Pereiti prie pagrindinio puslapio turinio
PrivatiemsVerslui

Mokėjimo paslaugų direktyva (PSD2)

Mokėjimo inicijavimo ir sąskaitos informacijos paslaugos

  • 2018 m. ES ir EEA įsigaliojo antroji Mokėjimo paslaugų direktyva (PSD2), kurios nuostatos Lietuvoje buvo perkeltos į Lietuvos Respublikos mokėjimų įstatymą.
  • Šie aktai nustatė aiškesnes sąlygas teikti sąskaitos informacijos ir mokėjimo inicijavimo paslaugas.
  • Paslaugas galės teikti ir bankai, ir kiti rinkos dalyviai – tretieji asmenys, kurie turės Lietuvos banko išduotą licenciją.
  • 2019 m. rugsėjo 14 d. įsigalioja nauji techniniai reguliavimo standartai, apibrėžiantys praktinį antrosios Mokėjimo paslaugų direktyvos įgyvendinimą, taip pat nustatantys naujus saugumo standartus, kaip turi būti vykdomi mokėjimai.
  • Nuo 2021 m. sausio 1 d. įsigalios nauji techniniai standartai, susiję su atsiskaitymu kortelėmis, perkant internete.

Dėmesio! „Swedbank“ teikia mokėjimo inicijavimo paslaugą. Nuo šiol privatūs ir verslo klientai, kurie turi sąskaitas:

  • AB SEB banke Lietuvoje;
  • AS SEB banke Latvijoje;
  • AS SEB banke Estijoje;
  • AS LHV banke Estijoje;
  • AS „Citadele“ Lietuvoje;
  • AS „Citadele“ Latvijoje;
  • AS „Citadele“ Estijoje;

taip pat „Swedbank“ bankuose visose Baltijos šalyse (Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje), gali inicijuoti mokėjimus iš paminėtuose bankuose esančių sąskaitų ir, naudodamiesi „Swedbank“ interneto banku Lietuvoje, pervesti pinigus į kitą toje pačioje šalyje veikiantį banką.

Svarbu! Nors mokėjimo formą turite užpildyti „Swedbank“ interneto banko aplinkoje, pavedimas bus įvykdytas iš kitame banke esančios sąskaitos, iš kurios yra inicijuojamas mokėjimas.

Prieš pasinaudodami mokėjimo inicijavimu, pridėkite kitame banke esančią sąskaitą „Swedbank“ interneto banke ir (arba) patikrinkite, ar leidimas prisijungti prie kito banko sąskaitos galioja. Sužinoti, kaip tai padaryti, bei kitos aktualios informacijos apie mokėjimo inicijavimo paslaugą galite rasti čia.

Dėmesio! „Swedbank“ plečia sąskaitos informacijos paslaugos funkcionalumą ir pradeda teikti kitų bankų sąskaitų išrašus per „Swedbank“ interneto banką. Privatūs ir verslo klientai, kurie turi sąskaitas:

  • AB SEB banke Lietuvoje;
  • AS SEB banke Latvijoje;
  • AS SEB banke Estijoje;
  • AS LHV banke Estijoje;
  • AS „Citadele“ Lietuvoje;
  • AS „Citadele“ Latvijoje;
  • AS „Citadele“ Estijoje;

taip pat „Swedbank“ bankuose visose Baltijos šalyse (Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje), nuo šiol gali matyti šių sąskaitų likutį ir išrašus „Swedbank“ interneto banke. Klientai per „Swedbank“ interneto banką taip pat gali valdyti duotus sutikimus dėl šios informacijos pateikimo. Su aktualia informacija apie sąskaitos informacijos paslaugą galite susipažinti čia.

Jei Jus domina „Swedbank” atviroji bankininkystė bei atvirojo ryšio sąsaja (API) kviečiame apsilankyti „Swedbank“ atvirosios bankininkystės puslapyje.
  • Bet kokiai prieigai prie Jūsų sąskaitos bus reikalingas Jūsų sutikimas. Sutikimo iš Jūsų paprašys trečiasis asmuo ir jį suteikti galėsite jo aplinkoje (pavyzdžiui, įmonės, teikiančios šią paslaugą, interneto svetainėje).
  • Savo sutikimą turėsite patvirtinti „Swedbank“ Jums suteikta identifikavimo priemone (pavyzdžiui, „Smart-ID“, kodų generatoriumi). Svarbu: su kodų kortelėmis sutikimo suteikti negalėsite.
  • Jūs galėsite pasirinkti, kokią informaciją galės pasiekti trečiasis asmuo, t.y. sąskaitos numerį, sąskaitos likutį ar sąskaitos išrašą. Trečiasis asmuo matys tik tų sąskaitų, iš kurių galite vykdyti mokėjimus, informaciją.
  • Savo duotus sutikimus sąskaitos informacijos paslaugų teikėjams galėsite matyti, prisijungę prie savo interneto banko privatiems klientams arba interneto banko verslo klientams.
  • Įmonės, norinčios tapti aukščiau minėtas paslaugas teikiančiais trečiaisiais asmenimis, turės gauti veiklos licenciją, kurią išduoda Lietuvos bankas.
  • Jei ketinate naudotis Jums nežinomo trečiojo asmens paslaugomis, visų pirma reiktų patikrinti, ar tas trečiasis asmuo yra registruotas ir turi atitinkamos veiklos licenciją. Tai galite padaryti Lietuvos banko internetinėje svetainėje.
  • Teisės aktai draudžia tretiesiems asmenims naudoti duomenis kitiems tikslams nei klientas sutiko.
  • Trečiasis asmuo taip pat turi laikytis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) reikalavimų.
  • Svarbu! Prisiminkite, kad turite elgtis apdairiai ir prieš suteikdami informaciją tretiesiems asmenims visuomet išsamiai susipažinti su sudaromos sutarties sąlygomis.
  • Privalote nedelsdamas pranešti savo mokėjimo paslaugų teikėjui apie neautorizuotą ar netinkamai įvykdytą mokėjimo operaciją per Mokėjimų įstatyme numatytą terminą (t.y. 13 mėnesių nuo lėšų nurašymo dienos).
  • Tinkamai pranešus, „Swedbank“ Jums atlygins patirtus nuostolius, ir, jei dėl neautorizuotos ar netinkamai įvykdytos mokėjimo operacijos bus atsakingas mokėjimo inicijavimo paslaugos teikėjas, pastarasis bus atsakingas „Swedbank“.
  • Svarbu! Jums gali tekti nuostoliai dėl neautorizuotų mokėjimo operacijų, kurių suma neviršija 50 EUR, jei nuostoliai buvo patirti dėl prarastos ar pavogtos mokėjimo priemonės panaudojimo arba dėl neteisėto mokėjimo priemonės pasisavinimo.

