principuose, kurie skelbiami www.swedbank.lt.

Ką galite pranešti?

Galite pranešti apie saugumo trūkumus, pastebėtus kurioje nors iš mūsų paslaugų. Tokių saugumo trūkumų pavyzdžiai gali būti: įterptinių komandų atakos (angl. cross-site scripting), šifravimo klaidos arba su saugumu susijusios kontrolės priemonių klaidos. Pranešimai neturėtų apimti kitų loginių klaidų, teksto klaidų, klausimų apie paslaugas, mūsų paslaugų saugumą ir pan.

Kokių veiksmų imsimės gavę Jūsų pranešimą?

Patvirtinsime, kad gavome jūsų pranešimą, nuolat informuosime apie klausimo nagrinėjimą ir pranešime, kai problema bus išspręsta. Reikalavimas dėl atlygio už informavimą apie pažeidžiamumą nebus nagrinėjamas.

Ko prašome iš Jūsų?

Mums ir mūsų klientams svarbu, kad vadovautumėtės šia gerąja praktika:

  • naudodamiesi pažeidžiamumu, neįgysite ir nesieksite įgyti informacijos, kuri jums nepriklauso;
  • naudodamiesi pažeidžiamumu, nepašalinsite ir nekeisite informacijos;
  • nekenksite mūsų paslaugų prieinamumui;
  • suteiksite mums galimybę pašalinti praneštą pažeidžiamumą, prieš paskelbdami apie jį viešai.

Ar galite pranešti anonimiškai?

Taip, bet tuomet mes negalėsime atsakyti ir informuoti jus apie klaidos ištaisymą.

PGP raktas

PGP raktas

Rakto kodas: 0x0AD6CCAF

Kontrolinis kodas: 2D14 4030 6D4B 68C3 F286 3AC6 333B E8E4 0AD6 CCAF

Kilo abejonių dėl saugumo? Praneškite mums!

Skambinkite mums 24/7 tel. 1633 (skambinant iš užsienio +370 5 268 4422), jeigu:

  • pastebėjote įtartinas operacijas savo sąskaitoje;
  • įtariate, kad prisijungimui prie Jūsų interneto banko naudojami duomenys tapo prieinami kitiems asmenims;
  • susidūrėte su asmenimis, bandančiais išvilioti prisijungimo duomenis ar pasisavinti Jūsų pinigus.

Įspėjimus dėl suaktyvėjusių sukčiavimo atvejų skelbiame blog.swedbank.lt saugumo skiltyje ir interneto banko prisijungimo lange. Pastebėję įtartinas operacijas Jūsų sąskaitoje, mes galime su Jumis susisiekti asmeniškai. Tačiau atminkite, kad paskambinę Jums banko darbuotojai niekuomet neprašo atskleisti prisijungimo duomenų, slaptažodžių, PIN kodų ar kitos slaptos informacijos. Tam tikrų prisijungimo duomenų banko darbuotojai gali paprašyti tik tuo atveju, jei Jūs pats skambinsite aukščiau nurodytais banko telefonais ir tik asmens tapatybės identifikavimo tikslu.