2019 m. rugsėjo 14 d. Europos Sąjungoje įsigalios su antrąja Mokėjimo paslaugų direktyva (PSD2) susiję Techniniai reguliavimo standartai (Techniniai standartai arba RTS), apibrėžiantys mokėjimų srityje taikomus griežto kliento autentiškumo patvirtinimo (GKAP) reikalavimus ir bendrų atvirųjų sąsajų (API) tarp skirtingų paslaugų teikėjų standartus.

Nuo 2021 m. sausio 1 d. įsigalios nauji techniniai standartai, susiję su atsiskaitymu kortelėmis, perkant internete.

Be daugybės kitų reikalavimų, pagal kuriuos paslaugų teikėjai palaipsniui pritaikys savo mokėjimo procesus, internetiniams atsiskaitymams kortelėmis turės būti taikomas GKAP.

Griežtas kliento autentiškumo patvirtinimas (GKAP) reiškia, kad autentiškumas patvirtinamas remiantis dviem ar daugiau naudojamų elementų, priskiriamų žinojimo (tai, ką žino tik vartotojas), turėjimo (tai, ką turi tik vartotojas) ir būdingumo (tai, kas būdinga vartotojui) kategorijoms.

GKAP taikomų autentiškumo patvirtinimo elementų kategorijos:

  • Tai, ką vartotojas žino: pvz., slaptažodis arba PIN kodas
  • Tai, ką vartotojas turi: pvz., telefonas arba techninė saugumo priemonė
  • Tai, kas vartotojui būdinga: pvz., pirštų atspaudai arba veido atpažinimas

„Swedbank“ siūlomi autentiškumo patvirtinimo metodai, atitinkantys GKAP:

  • „Smart-ID“: jūsų išmanusis įrenginys kartu su jūsų PIN kodu
  • Mobilusis parašas: jūsų išmaniajame įrenginyje esanti SIM kortelė kartu su jūsų PIN kodu
  • PIN generatorius: jūsų PIN įrenginys kartu su jūsų PIN kodu
  • Asmens tapatybės kortelė: jūsų asmens tapatybės kortelė su kvalifikuotu elektroniniu parašu kartu su jūsų PIN kodu
  • Mokėjimo kortelė: jūsų mokėjimo kortelė kartu su jūsų PIN kodu
  • Biometriniai duomenys per „Swedbank“ programėlę: jūsų išmanusis įrenginys kartu su jūsų biometriniais duomenimis

Atsiskaitymai parduotuvėje:

Atsiskaitymai parduotuvėje bus vykdomi įprastai, patvirtinant mokėjimą PIN kodu arba naudojant bekontaktę kortelę, išmanųjį laikrodį ar kitą „Swedbank“ priimtiną įrenginį.

Atsiskaitymai internetu:

Įgyvendinus RTS reikalavimus, prekyboje internetu bus naudojamos griežto autentiškumo patvirtinimo priemonės. Tai reiškia, kad pardavėjai turės patikrinti kortelės turėtojo tapatybę, naudodami GKAP. Tam pardavėjai turi įsidiegti techninį sprendimą, vadinamą „3D-Secure“. Šis tapatybės patvirtinimo interneto aplinkoje metodas plačiai naudojamas elektroninėse parduotuvėse Baltijos regione.

Kortelių turėtojams tai reiškia, kad vis daugiau internetinių parduotuvių prašys mokėjimą pakartotinai patvirtinti GKAP priemonėmis: „Smart-ID“, mobiliuoju parašu, asmens kodu arba PIN generatoriumi.

Ačiū, kad naudojatės „Swedbank“ interneto banku!

Turite idėjų, kaip interneto banką padaryti dar patogesnį? Pasidalinkite jomis adresu info@swedbank.lt

Siekdami užtikrinti jūsų saugumą, prašome uždaryti naršyklės langą!

E. taupyklė – lengvas būdas pradėti taupyti!

  • Kaskart atsiskaičius kortele, suma už Jūsų pirkinius bus automatiškai suapvalinta, o likutis pervestas tiesiai į E. taupyklę.
  • Kasdien, kas savaitę ar kas mėnesį santaupos pasipildys Jūsų pasirinkta suma.
  • Bet kuriuo metu atsiimkite sutaupytą sumą be jokių mokesčių.
Sužinokite daugiau